Kierownica trzęsie..
- Raku
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: wt 29 kwie 2008, 21:25
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Genralnie to przyczyn moze byc wiele. Czesto zdaza sie ze jak ingerujemy w "geometrie" moto to zaczynaja sie problemy z shimmy. Przyklad to wpuszczenie lag w polki. Motocykl lepiej skreca ale bardzie podatny na shimmy, jak za duzo wpuscimy to shimmy praktycznie murowane. Druga sprawa to kufer....tak glupi kufer moze powodowac shimmy. Sam nie wierzylem dopoki nie przetestowalem na wlasnej skorze. Mialem w XJocie kufer i przy predkosci ok 60km/h zaczynala kiera latac. Wmienielem lozysko glowki ramy, olej w lagach, ustawialem polki no cuda na kiju wymyslalem. Pewnego dnia kumpel mi podpowiedzial zebym sciagna kufer. Zdjalem, runda testowa, i nic....nie ma shimmy. No to zaczely sioe dalsze testy i wyszlo na to ze przesunalem mocowanie kufra o 1 cm do tylu i nawet jak byl zalozony to shimmy zniknelo na dobre.
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wywalone łożysko główki będzie powodowało walenie sie motocykla na którąś strone przy wolnej jeździe i puszczeniu kierownicy. Ja mam ten sam objaw, ale ewidentnie z powodu złego wyważenia koła - wulkanizator marudził, że mu dużo ciężarków poszło, a i tak nie jest dobrze. Ogólnie złe wyważenia mogą mieć tendencje do powtarzania się przy różnych prędkościach (zazwyczaj wielokrotnościach). Na przykład 40, 80 i 120km.
Daj do powtórnego wyważenia albo domagaj sie wymiany opony na inny egzemplarz.
Daj do powtórnego wyważenia albo domagaj sie wymiany opony na inny egzemplarz.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A nie będą mi te odważniki o lagę zawadzać??tomaszek pisze:Dawaj mi kółko, wyważe Ci do miligrama, do wyboru do koloru - dynamicznie, statycznie, cuda wianki panie, prawie za darmoYaco pisze:Ja mam ten sam objaw, ale ewidentnie z powodu złego wyważenia koła - wulkanizator marudził, że mu dużo ciężarków poszło, a i tak nie jest dobrze
Przedtem musze kapcia zmienić.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
No mam tak samo że mi od 70 km/h drga kierownica, tylko że ja obstawiam że u mnie to jednak opona, bo raz że stara, dwa dziwnie juz bieżnik z przodu wygląda, w piątek założę nowe opony to zobacze czy bedzie drgało, jak będzie to się będzie trzeba wziąć za łożysko główki ramy ale oby to tylko opona
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Powiedzcie mi jak to u Was jest.
W mojej jak puszczę kierownicę i jadę na luzie to tak od 80 km w dól zaczyna łapać shimmy.
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Jak trzymam ręce na kierownicy to nie ma najmniejszego problemu. Poleciałem lekko ponad 200 km po obwodnicy Grójca i motocykl prowadził się pewnie. Nie było żadnych problemów.
Czy Waszym zdaniem wszystko jest ok, czy muszę coś jednak sprawdzić. Dodam na koniec, że motocykl ma przejechane 26 tys.
pozdrawiam
Metiu
W mojej jak puszczę kierownicę i jadę na luzie to tak od 80 km w dól zaczyna łapać shimmy.
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Jak trzymam ręce na kierownicy to nie ma najmniejszego problemu. Poleciałem lekko ponad 200 km po obwodnicy Grójca i motocykl prowadził się pewnie. Nie było żadnych problemów.
Czy Waszym zdaniem wszystko jest ok, czy muszę coś jednak sprawdzić. Dodam na koniec, że motocykl ma przejechane 26 tys.
pozdrawiam
Metiu
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jest dokładnie jak piszesz. Telepie kierownikiem ale tylko gdy całkowicie zabierzesz łapy. W trakcie normalnej jazdy jest to niezauważalne. stawiam na opone - proste moto nie ma prawa tak się zachowywać.Metiu pisze:Powiedzcie mi jak to u Was jest.
W mojej jak puszczę kierownicę i jadę na luzie to tak od 80 km w dól zaczyna łapać shimmy.
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Jak trzymam ręce na kierownicy to nie ma najmniejszego problemu. Poleciałem lekko ponad 200 km po obwodnicy Grójca i motocykl prowadził się pewnie. Nie było żadnych problemów.
Czy Waszym zdaniem wszystko jest ok, czy muszę coś jednak sprawdzić. Dodam na koniec, że motocykl ma przejechane 26 tys.
pozdrawiam
Metiu
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Nie no bez jaj takie bajki to tylko w ErzeMetiu pisze:W mojej jak puszczę kierownicę i jadę na luzie to tak od 80 km w dól zaczyna łapać shimmy.
Podobno po prostu w tego typu motocyklach tak jest. Prawda to czy bullshit?
Ja wymieniłem opony na nowe bo moje były leciwe i teraz nie telepie mi kierownicą wogole moge puscić i moto jedzie rpsto bez telepania kierownicą nawet jak sie tocze 30 - 40 km/h
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- Bolek101
- pisarz
- Posty: 476
- Rejestracja: śr 06 lut 2008, 14:34
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
Hmmm... A czy nierówno wyciągnięty łańcuch nie może być przyczyną właśnie takiego zachowania? U mnie jest podobnie i napewno mam nierówno wyciągnięty. Znajomi mówili właśnie że to pewnie opona, ale..C_L_K pisze:A ja u siebie zauważyłem nast. przypadłość:
Jadę sobie ponad 100km, puszczam kierę (na biegu) i w okolicy 60-70 km/h zaczyna się lekka shimma, natomiast jak zrzucę na luz to jedzie jak po sznurku aż do zatrzymania (no prawie)
Nie wiem, czy tak powinno być...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości