Kierownica trzęsie..

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Kierownica trzęsie..

Post autor: Fred » ndz 13 kwie 2008, 21:08

Mam pewien kłopot od wymiany opon. Zaczęło drgać kierownicą od prędkości 70km/h. Kierownica stopniowo, coraz bardziej "rzuca" sie na boki.

Nie wiem czy to wina opon czy jak już niektórzy pisali - łożysko główki ramy?

:drool

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Model VFR: był RC46 00'
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » ndz 13 kwie 2008, 21:13

Może być koło źle wyważone.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 13 kwie 2008, 21:51

kiera na boki to łożysko główki ramy bezapelacyjnie, jeśli szura lewo prawo dość szybko przy Tej prędkości to raz dwa wymieniaj. u mnie już jest si, miałem to samo :-)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Model VFR: Kawasaki ZRX 1200s
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » ndz 13 kwie 2008, 21:55

KolczyK, nie tak szybko. najpierw niech koło wyważy. ja miałem takie objawy przy kołkowanej gumie. po zmianie opony i wyważeniu koła wszystko ustąpiło.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 13 kwie 2008, 22:10

jeśli: postawisz na centralną Fred to weź kogoś niech tył dociąży i weż lagami lewo prawo ale od kierownicy wyprostowanej: i jak leci na bok po paru cm to główka.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » ndz 13 kwie 2008, 22:24

Jest dobrze wtedy, nawet sama kierownica się nie przekręci.

Kierownica wykonuje takie ruchy, coraz szybciej:

Awatar użytkownika
weletek
Posty: 10
Rejestracja: sob 12 kwie 2008, 12:31
Model VFR: RC46
Imię: Leszek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: weletek » pn 14 kwie 2008, 07:10

mam to samo, zaczęło się od odklejenia ciężarka z felgi - wyważenie koła

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Model VFR: orzeł 7
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pn 14 kwie 2008, 11:13

Przyczyny mogą być różne, od zząbkowanej opony, niewyważone przednie koło, krzywą przednią felge, wyjechane łożysko w główce ramy po krzywy motocykl.
Wez jakiegos funfla postaw motocykl na centali, funf niech siądzie z tylu a ty poszarp przednim zawieszeniem jak będą luzy to łożysko, przy okazji poobracaj przednim kołem zobacz czy nie jest z centrowane. Ja miałem shimmy w poprzednim przez krzywą felge zanim ją jeszcze po dzwonie naprostowałem.

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » pn 14 kwie 2008, 12:34

Nie no felga jest dobra bo przed zmianą opon było wszystko ok.

Myśle ze albo opona do dupy albo złe wyważenie, według mnie łożysko wpływa bardziej na znoszenie moto a moje jedzie jak po sznurku

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Model VFR: orzeł 7
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » pn 14 kwie 2008, 13:10

Na shime wpływa cała masa czynników ale łozysko i opona to raczej dwa podstawowe które najłatwiej sprawdzić, są jeszcze takie opcje jak sprawdzenie oleju w zawieszeniu, sprężyn, generalnie całego zawiesznia, łącznie z tyłem. Vlaad coś pisał że w motocyklu którymś jest na ten temat sporo:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... ght=shimmy
Przyczyną może być też zle zestrojone zawieszenie np twardo ustawiony przód i miękki tył itp itd.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 14 kwie 2008, 21:10

Jeżeli łożysko choć trochę "zacina" Ci się w pozycji do jazdy na wprost - to jest przyczyna...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Model VFR: R3 1050 ST
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » czw 17 kwie 2008, 09:15

shoovfr750 pisze:Vlaad coś pisał że w motocyklu którymś jest na ten temat sporo
Zgadza się. Jak wrócę do domu to sprawdzę który to numer MOTOCYKLA. IHMO wygląda na to, że winna jest opona lub wyważenie koła, ze wskazaniem na oponę. Niestety są przypadki, kiedy to opona "gryzie" sie z konkretnym typem motocykla i nie ma na to rady. W temacie o oponkach (Rady i porady) wrzuciłem testy opon (robione zresztą na VFR) i np któreś Michały powodowały skłonność do wpadania w shimmy. Może to być np siła tłumienia własnego opony źle dobrana do tłumienia przedniego zawieszenia. Można wtedy próbować z napięciem wstępnym sprężyn lub gęstością oleju w lagach, ale nie ma gwarancji sukcesu.

Grochu
Posty: 7
Rejestracja: czw 21 lut 2008, 19:55
Model VFR: Była RC36 I, aktualnie poszukuję..
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Grochu » pn 12 maja 2008, 17:10

witam,
niestety mam to samo, felga przednia niby prosta - byłem już sprawdzić, wyczułem tylko że gdy jadę we dwójkę to zjawisko znika.
shimmy łapie najbardziej w pojedynkę przy ostrzejszej jeździe, szczególnie przy gwałtownych zmianach biegu, ale i bez tego potrafi tak przy 140 złapać rybkę.

dodatkowo przy próbach stawiania na jedno, znajomi zauważyli że koło lekko jakby 'skakało' przy odkręceniu manety, gdy przednie idzie w górę(ja to czuje na moto jako nierówne branie, szarpanie koła)... dodam tylko ze moto jedzie prosto, i jak puszcze ręce z kiery nie dzieje się nic dziwnego.

więc może tu leży przyczyna- za miękki/twardy tył? wahacz sprawdzałem na centralnej i nie czuć luzów....
za wszelką pomoc dzięki

Awatar użytkownika
Grześ
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: ndz 09 lip 2006, 13:34
Model VFR: RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ » pn 12 maja 2008, 22:05

Niektóre opony tak mają same od siebie niestety..Jakie to oponki zapodałeś??Ja shimm może nie mam ale jak puszczę kierownicę przy 80km/h to lekko się telepie prawo/lewo.Gdy ją trzymam to nawet nic nie czuć!Zauważyłem takie zjawisko przy nie jednym motocyklu przy różnych prędkościach!!!Myślę,że u Ciebie to opony lub kwestia wyważenia kulawego..Tym bardziej,że zjawisko to wystąpiło po zmianie opon!

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Model VFR: Plastikowy :P
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pn 12 maja 2008, 23:14

ja mam takie coś. Jak zatankuje to mi kiera lata na boki drobnymi skokami a jak paliwska ubędzie to normalnie lecie przy 140 kiere puszcze i leci spokojnie bez żadnych bocznych wahań. Takie głupie i dziwne ale tak jest u mnie. :roll:
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości