Kierownica trzęsie..
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
normlaką takie zjawisko nie będzie nigdy.hebzon pisze:Witam.
Prosze o radę. Pomiędzy 70 a 110 km/h drży kierownica (VFR800) przy puszczeniu jej. Drgania są mocne. Słyszałem, że to normalka, ale motor kupiłem wczoraj i nie spotkałem się z tym zjawiskiem wcześniej.
Pozdro.
dla mnie to po pierwsze:
-łożysko główki ramy
lub po drugie
- nie wyważone dobrze koło
hmmm i bardziej doświadczeni opiszą coś wiecej mam nadzieje
[ Dodano: 2008-07-10, 00:26 ]
u mnie miałem łożysko do wymiany i nią telepało wlasnie przy 80
Ostatnio zmieniony śr 30 lip 2008, 09:06 przez KolczyK, łącznie zmieniany 1 raz.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
tak jak napisał Kolczyk,lub wina moze lezec takze po stronie złej opony czyt,,kołkowatek,, czy jakos tak,przynajmniej tak przypuszczam.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Przy tym zakresie predkości to ja obstawiam koło (miałem tak samo), bo łóżysko główki ramy by telegotało dalej i mocniej (tak sądzę)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Łożysko główki ramy luźne,
Nie wyważona opona,
Opona wyząbkowana, nierówno zużyta,
Minimalnie odkształcona jedna lub obie lagi
Źle zkręcona ośka koła przedniego, śruby nie w tej kolejności,
Źle skecone pólki trzymające lagi, jw.
W takiej kolejności
a na pewno shima nie jest zjawiskiem normalnym, jak mówi to jakiś mechanik to daje znak o swojej ignorancji.
Nie wyważona opona,
Opona wyząbkowana, nierówno zużyta,
Minimalnie odkształcona jedna lub obie lagi
Źle zkręcona ośka koła przedniego, śruby nie w tej kolejności,
Źle skecone pólki trzymające lagi, jw.
W takiej kolejności
a na pewno shima nie jest zjawiskiem normalnym, jak mówi to jakiś mechanik to daje znak o swojej ignorancji.
Ostatnio zmieniony czw 01 sty 1970, 01:00 przez ppamula, łącznie zmieniany 1 raz.
- metiu
- bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja też niedawno kupiłem VFRkę i też miałem ten sam problem. Sprzedający (wydawało mi się, że to rozsądny koleś) też mi mówił, że to normalne. Dawał mi nawet namiary na swojego kolegę, który ponoć miał zakupić miesiąc wcześniej nową i miał mi potwierdzić, że drgania w takim przedziale prędkości to rzecz zupełnie normalna i nie ma się czym przejmować.
Ja dalej jednak drążyłem temat i postanowiłem od razu zmienić łożysko główki ramy oraz wyważyć przednie koło. Po wymianie nie ma nawet najmniejszego śladu drgań kierownicy w każdym zakresie prędkości.
Jeśli ktoś Ci mówi, że takie zjawisko to normalna rzecz, proponuję abyś więcej nie pytał się takiego GAMONIA o cokolwiek związanego z motocyklami.
pzdr.
M.
Ja dalej jednak drążyłem temat i postanowiłem od razu zmienić łożysko główki ramy oraz wyważyć przednie koło. Po wymianie nie ma nawet najmniejszego śladu drgań kierownicy w każdym zakresie prędkości.
Jeśli ktoś Ci mówi, że takie zjawisko to normalna rzecz, proponuję abyś więcej nie pytał się takiego GAMONIA o cokolwiek związanego z motocyklami.
pzdr.
M.
-
- klepacz
- Posty: 1807
- Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
a tak wogole to uzywaj opcji szukaj bo temat juz byl wiec po co nastepny:
viewtopic.php?t=3191
viewtopic.php?t=3191
- tommy
- teksciarz
- Posty: 135
- Rejestracja: pn 06 sie 2007, 17:27
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Myślenice
U mnie jest to samo,ale łożysko mam OK,oponki nówki Z6 a łapie rybeńkę.
Dodam,że przy predkosciach pow.100 km/h zjawisko nie występuje.
Zaczyna się przy puszczonej kierwnicy od 80-90 a potem przy 50 ustaje.
Przypadkiem odkryłem przyczynę-jak się odchylełem do tyłu to zjawisko się nasilało.
A jak zdjąłem kufer (tak na oko 3 kg.rzeczy niezbędnych) to mogę na motocyklu "robić wszystko" i leci jak po sznurku.
Dodam,że przy predkosciach pow.100 km/h zjawisko nie występuje.
Zaczyna się przy puszczonej kierwnicy od 80-90 a potem przy 50 ustaje.
Przypadkiem odkryłem przyczynę-jak się odchylełem do tyłu to zjawisko się nasilało.
A jak zdjąłem kufer (tak na oko 3 kg.rzeczy niezbędnych) to mogę na motocyklu "robić wszystko" i leci jak po sznurku.
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
co to znaczy że masz łożysko OK,tommy pisze:łożysko mam OK
Niedawno wymieniane? Jak dawno w 000 km?
Jak dawno dokręcane po wymianie?
Po przejechaniu około 2000 km łożysko powinno sie dokręcić. Układa się na łożu.
Wystarćzą luzy rzędu 0.1 mm co jest niewyczuwalne na postoju lub prawie niewyczuwalen a już shima powstaje (czyli to trzepotanie kiery na boki).
Przetestowane i potwierdzone!
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Kierownica trzęsie..
Odgrzewamy kotlecika - dawno już się nikt o to nie pytał więc tylko potwierdzę że jeśli u kogoś występuje telepanie kierą w zakresie 80->60 to pierwszy krok który należy zrobić to zmienić przednią oponkę. Ja od półtora roku z tym się bujałem bo zaczęło się na starej oponie, później tego samego producenta i modelu nowej oponie a teraz tego samego producenta ale innym modelu nima efektu. Taka jazda to przyjemność!
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Kierownica trzęsie..
Ja też odgrzeje - z kufrem jest duże shimmy, z samym stelażem i płytą jest mniejsze shimmy ale dalej jest, bez stelaża - brak shimmy. Także sprawdźcie dokładnie z kufrem/bez kufra/bez stelaża. Często to właśnie on powoduje shimmy bo zmienia delikatnie rozkład sił i aerodynamikę.
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: Kierownica trzęsie..
Nigdy w zyciu nie mialem shimmy w kufrem centralnym. Moze chodzi o boczne?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Kierownica trzęsie..
O tył, to pewnie kwestia ustawienia zawieszenia, wiadomo, że jak coś wystaje poza oś to robi sporą dźwignię, odciążając przód, więc trzeba tył utwardzić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości