Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: dixon » śr 25 kwie 2012, 15:12

klarkson, prawidłowe wbicie tulei, jak i uszczelniacza, odbywa się za pomocą odpowiedniego narzędzia. Osobiście rozkładałem lagi na części pierwsze, narzędzie dorobiłem sobie u tokarza i bez żadnego problemu bardzo szybko i przyjemnie niczego nie niszcząc wbiłem tuleje i uszczelniacz. Jeśli ktoś nie ma takiej mozliwości, spokojnie można wbić tuleje odpowiednimi, niedużymi, wybijakami, do dostania w większości sklepów motoryzacyjnych, narzędziowych itp.Widziałem wiele zniszczonych lag, tulei etc. z powodu nieodpowiedniego rozkładania i składania.Trzeba mieć po prostu cierpliwość do takich rzeczy i narzędzia i robić wszystko powoli i spokojnie by nie zniszczyć takich np. tulei czy uszczelniacza. Olej wlewałem na "objętosć" i jest wszystko ok. Bez rozebrania na części pierwsze, często zostaje wiele syfu na dnie lagi, więc lepiej rozebrać i wymyć dokładnie.
A roboty wbrew wszystkiemu, nie jest wcale tak dużo.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
adrian76
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: sob 13 mar 2010, 00:25
Imię: Adrian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: adrian76 » śr 25 kwie 2012, 16:22

no to namieszało się trochę :P wobec tego wymianę oleju przełoże po powrocie z majówki i raczej zlecę wymianę mechanikowi. Chłopaki, dzięki za rady
nie jeździj szybciej, niż potrafisz myśleć/

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: dixon » śr 25 kwie 2012, 22:52

adrian76, nie ma za co, służymy pomocą;) a co do lag, to ściągnij manuala, wydrukuj sobie dział o lagach i do roboty, no chyba, że nie czujesz się na siłach, to oddaj do mechanika, choć naprawdę nie jest to trudne by wymienić samodzielnie olej, uszczelniacze etc. w lagach.

a po majówce będę rozkładał lagi od kawałsraki gpz z 1986 roku ze wspaniałym cudem wbudowanym z przodu lag o nazwie avds (system antynurkowy przedniego zawieszenia), to dopiero będzie wesoła robota!;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: adam.ada » sob 21 wrz 2013, 20:42

wczoraj wymieniłem olej w lagach bez ich wyjmowania , spoko , wszystko się super odkręcało , sprężyny wyjąłem razem z tłokami i wytarłem tylko do sucha , nie było żadnego syfu tylko olej trochę brudny , żeby na dnie nie zostało nic to przepłukałem nowym olejem ( i tak zostaje niewykorzystany )
Przy okazji dowiedziałem się , że mam progresywne sprężyny .
Jutro testy jakie zmiany podczas jazdy , olej Castrol pełen syntetyk 10W.
Podpowiedzcie czy przy tych progresach inaczej się ustawia SAD ?
Adam

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: Fakir » czw 06 lut 2014, 19:06

Cześć, w ramach przygotowania mojej VFR'ki będę zmieniał sprężyny na progresywne Wirth. Przy okazji zmienię także olej który ma ponad dwa lata i uszczelniacze.
Wcześniej zalałem olej Motul 15W do lag, ale z ciekawości zajrzałem do manuala jaki olej jest zalecany, Honda wspomina coś o Pro Honda Suspension Fluid SS-7, idąc tym tropem znalazłem to -> http://www.rockymountainatvmc.com/p/105 ... Fluid-SS-7

Na etykiecie jest oznaczenie 5W, czy w takim razie zdecydować się na olej 5W Motula z racji jest większej dostępności, niż Hondowskiego suspension oil?
Ktoś wcześniej rozkminiał ten dylemat? :P
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: Arnold » czw 06 lut 2014, 19:14

Oznaczenia xW są często orientacyjne. Każdy producent nazywa swoje oleje według uznania. Choć są podobne do siebie. Patrz na lepkość kinematyczną danego oleju.
Polecam poczytać. http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
I fajna tabelka: http://www.peterverdone.com/wiki/images ... y-Data.gif
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: Fakir » czw 22 maja 2014, 06:30

Jeszcze jedno pytanie, poziom oleju z lagach mierzymy na maxymalnie wsuniętej ladze w goleń, sprężyna wyciągnięta z lagi, ale trzpień tłumika ma być wysunięty czy wsunięty na maxa w goleń jak laga?

Różnica to przynajmniej te 20-25mm pomiędzy wsuniętym a wysuniętym trzpieniem tłoczyska.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

Post autor: dixon » wt 27 maja 2014, 10:08

Fakir pisze:Jeszcze jedno pytanie, poziom oleju z lagach mierzymy na maxymalnie wsuniętej ladze w goleń, sprężyna wyciągnięta z lagi, ale trzpień tłumika ma być wysunięty czy wsunięty na maxa w goleń jak laga?

Różnica to przynajmniej te 20-25mm pomiędzy wsuniętym a wysuniętym trzpieniem tłoczyska.
Z tego co wiem, to na wsuniętym tłoczysku. Oczywiście po nalaniu oleju, poruszam kilka razy trzpieniem w górę i w dół i czekam chwilę jak ulecą pęcherzyki powietrza, mierzę poziom, ew. koryguję, montuję resztę i składam lagi w całość
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości