Motocykl ściąga na prawo?

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Klarkson » wt 03 maja 2011, 12:46

Kudlaty pisze:Sciąga mi motocykl w prawo, wszystkie objawy jak wyżej. Dodatkowo w szybkim zakręcie (ok 140km/h w zakręcie) motocykl tak jakby wężykował, nie jest stabilny.
Jak są takie tematy to się zaczyna szukanie od najbardziej prostych tematów.
Najpierw sprawdza się ciśnienie w oponach, potem ich stan, czy nie jest zząbkowana i nie jest wybrzuszona w którymś miejscu. Jak tu jest ok, sprawdza sie zawieszenie pod względem wycieków i uszkodzeń simeringów. Zestrojenie zawieszenia też ma tu dużo do powiedzenia. Jak jest przód skręcony na maksa, a tył odpuszczony to moto jeździć sensownie nie będzie. Dopiero później można grzebać w łożyskach i korygować półki.
Klarkson

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » wt 03 maja 2011, 13:13

Klarkson pisze:
Kudlaty pisze:Sciąga mi motocykl w prawo, wszystkie objawy jak wyżej. Dodatkowo w szybkim zakręcie (ok 140km/h w zakręcie) motocykl tak jakby wężykował, nie jest stabilny.
Jak jest przód skręcony na maksa, a tył odpuszczony to moto jeździć sensownie nie będzie.
Tego nie rozumiem? Jak przód skręcony a tył odpuszczony?

Ciśnienie w oponach dobre. Zmieniałem teraz opone tylną i nic to nie poprawiło. Przednia jest nówka więc też nie powinna robić problemów. Wycieków żadnych nie ma, na łożysku główki ramy nie znalazłem luzów;/

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 03 maja 2011, 13:23

A praca tłoczków hamulcowych?? Na jednej tarczy mogą być zabrudzone i nie pracują jak powinny.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » wt 03 maja 2011, 13:48

W sensie że jedna tarcza cały czas by hamowała?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 03 maja 2011, 13:49

Nom.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » wt 03 maja 2011, 14:10

o tym nie pomyślałem, ale raczej nie bo nie czuje żeby mnie coś hamowało. Kurde już sam nie wiem;/ Przyało by mi się przejechać inną VFR żebym widział jak bardzo to ściąganie u mnie przeszkadza. Bo niby jak trzymam kierownicę to nie czuję takiego czegoś, ale w zakrętach też tak dziwnie jest.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » wt 03 maja 2011, 14:43

Mój moto też ciągnie na prawo. Ale mam trochę krzywą oś, łożyska do wymiany w kole i właśnie muszę przejrzeć hamulce. A co do dziwnego zachowania w zakręcie to takie coś dzieje się jak założy się za szeroką oponę. Ja miałem 190 raz wsadzoną i właśnie pływało mi moto w łuku. Także nie polecam.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re:

Post autor: Klarkson » śr 04 maja 2011, 17:40

Kudlaty pisze:Tego nie rozumiem? Jak przód skręcony a tył odpuszczony?/
Jeśli masz service manual zajrzyj w zakładke suspension.
Tam jest wyjaśnione jak przywrócić ustawienia neutralne zarówno dla przedniego widelca jak i tylnego amortyzatora.
Skręcony - znaczy ustawiony na hard
Odpuszczony - znaczy soft.
Klarkson

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: Kudlaty » śr 04 maja 2011, 20:39

Sprawa się wyjaśniła (przynajmniej taką mam nadzieję). Dupa ze mnie nie mechanik;/ Ściągnąłem dzisiaj przednie koło bo myślałem że może jest źle wyważone i przez to ściąga. Dopiero po ściągnięciu koła było czuć jak kierownica w środkowym punkcie się zatrzymuje. Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie czułem, ale dobrze że się wyjaśniło. Dolne łożysko do wymiany. Oczywiście wymieniam oba. Mam na jutro zamówione łożyska i od razu z tym zrobię:) Mam nadzieję że to wszystko poprawi. Tak swoją drogą to ładnie nawalili do VFR przewodów hamulcowych:D Dzisiaj podczas ściągania przodu większość zabawy była z odkręcaniem tych przewodów;p
Obrazek

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: Kudlaty » czw 05 maja 2011, 15:29

dajcie kolejne pomysły:) Łożysko główki ramy wymienione na nowe, koła wyważone i motocykl dalej ściąga.
Obrazek

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: poscig » czw 05 maja 2011, 23:47

Bardzo częstym powodem ściągania motocykla jest nieprawidłowe przykręcenie przedniego koła.Pare dni temu dosiadłem Bandita, który bardzo niebezpiecznie skręcał po puszczeniu kierownicy.Jak się okazało ośka przedniego koła została najpierw unieruchomiona z jednej strony dwoma mniejszymi śrubami a kolejnie dokręcona na maxa. Spowodowało to znaczne naprężenie na jednej goleni co w efekcie powodowało mocne ściąganie moto.

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: Klarkson » pt 06 maja 2011, 14:03

Sprawdziłeś jak masz ustawione zawieszenie ?
Zwłaszcza skręcenie przedniego widelca, bo każdą lagę reguluje się osobno.
Wysokość wpuszczenia lag w półkę też sprawdź.
Klarkson

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: Kudlaty » pt 06 maja 2011, 14:31

Te śruby od regulacji są wykręcone tak samo. Lagi w półkach też równo są osadzone bo od góry jest to zabezpieczenie żeby były równo. Pytanie czysto teoretyczne. ściąga mi motocykl w prawo. Jeśli utwardzę prawą lagę (dokręcę śrubę) to motocykl będzie ściągać w lewo czyli w moim przypadku powinno go wyprostować?
Obrazek

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: Klarkson » pt 06 maja 2011, 17:51

Kudlaty pisze:Jeśli utwardzę prawą lagę (dokręcę śrubę) to motocykl będzie ściągać w lewo czyli w moim przypadku powinno go wyprostować?
Nie będzie nigdzie ściągać. A jeśli dokręcisz śrube i moto nagle pojedzie prosto, to oddaj teleskopy do serwisu zanim się rozjeb...esz.

Przy jakiej prędkości przy jeździe na wprost rozpoczyna się ściąganie na prawo ?
Może z balansem coś nie teges, koledze daj się przejechac.
Klarkson

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: Kudlaty » pt 06 maja 2011, 18:51

Muszę się przejechać na innej VFR bo może to ja przewrażliwiony jestem. Jak się bardzo wkur*** to zmienie jeszcze olej w lagach. Uszczelniacze nie ciekną, ale może ktoś nieumiejętnie to kiedyś robił i w tym jest problem. Tylko dużo rozkręcania przy tym jest;/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości