Motocykl ściąga na prawo?

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Motocykl ściąga na prawo?

Post autor: mkochano » sob 05 kwie 2008, 19:49

Hej

Rozpędzam motocykl do ok 30km/h, wrzucam luz, puszczam kierownicę. Motocykl delikatnie kieruje się w prawą stronę. Mogę to przewalczyć wychylając się w lewo. Dopóki trzymałem kierownicę nic nie zauważyłem. Powinienem się przejmować? Jeśli tak, to co powinienem z tym zrobić?

Michał

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 05 kwie 2008, 20:19

mozesz miec padniete łozysko główki ramy, łozyska kół, wachacza, albo kiepskie opony. Bardzo prawdopodobne jest tez to ze jestes niesymetryczny- mi kazde moto lekko ucieka w prawo wiec tym sie nie przejmuje :)

Hiszpan25
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: sob 26 sty 2008, 21:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Hiszpan25 » sob 05 kwie 2008, 23:36

Nasze drogi też idealnie wypoziomowane nie są... i zazwyczaj to właśnie w prawo są nachylone aby mogła woda odpływać... więc lekkie ciągnięcie w prawo może być normalnym objawem... ciekawe czy nadal by ciągnęło w prawo gdybyś jechał tym samym odcinkiem drogi "pod prąd?" (oczywiście pytanie czysto teoretyczne i nie namawiam do takich "wyczynów") .
PZDR!

Awatar użytkownika
Bohun
klepacz
klepacz
Posty: 854
Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Bohun » sob 05 kwie 2008, 23:41

uszczelniacze nie ciekną ? ja bym bardziej obstawiał ze w jednej ladze jest mniej oleju, lub ... oby nie, ale jedna moze byc skrzywiona ... ?

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » ndz 06 kwie 2008, 22:28

jak tylne kolo jedzie za przednim to jest ok :)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pn 07 kwie 2008, 20:48

przy takiej predkosci to moze w kazda cie sciagac.... sprobuj przy wiekszej predkosci.

Awatar użytkownika
Mariano
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 93
Rejestracja: sob 07 kwie 2007, 18:55
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Mariano » czw 10 kwie 2008, 01:59

Może ktoś wycią klina lekkiego na moto kiedyś. Sprawdz czy koło jest prostopadłe do górnej półki (czy jest idealnie na wprost). Czasami potrafi sie kośnąc na pułkach. Trzeba poluzować śróbki mocouące lagi przy pułkach i ustawić (Uwaga - nie odkręcać wszystkich bo może moto zjechać po lagach na błotnik ;-) ) Generalnie oglądnij dobrze moto czy gdzieś nie ma oznak prostowania przez jakiegoś kowala.

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » czw 10 kwie 2008, 21:37

probowalem rozne sprzety i nawet jesli jest krzywy na polkach nie spotkalem sie z efektem ciagniecia w ktoras ze stron, chociaz przewaznie to jest efekt laczony miedzy wieloma elementami a polki to sie tak z byle czego nie krzywia
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » wt 22 kwie 2008, 18:44

Moje moto sciągało w lewo. Tak myślałem że może droga nierówna, za wolno jadę itp. Nie przejmowałem się tym w ogóle bo w sumie bardzo dobrze się prowadził. Miałem natomiast wyciek oleju z prawej lagi. Ostatnio zostały zmienione uszczelniacze na nowe, nowy olej w lagach i nowe łożysko główki ramy. No więc teraz puszczam kire a moto wali prsto bez względu na szybkość i nierówne drogi.
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
mikiet
bywalec
bywalec
Posty: 41
Rejestracja: pn 25 lut 2008, 15:00
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: koszalin//gdańsk
Kontakt:

Post autor: mikiet » śr 23 kwie 2008, 08:39

Tak poza tym to po prawej stronie masz wydech i jak jesteś choć trochę niesymetryczny, do tego dołącz pochylenie polskich dróg i wyjdzie że jest wszystko ok
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Leniviec
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 27 lis 2006, 19:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Leniviec » ndz 04 maja 2008, 13:59

Witam ja tesh tak miałem w swojej RC-36 ale to była wina wahacza który delikatnie sie skrzywił podczas klina. Mi też radzili wiele rzeczy co mogą to powodowac ale przekonałem sie na 100% jak postawiłem moją VFR na koło i zaczeło też ściagac wiec też możesz tak to sprawdzic. PO przejechaniu 1 metra na kole na równej nawierzchni powinienes to sam wybadac. Nie mówie że u Ciebie to tez może byc ale to sposób wg mnie który może Ci pomóc w identyfikacji ZONKA. Pozdro Leniviec

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » sob 31 maja 2008, 20:19

Sprawdź przy większej prędkości na prostej nawierzchni , poszukaj takowej.

Problem może leżeć od samego stanu drogi , poprzez oponę, łożyska, lagi na półkach kończywszy.

Jeśli problem przy większej prędkości będzie się pojawiał na równej nawierzchni , lagi wyciągnij z półek i obejrzyj je czy nie były prostowane , czy wchodzą bez jakiego kolwiek naciągania w półki (muszą wejść idealnie) jeśli nie wchodzą to masz półki krzywe lub względem siebie przekoszone , wtedy należy poluzować nakrętkę kontrującą górną półkę u ustawić półki względem siebie tak aby idealnie wchodziły lagi , jeśli nie będą nagal wchodziły to masz krzywe półki jeśli na rurach nośnych nie ma żadnych odciśnięć od uchwytów półek to zapewne były rury wymienione co mogło by świadczyć że nie nadawały się do prostowania co świadczy już nie o szlifie a o dzwonie.
Jeśli natomiast po ustawieniu półek będą lagi wchodziły ładnie to poproś kogoś o to aby ci na centralnej przycisnął dupę motocykla do gleby a ty złap za końce goleni i poruszaj nimi do przodu i do tyłu jeśli będą jakieś stuki będzie to świadczyło o tym że łożysko na główce ramy jest do wymiany. Wtedy zamawiasz łożysko QMP stożkowe i wymieniasz.

Natomiast jeśli na rurach zauważysz jakieś wklęśnięcia to na 100% masz krzywe lagi i półki i co wtedy należy zrobić?? ano kupujesz nowe rury nośne, panewki rur nośnych,uszczelniacze + olej (nie prostuj ich czasem) i kombinujesz proste półki.

Teraz dlaczego powinno się to zrobić ? ano dlatego że jeśli rury są krzywe w goleniach pracują nie liniowo co kończy się wytarciem panewek umieszczonych na końcach rur oraz wyszlifowaniem wew ściany goleni co prowadzi to delikatnego zwiększenia średnicy wew otworu goleni i powstawaniem tzw jaja , wtedy taką goleń na śmietnik możesz wyrzucić.

Musisz ustalić wpierw co i jak , najprościej zacząć od sprawdzenia łożyska główki ramy gdyż do tego nie trzeba nic rozbierać, nie mniej pokusiłbym się o obejrzenie rur , za dużo nie ma z tym roboty , należy motocykl podlewarować pod kolektorem na centralnej , ale wpierw luzujesz śruby koła , potem moto do góry i ściągasz błotnik, zaciski , koło , odkęcasz przewody hamulcowe z lag, luzujesz śruby na półkach , następnie lagę podnosisz w górę , ściągasz na górze pierścień zabezpieczający i wyciągasz lagę.


Oby było wszytsko dobrze, lagi krzywią się przy dzwonach i mocnych szlifach, półki potrafią się przestawić od przewrotki w miejscu ale nie oszukujmy się to żadkość.

Pozdrawiam
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
mkochano
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: ndz 25 lis 2007, 20:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mkochano » pn 07 lip 2008, 11:49

kiki pisze:mozesz miec padniete łozysko główki ramy
Motor na centralce, dociskam tył, przednie koło w górze. Kręcę kierownicą lewo-prawo. W połowie (na środku) kierownica wyraźnie się zatrzymuje, trzeba jej delikatnie pomóc żeby poszła dalej. Czy to właśnie miałeś na myśli? Co ciekawe, gdy przednie koło stoi na ziemi, to zjawisko jest niewyczuwalne.

Michał

Awatar użytkownika
metiu
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: wt 13 lis 2007, 11:12
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: metiu » pn 07 lip 2008, 12:20

Ja miałem dokładnie to samo 2 tyg. temu.
Do wymiany łożysko główki ramy. Przed wymianą motor łapał shimmy, teraz po wymianie nie ma najmniejszego problemu.

pzdr.
M.

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: Kudlaty » pn 02 maja 2011, 11:25

No to ponowie pytanie. Sciąga mi motocykl w prawo, wszystkie objawy jak wyżej. Dodatkowo w szybkim zakręcie (ok 140km/h w zakręcie) motocykl tak jakby wężykował, nie jest stabilny. Główka ramy dobra, lagi proste, motocykl kiedyś leżał na prawej stronie ale ściągałem owiewki i nie widzialem nic co by świadczyło o jakimś wypadku większym (chyba że wszystko wymienione?). mogło się jaoś przestawić tylne koło? Jak jest podwójny wahacz to wystarczy śruby od naciągu łańcucha nierówno dokręcić i bedzie ściągało, ale jak to jest w VFR?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości