Czemu moto skacze
-
- pisarz
- Posty: 206
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
Czemu moto skacze
Witam
Ostatnio udało mi się wyjechać.....było nieźle.
Dziś postanowiłe wyjechać i sprawdzić jak jeździ się wieczorem.....podjechałem na stacje paliw, po tankowaniu wyjechałem poza miasto....na prostej, ładnej drodze było nieźle, niesety kiedy wjechałem na droge gdzie pełno było poprzecznych nierówności moto zaczeło dziwnie podskakiwać i to już przy prędkości 80km/h na kolejnym odcinku przyspieszyłem do 90-100km/h moto tak podskoczyło, że mój tyłek oderwał się od siedzenia....
Motocykl podskakiwał na przenian tył przód.
Czy przyczyną tego może być zbyt twardo ustawione zawieszenie
Tak by nie robić kolejnych tematów chciałem zapytać czy normalne jest że moto gdy jade na 6tys obr/min i zamykam gaz moto lekko strzela (prycha) z tłumika
Ostatnio udało mi się wyjechać.....było nieźle.
Dziś postanowiłe wyjechać i sprawdzić jak jeździ się wieczorem.....podjechałem na stacje paliw, po tankowaniu wyjechałem poza miasto....na prostej, ładnej drodze było nieźle, niesety kiedy wjechałem na droge gdzie pełno było poprzecznych nierówności moto zaczeło dziwnie podskakiwać i to już przy prędkości 80km/h na kolejnym odcinku przyspieszyłem do 90-100km/h moto tak podskoczyło, że mój tyłek oderwał się od siedzenia....
Motocykl podskakiwał na przenian tył przód.
Czy przyczyną tego może być zbyt twardo ustawione zawieszenie
Tak by nie robić kolejnych tematów chciałem zapytać czy normalne jest że moto gdy jade na 6tys obr/min i zamykam gaz moto lekko strzela (prycha) z tłumika
- Pepe VFR
- klepacz
- Posty: 944
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Za twardu zawias ja tak cały czas mam bo twardy jestem i mam zajebiście śilną psychike więc jeżdze na twardo
A tak na poważnie to odpuść zawias bedzie dobrze albo weś pasażera
A tak na poważnie to odpuść zawias bedzie dobrze albo weś pasażera
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
- Maciej
- teksciarz
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Dwie rzeczy , jak już kupujemy moto to pierwsze rzeczy poza wymianą elementów bezpieczeństwa o ile nie były wymienione to płyny i to wszystkie, nigdy nie macie pewności na czym to jeździ więc robi się to dla proformy aby później nie było niespodzianek szczególnie tych bijących po kieszeni.
Do wyregulowania masz zawiechę nie mniej jeśli masz nalany gęsty olej w amorach to ta regulacja na wiele się nie zda, masz 4klasy twardości od 5W do 20W , ja osobiście preferuje 10W i 15W i tu jest przedział komfortowy gdzie zawiecha ładnie pracuje na obu olejach
W lagę wchodzi 457 ml więc spokojnie 1L ci na obie starczy. Wymień olej w lagach i dopiero reguluj.
Do wyregulowania masz zawiechę nie mniej jeśli masz nalany gęsty olej w amorach to ta regulacja na wiele się nie zda, masz 4klasy twardości od 5W do 20W , ja osobiście preferuje 10W i 15W i tu jest przedział komfortowy gdzie zawiecha ładnie pracuje na obu olejach
W lagę wchodzi 457 ml więc spokojnie 1L ci na obie starczy. Wymień olej w lagach i dopiero reguluj.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -
- maciek
- klepacz
- Posty: 573
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
RC46 ma niewiele możliwości regulacji:
- z przodu napięcie wstępne
- z tyłu napięcie wstępne i tłumienie odbicia
Do tego można zmieniać tłumienie przodu przez zalanie odpowiedniego oleju.
O ile pamiętam standardowe ustawienia napięcia wstępnego to 4 widoczne pierścienie w śrubach regulacyjnych z przodu i drugi ząbek z tyłu. Nie pamiętam natomiast tłumienia odbicia z tyłu (regulacja bezstopniowa, śruba na śrubokręt płaski po lewej stronie na dole amortyzatora). Dobrze jest ustawić najpierw wartości standardowe i zmieniać je w miarę potrzeb.
Napięciem wstępnym NIE regulujemy twardości zawieszenia, a jedynie jego wstępne ugięcie. Prawidłowo ustawione powinno dać taki efekt, że razem z kierowcą zawieszenie "ugina się" o ok 4 cm (w stosunku do całkowicie odciążonego motocykla - koło w górze).
To pozwoli na pracę zawieszenia w odpowiednim zakresie, co zapobiegnie zrywaniu przyczepności.
cichy, najprawdopodobniej masz zbyt duże napięcie wstępne ustawione - odpuść je trochę, a będzie lepiej
- z przodu napięcie wstępne
- z tyłu napięcie wstępne i tłumienie odbicia
Do tego można zmieniać tłumienie przodu przez zalanie odpowiedniego oleju.
O ile pamiętam standardowe ustawienia napięcia wstępnego to 4 widoczne pierścienie w śrubach regulacyjnych z przodu i drugi ząbek z tyłu. Nie pamiętam natomiast tłumienia odbicia z tyłu (regulacja bezstopniowa, śruba na śrubokręt płaski po lewej stronie na dole amortyzatora). Dobrze jest ustawić najpierw wartości standardowe i zmieniać je w miarę potrzeb.
Napięciem wstępnym NIE regulujemy twardości zawieszenia, a jedynie jego wstępne ugięcie. Prawidłowo ustawione powinno dać taki efekt, że razem z kierowcą zawieszenie "ugina się" o ok 4 cm (w stosunku do całkowicie odciążonego motocykla - koło w górze).
To pozwoli na pracę zawieszenia w odpowiednim zakresie, co zapobiegnie zrywaniu przyczepności.
cichy, najprawdopodobniej masz zbyt duże napięcie wstępne ustawione - odpuść je trochę, a będzie lepiej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości