Czemu moto skacze

cichy
pisarz
pisarz
Posty: 206
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 16:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Czemu moto skacze

Post autor: cichy » czw 28 lut 2008, 19:08

Witam
Ostatnio udało mi się wyjechać.....było nieźle.
Dziś postanowiłe wyjechać i sprawdzić jak jeździ się wieczorem.....podjechałem na stacje paliw, po tankowaniu wyjechałem poza miasto....na prostej, ładnej drodze było nieźle, niesety kiedy wjechałem na droge gdzie pełno było poprzecznych nierówności moto zaczeło dziwnie podskakiwać i to już przy prędkości 80km/h na kolejnym odcinku przyspieszyłem do 90-100km/h moto tak podskoczyło, że mój tyłek oderwał się od siedzenia....
Motocykl podskakiwał na przenian tył przód.
Czy przyczyną tego może być zbyt twardo ustawione zawieszenie :?:



Tak by nie robić kolejnych tematów chciałem zapytać czy normalne jest że moto gdy jade na 6tys obr/min i zamykam gaz moto lekko strzela (prycha) z tłumika :?:

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » czw 28 lut 2008, 22:11

stawiam na twarde zawieszenie odebralem dopiero motocykl z serwisu zazyczylem sobie lwasnie twarde...to był blad bede robil bardziej posrednio

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » czw 28 lut 2008, 22:38

Też tak myślę, to zależy też od wagi kierowcy.
GaBBaS

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pt 29 lut 2008, 12:29

Za twardu zawias ja tak cały czas mam bo twardy jestem i mam zajebiście śilną psychike :lol :lol :lol :lol więc jeżdze na twardo :lol
A tak na poważnie to odpuść zawias bedzie dobrze albo weś pasażera :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
Radek
teksciarz
teksciarz
Posty: 139
Rejestracja: ndz 23 kwie 2006, 22:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Radek » śr 05 mar 2008, 03:08

Na Youtubie jest kilka filmików gdzie profesjonaliści objaśniają jak prawidłowo ustawić odbicie ,dobicie i napiecie wstepne sprezyny w tylnym jak i przednim zawieszeniu. Jak dobrze pamiętam wpisywałem suspension adjustment albo suspension setup . Jak będę miał czas to znajdę i podeślę.

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 823
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » sob 12 kwie 2008, 20:22

Siemka!
Kupiłem moto z niemiec i strach tym jezdzic po naszych drogach!
Mam zawias tak twardy że w zakręty ciężko wejśc po ( piszę o polskich drogach ;-) )
Muszę regulowac ale najpierw podpatrzę u kumpla jak jest u niego. Jego VFR-ką jezdzi mi się o wiele mniej nerwowo :lol: Pozdro!

Awatar użytkownika
Maciej
teksciarz
teksciarz
Posty: 168
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 18:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Maciej » sob 12 kwie 2008, 22:39

Dwie rzeczy , jak już kupujemy moto to pierwsze rzeczy poza wymianą elementów bezpieczeństwa o ile nie były wymienione to płyny i to wszystkie, nigdy nie macie pewności na czym to jeździ więc robi się to dla proformy aby później nie było niespodzianek szczególnie tych bijących po kieszeni.

Do wyregulowania masz zawiechę nie mniej jeśli masz nalany gęsty olej w amorach to ta regulacja na wiele się nie zda, masz 4klasy twardości od 5W do 20W , ja osobiście preferuje 10W i 15W i tu jest przedział komfortowy gdzie zawiecha ładnie pracuje na obu olejach
W lagę wchodzi 457 ml więc spokojnie 1L ci na obie starczy. Wymień olej w lagach i dopiero reguluj.
- -+-== VFR 800-FIX '99 BLACK ==-+- -

- -+-== K&N / INOX IXIL / GIVI MONORACK / KAPPA K48N / WHITE LED LIGHTS ==-+- -

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 15 kwie 2008, 12:23

RC46 ma niewiele możliwości regulacji:
- z przodu napięcie wstępne
- z tyłu napięcie wstępne i tłumienie odbicia

Do tego można zmieniać tłumienie przodu przez zalanie odpowiedniego oleju.
O ile pamiętam standardowe ustawienia napięcia wstępnego to 4 widoczne pierścienie w śrubach regulacyjnych z przodu i drugi ząbek z tyłu. Nie pamiętam natomiast tłumienia odbicia z tyłu (regulacja bezstopniowa, śruba na śrubokręt płaski po lewej stronie na dole amortyzatora). Dobrze jest ustawić najpierw wartości standardowe i zmieniać je w miarę potrzeb.

Napięciem wstępnym NIE regulujemy twardości zawieszenia, a jedynie jego wstępne ugięcie. Prawidłowo ustawione powinno dać taki efekt, że razem z kierowcą zawieszenie "ugina się" o ok 4 cm (w stosunku do całkowicie odciążonego motocykla - koło w górze).
To pozwoli na pracę zawieszenia w odpowiednim zakresie, co zapobiegnie zrywaniu przyczepności.


cichy, najprawdopodobniej masz zbyt duże napięcie wstępne ustawione - odpuść je trochę, a będzie lepiej :)
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: diimon i 29 gości