Serwis lag - pytania problemy.

dytex
Posty: 4
Rejestracja: śr 18 gru 2019, 09:15
Model VFR: RC36 II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: dytex » pn 03 maja 2021, 11:27

Cześć forumowicze, nie miałem jeszcze okazji się przywitać, miało być piękne "hello" a pojawiły się problemy przy serwisie lag. Witajcie więc koleżanki i koledzy, oficjalnie będę się chwalił jak poskładam motocykl w całość.
Niedawno nabyłem bardzo ładna RC36, jak to bywa z 26letnia maszyna poprzedni "serwisanci" zrobili swoje. Problem pojawił się z nieszczęsną śruba od tłumika w dolnej części lagi, jedna poszła gładko, w drugiej goleni obraca się razem z tłumikiem. Przeglądnąłem trochę forum i z wyjątkiem rozwiercania nic nie znalazłem. Może macie jakieś patenty garażowe na odkręcenie tej śruby? Wolałbym uniknąć rozwiercania. Śruba kręci się z dość dużym oporem i słychać jak w środku obrca się tłumik. Jak już będę musiał rozwiercić to mogę użyć zwykłej śruby imbusowej czy to jakiś super hiper stop tytanowy?
Druga sprawa to golenie. Po wyciągnięciu lag moim oczom ukazał się taki widok. Nie wiem czy to od kamieni czy ktoś potraktował golenie jakimś imadłem, ale wygląda to jak odpryski, lekko zeszlifowane, więc zadziorów nie ma, ale obawiam się o szczelność. Zaczynają się jakieś 3cm przed całkowitym wsunięciem goleni. Więc lekko wchodzą w uszczelniacz, ale sprawdzane bez sprężyny. Nie wiem więc czy kiedykolwiek amor schodzi tak nisko.
Pytanie jest więc czy składać i się nie przejmować, czy wymieniać? Jak tak to na jakie? Używek w tym przypadku trochę się boję, nowe? Tutaj też rozpiętość ofert i cen jest duża. Macie coś sprawdzonego, może ktoś kupował. A może można z tym jeździć i to nic takiego. Dzięki z góry za pomoc.
Obrazek

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: jareckiz » pn 03 maja 2021, 11:48

Siema, najpierw śruba, laga musi być skręcona z golenią i ze sprężyną w środku, użyj klucza pneumatycznego wtedy odkręcisz. Co do rury z odpryskiem to zanim kupisz inną a może być krzywa lub w podobnym stanie, rozważ oddanie do niklowania, zdejmą prze-polerują i położą nowy nikiel wtedy będzie szczelność, to są ślady po korozji. W obecnym stanie uszczelniacz dosyć szybko się zużyje bo będzie obcierał mimo że nie wyczuwasz rantu. Jak będziesz skręcał lagi, kup nowe panewki. Spytaj tu o chromowanie https://www.olx.pl/d/oferta/chromowanie ... gdwnL.html pewnie masz blisko.

dytex
Posty: 4
Rejestracja: śr 18 gru 2019, 09:15
Model VFR: RC36 II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: dytex » pn 03 maja 2021, 12:13

Odkręcałem na skręconym, nawet próbowałem więcej podkładek pod sprężynę żeby mocniej ścisnąć. Spróbuję podjechać gdzies gdzie mają klucz pneumatyczny. A jak będę musiał rozwiercić, to tą śrubę mogę wymienić na zwykła?
Te uszkodzenia wyglądają na moje oko na bardziej mechaniczne, na obu goleniach są powyżej tych osłon plastikowych mniej więcej w tym samym miejscu. Stan moto jest ok, nie ma widocznych oznak korozji w innych miejscach, a tutaj jakby ktoś po żużlu jeździł.
Ile chowa się ta laga, ile cm? Może to jest powyżej?

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: jareckiz » pn 03 maja 2021, 12:25

Nie kombinuj, jedź do wulkanizatora tam pneumatem odkręci bez problemu i zapłacisz jak za jedno koło czyli ze 2 dychy. O rozwiercaniu jeszcze nie myśl. Położenie nowego niklu to koszt około 250zł na rure - już będzie tanio, to na rurach to korozja, nie czekaj aż się pogłębi. Panewki to koszt około 170zł. Ale po takim zabiegu zawiecha będzie jak nowa. Jak widzisz ten motocykl jest kowalo-odporony przy garażowych naprawach, - nie ciąg tego. Na forum są tu tematy o 800-setkach z awariami po garażowych fachowcach a takich tematów jeszcze 8-lat temu nie było.

dytex
Posty: 4
Rejestracja: śr 18 gru 2019, 09:15
Model VFR: RC36 II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: dytex » pn 03 maja 2021, 12:45

Masz rację nie mam zamiaru kombinować. Staram się naprawić to co ktoś popsuł. Śruba się tak nie martwię, jak nie wulkanizacja to jakiś serwis moto mi to ogarnie, pewnie takich przypadków jest wiele.
Zastanawiam się tylko na tym niklowaniem bo nie myślałem o tym wcześniej. Sądzisz ze będzie to lepsze rozwiązanie niż nówka np taka:

https://allegro.pl/oferta/rury-lagi-amo ... 8684296906

Cena przystępna, ale widziałem również że są 2 lub 3 razy droższe. Cena raczej nie jest u mnie wyznacznikiem. Ma być dobrze. Lepiej niklowa ori czy nowe zamienniki?
Panewki oczywiście też wymieniam.
Jeszcze inne zdjęcie tych uszkodzeń. Obrazek

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: jareckiz » pn 03 maja 2021, 13:25

Co do rur, to Twoja po niklowaniu nie będzie jak oryginał, bo w Polsce już prawie nikt nie robi na podkładzie miedzi. Po drugie trzeba ją polerować to faktycznie chyba lepiej wymienić na zamiennik. Ale tu już nie pomogę.

dytex
Posty: 4
Rejestracja: śr 18 gru 2019, 09:15
Model VFR: RC36 II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: dytex » pn 03 maja 2021, 16:34

Dzięki kolego za pomoc, pomyślę i jutro będę działał. Dam znać i napewno pochwalę się rezultatem. Akurat przy zawieszeniu i hamulcach lubię mieć wszystko na tip top, zresztą nie tylko tam, a vfr ma u mnie dozywocie więc chciałbym żeby wszystko ładnie działało.
Jakby ktoś mógł poradzić odnośnie zakupu lag, zamienników będę bardzo wdzięczny.

ernest55
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: sob 10 sty 2015, 09:43
Model VFR: RC46 '99
Imię: Ernest
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pawonków

Re: Serwis lag - pytania problemy.

Post autor: ernest55 » pn 03 maja 2021, 18:12

Dobre rury robi firma Tecrol. Te uszkodzenia naTwoich wyglądają, jak zrobione przez kogoś przy poprzedniej naprawie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość