Serwis lag - pytania problemy.
: pn 03 maja 2021, 11:27
Cześć forumowicze, nie miałem jeszcze okazji się przywitać, miało być piękne "hello" a pojawiły się problemy przy serwisie lag. Witajcie więc koleżanki i koledzy, oficjalnie będę się chwalił jak poskładam motocykl w całość.
Niedawno nabyłem bardzo ładna RC36, jak to bywa z 26letnia maszyna poprzedni "serwisanci" zrobili swoje. Problem pojawił się z nieszczęsną śruba od tłumika w dolnej części lagi, jedna poszła gładko, w drugiej goleni obraca się razem z tłumikiem. Przeglądnąłem trochę forum i z wyjątkiem rozwiercania nic nie znalazłem. Może macie jakieś patenty garażowe na odkręcenie tej śruby? Wolałbym uniknąć rozwiercania. Śruba kręci się z dość dużym oporem i słychać jak w środku obrca się tłumik. Jak już będę musiał rozwiercić to mogę użyć zwykłej śruby imbusowej czy to jakiś super hiper stop tytanowy?
Druga sprawa to golenie. Po wyciągnięciu lag moim oczom ukazał się taki widok. Nie wiem czy to od kamieni czy ktoś potraktował golenie jakimś imadłem, ale wygląda to jak odpryski, lekko zeszlifowane, więc zadziorów nie ma, ale obawiam się o szczelność. Zaczynają się jakieś 3cm przed całkowitym wsunięciem goleni. Więc lekko wchodzą w uszczelniacz, ale sprawdzane bez sprężyny. Nie wiem więc czy kiedykolwiek amor schodzi tak nisko.
Pytanie jest więc czy składać i się nie przejmować, czy wymieniać? Jak tak to na jakie? Używek w tym przypadku trochę się boję, nowe? Tutaj też rozpiętość ofert i cen jest duża. Macie coś sprawdzonego, może ktoś kupował. A może można z tym jeździć i to nic takiego. Dzięki z góry za pomoc.
Niedawno nabyłem bardzo ładna RC36, jak to bywa z 26letnia maszyna poprzedni "serwisanci" zrobili swoje. Problem pojawił się z nieszczęsną śruba od tłumika w dolnej części lagi, jedna poszła gładko, w drugiej goleni obraca się razem z tłumikiem. Przeglądnąłem trochę forum i z wyjątkiem rozwiercania nic nie znalazłem. Może macie jakieś patenty garażowe na odkręcenie tej śruby? Wolałbym uniknąć rozwiercania. Śruba kręci się z dość dużym oporem i słychać jak w środku obrca się tłumik. Jak już będę musiał rozwiercić to mogę użyć zwykłej śruby imbusowej czy to jakiś super hiper stop tytanowy?
Druga sprawa to golenie. Po wyciągnięciu lag moim oczom ukazał się taki widok. Nie wiem czy to od kamieni czy ktoś potraktował golenie jakimś imadłem, ale wygląda to jak odpryski, lekko zeszlifowane, więc zadziorów nie ma, ale obawiam się o szczelność. Zaczynają się jakieś 3cm przed całkowitym wsunięciem goleni. Więc lekko wchodzą w uszczelniacz, ale sprawdzane bez sprężyny. Nie wiem więc czy kiedykolwiek amor schodzi tak nisko.
Pytanie jest więc czy składać i się nie przejmować, czy wymieniać? Jak tak to na jakie? Używek w tym przypadku trochę się boję, nowe? Tutaj też rozpiętość ofert i cen jest duża. Macie coś sprawdzonego, może ktoś kupował. A może można z tym jeździć i to nic takiego. Dzięki z góry za pomoc.