Strona 1 z 1

Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 11:27
autor: dytex
Cześć forumowicze, nie miałem jeszcze okazji się przywitać, miało być piękne "hello" a pojawiły się problemy przy serwisie lag. Witajcie więc koleżanki i koledzy, oficjalnie będę się chwalił jak poskładam motocykl w całość.
Niedawno nabyłem bardzo ładna RC36, jak to bywa z 26letnia maszyna poprzedni "serwisanci" zrobili swoje. Problem pojawił się z nieszczęsną śruba od tłumika w dolnej części lagi, jedna poszła gładko, w drugiej goleni obraca się razem z tłumikiem. Przeglądnąłem trochę forum i z wyjątkiem rozwiercania nic nie znalazłem. Może macie jakieś patenty garażowe na odkręcenie tej śruby? Wolałbym uniknąć rozwiercania. Śruba kręci się z dość dużym oporem i słychać jak w środku obrca się tłumik. Jak już będę musiał rozwiercić to mogę użyć zwykłej śruby imbusowej czy to jakiś super hiper stop tytanowy?
Druga sprawa to golenie. Po wyciągnięciu lag moim oczom ukazał się taki widok. Nie wiem czy to od kamieni czy ktoś potraktował golenie jakimś imadłem, ale wygląda to jak odpryski, lekko zeszlifowane, więc zadziorów nie ma, ale obawiam się o szczelność. Zaczynają się jakieś 3cm przed całkowitym wsunięciem goleni. Więc lekko wchodzą w uszczelniacz, ale sprawdzane bez sprężyny. Nie wiem więc czy kiedykolwiek amor schodzi tak nisko.
Pytanie jest więc czy składać i się nie przejmować, czy wymieniać? Jak tak to na jakie? Używek w tym przypadku trochę się boję, nowe? Tutaj też rozpiętość ofert i cen jest duża. Macie coś sprawdzonego, może ktoś kupował. A może można z tym jeździć i to nic takiego. Dzięki z góry za pomoc.
Obrazek

Re: Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 11:48
autor: jareckiz
Siema, najpierw śruba, laga musi być skręcona z golenią i ze sprężyną w środku, użyj klucza pneumatycznego wtedy odkręcisz. Co do rury z odpryskiem to zanim kupisz inną a może być krzywa lub w podobnym stanie, rozważ oddanie do niklowania, zdejmą prze-polerują i położą nowy nikiel wtedy będzie szczelność, to są ślady po korozji. W obecnym stanie uszczelniacz dosyć szybko się zużyje bo będzie obcierał mimo że nie wyczuwasz rantu. Jak będziesz skręcał lagi, kup nowe panewki. Spytaj tu o chromowanie https://www.olx.pl/d/oferta/chromowanie ... gdwnL.html pewnie masz blisko.

Re: Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 12:13
autor: dytex
Odkręcałem na skręconym, nawet próbowałem więcej podkładek pod sprężynę żeby mocniej ścisnąć. Spróbuję podjechać gdzies gdzie mają klucz pneumatyczny. A jak będę musiał rozwiercić, to tą śrubę mogę wymienić na zwykła?
Te uszkodzenia wyglądają na moje oko na bardziej mechaniczne, na obu goleniach są powyżej tych osłon plastikowych mniej więcej w tym samym miejscu. Stan moto jest ok, nie ma widocznych oznak korozji w innych miejscach, a tutaj jakby ktoś po żużlu jeździł.
Ile chowa się ta laga, ile cm? Może to jest powyżej?

Re: Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 12:25
autor: jareckiz
Nie kombinuj, jedź do wulkanizatora tam pneumatem odkręci bez problemu i zapłacisz jak za jedno koło czyli ze 2 dychy. O rozwiercaniu jeszcze nie myśl. Położenie nowego niklu to koszt około 250zł na rure - już będzie tanio, to na rurach to korozja, nie czekaj aż się pogłębi. Panewki to koszt około 170zł. Ale po takim zabiegu zawiecha będzie jak nowa. Jak widzisz ten motocykl jest kowalo-odporony przy garażowych naprawach, - nie ciąg tego. Na forum są tu tematy o 800-setkach z awariami po garażowych fachowcach a takich tematów jeszcze 8-lat temu nie było.

Re: Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 12:45
autor: dytex
Masz rację nie mam zamiaru kombinować. Staram się naprawić to co ktoś popsuł. Śruba się tak nie martwię, jak nie wulkanizacja to jakiś serwis moto mi to ogarnie, pewnie takich przypadków jest wiele.
Zastanawiam się tylko na tym niklowaniem bo nie myślałem o tym wcześniej. Sądzisz ze będzie to lepsze rozwiązanie niż nówka np taka:

https://allegro.pl/oferta/rury-lagi-amo ... 8684296906

Cena przystępna, ale widziałem również że są 2 lub 3 razy droższe. Cena raczej nie jest u mnie wyznacznikiem. Ma być dobrze. Lepiej niklowa ori czy nowe zamienniki?
Panewki oczywiście też wymieniam.
Jeszcze inne zdjęcie tych uszkodzeń. Obrazek

Re: Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 13:25
autor: jareckiz
Co do rur, to Twoja po niklowaniu nie będzie jak oryginał, bo w Polsce już prawie nikt nie robi na podkładzie miedzi. Po drugie trzeba ją polerować to faktycznie chyba lepiej wymienić na zamiennik. Ale tu już nie pomogę.

Re: Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 16:34
autor: dytex
Dzięki kolego za pomoc, pomyślę i jutro będę działał. Dam znać i napewno pochwalę się rezultatem. Akurat przy zawieszeniu i hamulcach lubię mieć wszystko na tip top, zresztą nie tylko tam, a vfr ma u mnie dozywocie więc chciałbym żeby wszystko ładnie działało.
Jakby ktoś mógł poradzić odnośnie zakupu lag, zamienników będę bardzo wdzięczny.

Re: Serwis lag - pytania problemy.

: pn 03 maja 2021, 18:12
autor: ernest55
Dobre rury robi firma Tecrol. Te uszkodzenia naTwoich wyglądają, jak zrobione przez kogoś przy poprzedniej naprawie.