Olej do lag.

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Olej do lag.

Post autor: jareckiz » wt 05 wrz 2017, 21:50

Tomek, z tego wykazu proponuję usunąć Castrola, to woda nie olej w porównaniu do motula. Kupiłem go dwa razy i wymieniałem na Motula. Szkoda pieniędzy.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Olej do lag.

Post autor: mictom » wt 05 wrz 2017, 22:21

A jakiej lepkości Motula nalałeś? Mam 10W to już go wleje z 15W na pewno będzie jakaś różnica. Szkoda wyrzucać. Ale z parametrów Motul najbliższy by był Factory line Light 5W

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Olej do lag.

Post autor: jareckiz » śr 06 wrz 2017, 09:42

Używałem 15W Motula, zawieszenie wyrażnie twarde na nierównościach niewygodnie, żal patrzeć jak plastiki popękają na mocowaniach. Zmieniłem na 10W Motula i jest wygoda, również do szybkiej jazdy. W drugim motocyklu używałem castrola i zaraz zmieniłem na Motula 10W, Castrol puszczał na nowych uszczelniaczach.

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Olej do lag.

Post autor: belkot » śr 06 wrz 2017, 11:17

Patrz tylko na wspolczynnik lepkosci przy 100 stopniach jezeli mowimy o przodzie. 400 stopni do tylnego zawieszenia.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Olej do lag.

Post autor: mictom » wt 12 wrz 2017, 20:38

Oki. dzięki za radę. Mam tego 10W z Motula już od wiosny leży, ale nie wiem, czy kontrolnie nie rozbiorę teleskopów więc puki co dojeżdżę tego 15W.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Olej do lag.

Post autor: wydra » wt 12 wrz 2017, 22:00

w mojej X11 latałem 2 sezony na 15W, i niebezpiecznie było czasem na zakrętach gdy były podbicia, w tym roku zmieniłem na 10W i jest bajka.....
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Olej do lag.

Post autor: mictom » śr 13 wrz 2017, 11:16

Mateusz, właśnie odczułem to samo na nierównych zakrętach, jest za wolne tłumienie odbicia i podbija przednie koło.

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Olej do lag.

Post autor: seler » wt 24 kwie 2018, 08:24

Zalałem 5W Motula, jest ok.

15W to nieporozumienie dla tego typu zawieszeń, jeden z mitów powielanych w internetach przez "ekspertów", jak widać do dzisiaj wielu się na to łapie.

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Olej do lag.

Post autor: piotr_bzyk » wt 24 kwie 2018, 13:56

warto przy tym dodać, że olej 15w w tego typu zawieszeniach szybciej się grzeje przez co ma mniej stabilne właściwości.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Olej do lag.

Post autor: mictom » śr 25 kwie 2018, 12:28

Mozna zastosowac 15W ale wiaze sie to z przestrojeniem zaworkow w teleskopie. A tak to lejemy 2.5-5W bo tak sa ustawione fabrycznie. Seler. Sam robiles przy teleskopach?

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Olej do lag.

Post autor: seler » czw 26 kwie 2018, 06:56

Podstawą revalvingu jest wymiana podkładek.
Nikt kto lał 15W "bo będzie sztywniej" tego nie robił. :-)

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Olej do lag.

Post autor: mictom » czw 26 kwie 2018, 21:16

No wdzisz jakbys napisal wczesniej to bysmy wiedzieli ;-) a tak to przejezdzilem dwa sezony na 15W i wiekszosc blaszek mialem upalonych nadajacych sie do wymiany :-) na szczescie Piotrek z BFG Suspension ogarnal moje przednie i tylne zawieszenie

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Olej do lag.

Post autor: seler » pt 27 kwie 2018, 07:06

W jakim stanie był tył (jaki przebieg?) i co było z nim robione? Podobno po 40-60kkm tylny zawias nadaje się na śmietnik.

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Olej do lag.

Post autor: piotr_bzyk » pt 27 kwie 2018, 08:24


[quote=seler post_id=367454 time=1524805576 user_id=5735]
W jakim stanie był tył (jaki przebieg?) i co było z nim robione? Podobno po 40-60kkm tylny zawias nadaje się na śmietnik.
[/quote]


zaciekawiłeś mnie swoją teorią, w moim motku mam niemal 120kkm nalotu i wątpię żeby poprzedni właściciel wymieniał amor tył. Czekam aż ktoś obyty rozwinie temat.


Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Olej do lag.

Post autor: Mbwene » pt 27 kwie 2018, 08:51

Kwestia indywidualna, zależy gdzie moto jeździło i w jakich warunkach. Czy latał sam kierownik, czy z pasażerem i kuframi itp. W każdym razie u mnie przy przebiegu ok. 100tys był do wyrzucenia. Wymieniłem na amor od 929 :)
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości