Olej do lag.

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Olej do lag.

Post autor: eltroc » ndz 20 lis 2016, 18:28

Panowie ja za takim szybkim pytaniem.
Olej w lagach mam do wymiany,zaraz ktoś odpisze szukaj na forum.
Szukałem i coś tam jest,ale wolę się upewnić niż robić dwa razy.
Ogólnie chodzi mi o parametry 10W czy 15W,a jeszcze ktoś zapodał motorex 7,5W który mam być zbliżony do ori. Hondy.

Awatar użytkownika
ADHD VFR
pisarz
pisarz
Posty: 409
Rejestracja: ndz 06 kwie 2014, 20:11
Model VFR: RC46 1999
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin

Re: Olej do lag.

Post autor: ADHD VFR » ndz 20 lis 2016, 19:33

JAk masz olej do lag do wymiany to pisz do Gregory na pewno zrobi ładna cenę :) A przy okazji doradzi Ci i rozwieje wszelkie Twoje wątpliwości
Pamiętam że jak w swojej wymieniałem to brałem Motula 15w40 z tego co dobrze pamiętam 15W40 jak bardziej do sportowej jazdy :twisted:
:moto :killer

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Olej do lag.

Post autor: jareckiz » ndz 20 lis 2016, 20:15

15W jest dosyć twardy, do wygodnej jazdy polecam jednak 10W - taka twardość jest idealna do bardzo szybkiej i wygodnej jazdy. Miałem 15W i wylałem, na nierównościach twarde zawieszenie. Ja polecam 10W.

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Olej do lag.

Post autor: eltroc » ndz 20 lis 2016, 20:43

Dzięki za info.do gregorego już pisałem poleca mi 10 lub 15 .
Czyli zamówić 10W i do tego uszczelnienia all balls i będzie oki. :)

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Olej do lag.

Post autor: figaro » ndz 20 lis 2016, 20:50

Wlejesz dychę, polatasz nieco, sprawdzisz, czy ci pasuje i zostaniesz przy tym, lub wymienisz na coś twardszego. :wink:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Olej do lag.

Post autor: jareckiz » ndz 20 lis 2016, 21:16

Przy wymianie uszczelniaczy, a dokładnie przy próbie rozłączenia rury z golenią, zwróć uwagę na to, aby szarpać dosyć energicznie z jednoczesnym przekręceniem rury. Pomoże Ci to rozłączyć rurę od goleni i uniknąć zakleszczenia panewki dolnej rury z górną panewką goleni. Ja i kilka innych osób mieliśmy z tym problem. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Olej do lag.

Post autor: Samson1983 » pn 21 lis 2016, 17:49

Ja mam wlany Motula 10W. Fajnie się spisuje przy jeździe turystycznej jak i przy zamykaniu opon :biggrin
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Olej do lag.

Post autor: eltroc » pn 21 lis 2016, 20:32

Czyli nie ma co kombinować zalewam 10w i jeżeli nie napotkam dodatkowych niespodzianek powinno się udać.
Ktoś z forumowiczów zrobił fajną instrukcję skorzystam.
Jeszcze jedna sprawa wynikła sprawdzałem łożyska główki ramy,i jeżeli sprawdzam przez ruch lagami niby wszystko jest ok.
Ale przy hamowaniu słychać delikatne pukanie które jest przenoszone na kierownicę :?:
Jak myślicie czas na wymianę ,może jak robię lagi to i łożyska wymienić.
Wojtek

Awatar użytkownika
ADHD VFR
pisarz
pisarz
Posty: 409
Rejestracja: ndz 06 kwie 2014, 20:11
Model VFR: RC46 1999
Imię: Michał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin

Re: Olej do lag.

Post autor: ADHD VFR » pn 21 lis 2016, 20:59

Warto sprawdzić przy wymianie oleju w lagach właśnie łożyska :)
:moto :killer

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Olej do lag.

Post autor: Mbwene » pn 21 lis 2016, 22:24

Sprawdź czy to pukanie to nie czasem pompa od duala bo to dość częsta przypadłość
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Olej do lag.

Post autor: śliniak290 » wt 22 lis 2016, 12:15

Mogą również pukać tarcze jeśli mają mały luz na nitach
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Olej do lag.

Post autor: eltroc » wt 22 lis 2016, 13:52

Też mi się wydaje że to chyba nie łożyska ,przy pełnym zakresie skrętu i szarpaniu lagami przód tył nic nie słychać.Zostawię ten temat i się zobaczy po demontażu lag. Chyba że jest jeszcze inny sposób na sprawdzenie.

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Olej do lag.

Post autor: eltroc » wt 03 sty 2017, 20:38

Witam
Olej w lagach i uszczelniacze wymienione,dobrze że nie napotkałem na trudności jedyne co to przez nieuwagę zamieniłem wkłady ze sprężynami ale podobno są takie same więc spoko.
A jeżeli chodzi o to pukanie to jednak chyba pompa duala.
Mając same półki nie stwierdziłem żadnych luzów na główce ramy.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Olej do lag.

Post autor: mictom » wt 05 wrz 2017, 15:42

Do RC 36II zalany fabrycznie był:
Pro Honda Suspension Fluid SS-7 parametry 3,76 (100o^C) i 16,44 (40o^C)

Oleje o podobnych parametrach:
Motul Fork Oil Very Light 2.5W parametry 3,5 (100o^C) i 16 (40o^C)

Motul Fork Oil, Factory Line Light 5W parametry 4,2(100o^C) i 18,30 (40o^C)

Honda Pro HP Fork Oil (5wt) parametry 3,8 (100o^C) i 17 (40o^C)

Maxima Fork oil (5 wt) parametry 3,51 (100o^C) i 15,90 (40o^C)

Castrol Fork Oil (10wt) parametry 4 (100o^C) i 15 (40o^C)

Motorex Racing Fork Oil (2.5w) parametry 4,2 (100o^C) i 15,10 (40o^C)

Motul Fork Oil, Factory Line (Medium, 5-10) parametry 6,2 (100o^C) i 22,3 (40o^C)


Czyli lanie 10W a tym bardziej 15W mija się z celem?
Sam mam teraz wlany przez dwa lata 15W, ale już kupiłem 10W (jak już mam to zaleje na próbę) ale pasuje wlać coś a'la
Motul Fork Oil, Factory Line Light 5W ?

Poza tym przy mocnym dohamowaniu, lub przy mocnym huśtaniu zawieszeniem daje się słyszeć jedno stuknięcie, gdzieś za połową zakresu teleskopów. Chyba pasuje sprawdzić w środku teleskopy i łożysko główki ramy. Jak termoszę teleskopami na dźwigniętym przodzie we wszystkie strony, to nie słychać nic niepokojącego.

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Olej do lag.

Post autor: Buła » wt 05 wrz 2017, 20:57

Warto jeszcze sprawdzić te panewki ślizgowe w lagach.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości