Strona 1 z 2

Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300zł

: pn 10 paź 2016, 17:54
autor: mictom
Witam,

Ostatnio myślę nad zastosowaniem takiego specyfiku do swojej RC 36II, ale czy w ogóle ktoś może to przerabiał, jaka jest reakcja motocykla na taki przeszczep (przypuszczam, że zwiększy się czułość motocykla na ruchy kierownicą, będzie bardziej nerwowy, ale lepiej powinien iść w zakręty) ?

Wiadomo, kupować tego raczej się nie opłaca, ale dostęp do CNC jest dziś ogromny więc tylko dobry materiał, przeliczyć stare uchwyty i obliczyć z nich wyższe o 25mm- projekt i wio.

Umieszczam załącznik. http://www.ebay.pl/itm/LUST-RACING-Hond ... xySFJSEksh

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: pn 10 paź 2016, 19:26
autor: magik
Ciekawe może to by pomogło na to że tył mi za bardzo opada pod bagażem i źle mi się jeździ :-(

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: pn 10 paź 2016, 19:59
autor: mictom
magik pisze:Ciekawe może to by pomogło na to że tył mi za bardzo opada pod bagażem i źle mi się jeździ :-(
Wiem coś o tym, kufry załadowane + plecaczek i moto niechętnie się kładzie. Masz napięcie wstępne tylnej sprężyny na fula?

Z tego co piszą, podwyższając dupke, przenosimy część ciężaru na przód.

Bo twardość będzie się nam zgadzać pod ustawienie wagowe, lecz moto będzie siadać tyłem i zwiększać nam kąt główki ramy.

Musimy to ogarnąć, jaki materiał będzie najlepszy ( z jakiego materiału jest oryginał?), projekcik, CNC i jakby wyszło to przynajmniej przez pół byłoby super. Próba nie strzelba, ale mam dobre przeczucie.

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: pn 10 paź 2016, 22:28
autor: magik
No mam na fula i to jest trochę za bardzo do przodu bo tył furga po winklach. Jednak pakujące torbę do kufra już jest normalne :-P

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 01:18
autor: mictom
Musisz to jaśniej rozpisać, bo chyba się nie rozumiemy. Jadąc z pasażerem i kuframi, tył Ci za bardzo siada i motocykl jest ospały w manewrowaniu a jadąc sam tył jest twardy i podbija tak?
Czyli jak jeździsz sam musisz sprężynę popuszczać, najlepiej ustaw zawieszenie pod swoją wagę.

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 14:20
autor: mictom
Edit:

"W skrócie, im masz wyżej tył, tym kąt wyprzedzenia widelca zbliża się ku kątowi prostemu, co sprawia że pojazd robi się "nerwowy" w prowadzeniu i mniej stablilny przy wiekszej predkości.
Obniżenie powoduje że kąt wyprzedzenia jest bardziej płaski, co owocuje stabilnością, ale i leniwym prowadzeniem"

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 14:30
autor: belkot
Jesli wam chodzi tylko o zmiane geometri to wystarczy wpuscic półkę nizej. Za darmo...

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 14:44
autor: mictom
belkot pisze:Jesli wam chodzi tylko o zmiane geometri to wystarczy wpuscic półkę nizej. Za darmo...
Dzięki za zainteresowanie tematem, oczywiście wezmę to pod uwagę, bo to tylko 4 śruby M8, tylko jak to zrobić równo, na takim moto jak stoi próbować obniżać, czy odkręcać koło i po jednej? Rozmawiałem też kolega Fakir i podrzucił mi poradę. Pod mocowanie górne amortyzatora, włożyć 2mm podkładkę, co na końcu wahacza spowoduje wzrost o 2cm.

Ogólnie chodzi mi o to, żeby moto we dwójkę nie było takie ospałe na winklach
belkot pisze: Za darmo...
:hooray

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 15:00
autor: belkot
obnizaj jak chcesz tylko zeby bylo rowno. Zmierz suwmiarką. Tylko z tą zmianą geometri pamietaj cos za cos. Napewno moto nie bedzie sie zachowywalo wzorcowo

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 15:10
autor: mictom
Rozumie, na razie na szybko nic nie będę robił. Trzeba zrobić listę z plusami i minusami. Jeszcze przy jeździe we dwójkę spróbuje maksymalnie napiąć wstępnie sprężynę z tyłu.

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 16:34
autor: mictom
belkot pisze:obnizaj jak chcesz tylko zeby bylo rowno. Zmierz suwmiarką. Tylko z tą zmianą geometri pamietaj cos za cos. Napewno moto nie bedzie sie zachowywalo wzorcowo
Próbowałeś obniżać przód, lub podwyższać tył? Może masz jakieś spostrzeżenia lub informację, przyjmuje wszystko :)

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 18:32
autor: magik
Obniżanie przodu zaowocuje urwaniem pluga na progach. Powodzenia

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 18:50
autor: mictom
magik pisze:Obniżanie przodu zaowocuje urwaniem pluga na progach. Powodzenia
Myślę, że to są obniżenia przodu do wartości max. do 1cm, chyba że w zimie chcesz odśnieżać to puść 10 :biggrin

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 21:42
autor: seler
Tutaj macie 38 stron o obniżaniu przodu - http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/s ... php?t=1652

Re: Lust Racing, czyli jak podnieśc dupę o 25mm kosztem 300z

: wt 11 paź 2016, 23:10
autor: grover88
Moja fi była opuszczona o 1-2cm i powiem jedno: walił się w zakrętach jak domy w Sarajewie, po slizgu jak mi moto serwisowali to podnieśli przód i moto jeździło kompletnie inaczej...