po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 635
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: Niron » pn 13 cze 2016, 21:53

jak w temacie sytuacja ma miejsce w cb500 akurat, ale problem jest znaczny, po wymianie uszczelniaczy olej dalej z lag wycieka, nie wiem co robić lagi nie wyglądają na krzywe uszczelniacze po ponownym zdemontowaniu, też nie wydają się żeby coś się z nimi działo, jedyne co mi się rzuciło w oczy że na lagach gdzie chodzi uszczelniacz są takie jakby wżery czy coś, wygląda jak rdza na powierzchni i są takie nie równości, ale nie wiem czy to może być 100% przyczyną, jeśli tak to czy da się to jakoś naprawić czy tylko w grę wchodzi wymiana rur na nowe?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: MarcinD » pn 13 cze 2016, 22:04

wygląda mi to na odpryski od np kamieni... są tylko z jednej strony? może ponowne "chromowanie" pomoże?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: Arnold » pn 13 cze 2016, 22:40

Odpryski przerodziły się w rdzę a to we wżery. Mogą być dwa powody cieknięcia. Albo wstępuje "pompowanie" oleju w dziurkach na lagach albo uszczelniacz został przecięty przez odłażący chrom przy zakładaniu. Ja kiedyś dawałem lagi do ponownego chromowania. Wyglądało to tak ze najpier ściągneli starą powłokę, ja gołe lagi musiałem wypolerować i robiłem to na tokarce, a później dali mi na to nowy chrom i była igiełeczka że mucha nie siada. Koszt 60 zł. Ale pełna lewizna. ;) Także zagadaj w jakimś zakładzie rodem z PRLu.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 635
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: Niron » pn 13 cze 2016, 23:52

czyli jest jednak szansa, że to uszkadza uszczelniacz, poszukam może w lublinie znajdę jakiś zakład co mi nałoży ponownie powłokę na te rury
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: PETER » wt 14 cze 2016, 00:18

Arnold gdzie teraz znajdziesz taki zakład ,najlepiej wymiana ,te wżery działają na uszczelniacze jak papier ścierny więc wymiana na nowe uszczelniacze jest bez sensu
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: Arnold » wt 14 cze 2016, 00:39

PETER, na Opolu mam jeszcze wtyki :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 635
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: Niron » wt 14 cze 2016, 09:54

nie zamierzam zakładać po raz kolejny nowych uszczelniaczy, tylko po to żeby sobie wymienić, najpierw spróbuje coś z tym zrobić, albo kupić nowe po prostu, tylko żę ceny nowych rurek nie są specjalnie małe :confused
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Model VFR: NC24
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: Radarro » wt 14 cze 2016, 10:51

no to zostaje Ci: http://www.tecrol.bielsko.pl/oferta ale to będzie kilka dobrych stówek albo polowanie na używki...
Ja mam w 400-setce poobijany chrom na lagach przez jakiegoś rzeźnika właśnie na wysokości/ powyżęj uszczelniacza, ale póki co uszczelniacz trzyma.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: olo » wt 14 cze 2016, 11:03

Kilka razy spotkałem się z tego typu przypadkiem i nie mam pojęcia co może być przyczyną... Nie wierzę że to przez drobne wżery, Arnold-w jaki sposób miałyby "pompować" olej? Przez nie najwyżej mogło by się pocić, wszak 100% szczelności nie ma. Miałem w którymś moto takie wżery i zawieszenie było suchutkie baaaaardzo długo. Faktycznie występuje jakby pompowanie oleju w Twoim przypadku, albo raczej powietrza bo przecież oleju w ladze przybyć nie może więc to raczej ciśnienie powietrza wywala olej jak osiągnie krytyczną wartość-dobrze kombinuję?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 635
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
Model VFR: RC46 '01
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: Niron » wt 14 cze 2016, 14:25

tu wżery są dosyć mocne, czuć jakby nawet trochę zadry, dla tego i mi się wydaję że to może być przyczyną, ale też i mechanik mówił, że wymieniał uszczelniacze w podobnych lagach i nie leciał olej, mogę jeszcze szukać winy w jakimś wadliwych uszczelniaczach czy coś, ale na może nie będę tego ponownie składał bo mi szkoda kasy na olej i uszczelniacze. Lagi wyglądają na proste i po za tymi wżerami nie dostrzegam nic, co by mogło z nimi być i są nawet poniżej uszczelniacza więc jak zawieszenie pracuje to chodzi to wszystko po gumie. używek nie znalazłem oddzielnie a komplet zawieszenia nawet co cebuli to co najmniej 500zł używane, same rury nowe to koszt do 400zł. nie mniej jednak tanie to nie jest. W Lublinie jest kilku gości od galwanizacji itd. podjadę zobaczę co powiedzą.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Model VFR: 800 FI '99
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: po wymianie uszczelniaczy dalej leci olej

Post autor: TomTox » śr 15 cze 2016, 10:36

Możesz spróbować spolerować to miejsce pastą polerską i filcem, może uda się wyrównać choćby zadziory ale generalnie zabawa nie warta świeczki. Jak u siebie miałem niewielkie zagięcie i zadziory na rurach to każdy mechanik motocyklowy mówił że nowe rury koniecznie - i to nie po to by zarobić, tylko po to że nawet ponowna galwanizacja nie powstrzyma już raz rozpoczętego procesu powstawania wżerów - odpowiedzią są nowe rury lub używane w dobrym stanie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości