NC24 - lagi różnej wysokości

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Model VFR: NC24
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

NC24 - lagi różnej wysokości

Post autor: Radarro » wt 17 maja 2016, 19:11

siema,
Powoli kończę nierówną walkę z zawiasem w małej VFR 400 NC24 rok 1988.
W warsztacie założyli mi nowe uszczelniacze, zabrałem się za lanie oliwy i zonk: lewa laga po montażu jest wyższa o 2,5 - 3 cm od prawej.
Pytanie czy to normalne biorąc pod uwagę że w lewej jest system anti-diving? Spotkał sie ktoś z was z taką różnicą w sprzętach z lat 80-tych? Nominalnie w lewą goleń wchodzi 3ccm oliwy więcej (392 vs 389 w prawą)
Nie pamiętam jak było przy rozbiórce, ogólnie lagi błagały o wymianę oliwy i uszczelnień.
Przy montażu na moto to się skompensuje, pytanie czy tak zostawić czy rozbierać znowu...?
Jakieś pomysły?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Demus
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: ndz 31 sty 2016, 18:51
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: NC24 - lagi różnej wysokości

Post autor: Demus » wt 17 maja 2016, 20:55

Cześć. Wymieniałeś rurę nośną? Mam podobny problem w RC36II z 96 roku. Zmontowałem lagę na rurze nośnej ze starszego modelu. Chyba z 91 roku. No i lipa bo rury są inne. Na zewnątrz niby to samo ale różnią się wewnątrz. Chodzi o wysokość mocowania wewnętrznego pierścienia na którym opiera się ta krótka sprężyna tłumika.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: NC24 - lagi różnej wysokości

Post autor: olo » wt 17 maja 2016, 21:56

Qrna Radziu nie spotkałem sie nigdy z takim przypadkiem... To co pisze Demus może być jakąś podpowiedzią bo nie sądzę żeby to było normalne. Nie zwróciłeś uwagi czy zdemontowane były różne?
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Model VFR: NC24
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Re: NC24 - lagi różnej wysokości

Post autor: Radarro » śr 18 maja 2016, 08:12

nie, rury zostawiłem stare. Piękne nie są, ale zostawiłem.
Z tego co pamiętam rury były tej samej długości, ogólnie lagi różnią sie tylko tulejkami na samym dnie goleni i długością tych tuleji które wchodzą między sprężynę a korek.

No nic, czekam jeszcze na komentarze, ale raczej to rozbiorę w weekend znowu...
Jak to pasowałem na sucho przed montażem uszczelniacza to chyba było OK, może też być tak ze warsztat który montował uszczelniacz to jeszcze rozkręcał.

PS - link do fiszki z zawieszeniem:
http://www.cmsnl.com/honda-vfr400r-1987 ... ml#results

PS 2 - no i jeszcze durne pytanie: sprężyne wkładam ciaśniejszymi zwojami w dół, right? Tak jak mam ułożone na foto powyżej?
Fiszka na stronie powyżej mnie troche myli, bo pokazuje te ciaśniejsze zwoje na górze (a może to złudzenie?)
Ostatnio zmieniony śr 18 maja 2016, 08:19 przez Radarro, łącznie zmieniany 1 raz.
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: NC24 - lagi różnej wysokości

Post autor: wydra » śr 18 maja 2016, 08:18

może byc tak ze źle złozyli, np laga nie weszła dobrze w tuleje od dołu czy cos, bo innego sposobu nie widzę.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Model VFR: NC24
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Re: NC24 - lagi różnej wysokości

Post autor: Radarro » śr 18 maja 2016, 12:46

dobra, przekopałem cały angielski internet i widze że jest źle...

Ogólnie rury oraz tłoczyska mają różne długości (nawet tego nie sprawdzałem...)
Do lewej wchodzi krótsza rura, dłuższe tłoczysko z gratami do Antydive'a (tulejka, podkładki).
Do prawej wchodzi dłuższa rura, krótsze tłoczysko i mała tulejka na dno goleni.

Qrna, trza rozbierać... ale człowiek się uczy na błędach...
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Model VFR: RC46 01 + RC12CX650E
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: NC24 - lagi różnej wysokości

Post autor: ZioLek-82- » śr 18 maja 2016, 18:31

co do sprężyn to obadaj temat bo w moim CX650(z antynurkiem) sprężyny układa się ciaśniejszym ku niebu
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości