Strona 2 z 2

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: ndz 18 gru 2016, 20:16
autor: Arnold
W sensie flaki prawe z lewą lagą? Nie ma znaczenia. W obu lagach jest to samo.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: ndz 18 gru 2016, 20:26
autor: eltroc
Arnold pisze:W sensie flaki prawe z lewą lagą? Nie ma znaczenia. W obu lagach jest to samo
OK dzięki i tak myślałem ale wolałem zapytać.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 02 cze 2018, 19:12
autor: seven9
Witam,

Czy potrzebne są jakieś specjalnie przyrządy do tego aby wymienić olej i uszczelniacze w lagach w VFR 750 F '92 zakładając, że nie ma żadnych problemów? Ew czy są jakieś, które warto mieć i nie są drogie?

Pozdrawiam.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 02 cze 2018, 20:00
autor: piotr_bzyk
Szczypce do ściągnięcia zawleczek pomogą

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 02 cze 2018, 20:01
autor: piotr_bzyk

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 02 cze 2018, 20:17
autor: Demus
Ale nie są niezbędne z tego co pamiętam. Wystarczy podstawowy zestaw narzędzi i imbus 6 lub 8. Przed odkręceniem śrub mocujących lagi w półkach poluzuj górne korki.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 02 cze 2018, 21:13
autor: jareckiz
To proste, jak zdemontujesz koło, zaciski i błotnik przedni oraz clipony, poluzuj korki górne najlepiej kluczem nasadowym oraz śruby imbusowe w dolnej części lag, które łączą goleń z rurą. Idealny do tego jest taki klucz imbusowy (6mm) : http://allegro.pl/nasadka-1-2-z-koncowk ... 78760.html
następnie wymontuj lagi z mocowań półek. Teraz odkręć korki, wyciągnij sprężyny, wykręć śruby z dolnej części goleni. Na śrubach są miedziane podkładki, wymyj je i dotrzyj na papierze ściernym aby były równe bez śladów wgnieceń- zapewnią szczelność nowego połączenia. Zdemontuj osłonki przeciwkurzowe i szczypcami wyciągnij zabezpieczenie uszczelniacza, jest w formie drutu. Teraz najważniejsze, nie wydłubuj uszczelniacza, tylko: Trzymając w rekach goleń i rurę szarpnij energicznie ruchem skrętnym aby rozdzielić goleń od rury, kilka razy, napewno się uda. Ruch skrętny zapobiegnie zaklinowaniu się górnej panewki rury w goleni. (miałem taki przypadek). Jedyny problem na jaki możesz napotkać to zaklinowanie się górnej panewki rury w goleni-wtedy nie rozłączysz rury od goleni. Ale i na to jest sposób, podgrzać goleń, szarpać, rozłączyć i wymienić panewki na nowe - koszt max 145 zł. Czysta przyjemność. Powodzenia.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: ndz 03 cze 2018, 09:00
autor: seven9
Bardzo dziękuję. Szczypce zamówione, imbusa będę miał. Napisze jak mi poszło, zabieram się za to pod koniec tygodnia. Myślałem też, żeby wymienić te miedziane podkładki.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: ndz 03 cze 2018, 17:08
autor: piotr_bzyk
Nie jest to koniecznie.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 09 cze 2018, 16:34
autor: seven9
Uszczelniacze wymienione i nowy olej zalany (Ravenol Dexron DII). Imbus sie przydał bardzo. Żadnych problemów nie napotkałem. Jeszcze raz dzięki za rady. Gdyby to kogoś interesowało, to ta miedziana podkładka od korka spustowego od spodu lagi ma wymiary 8x14mm (RC36 I '92).

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 09 cze 2018, 17:56
autor: Arnold
Panie. Co Pan masz automatyczną skrzynię w lagach?? :lol:

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 09 cze 2018, 20:05
autor: seven9
a tego to nie wiem, ale mam zaufanie do tej marki, leje wszedzie i taki olej mi dopasowala ich stronka www.ravenol.pl, ale jak mi powiecie, że to jakiś błąd to chyba im zgłoszę reklamację ;).

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 09 cze 2018, 20:16
autor: piotr_bzyk
Olej do zawieszenia to zupełnie inna para kaloszy

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: sob 09 cze 2018, 20:51
autor: seven9
Z tego co czytam to ludzie leją ATF do lag i jest on porównywalny z olejem do lag 10w. Ale jak bym chciał coś miękkiego, to już musiałbym kupić specjalny olej do lag 5w, jeśli coś twardszego to 20w. Pojeżdże i zobaczę. Pobujałem trochę motorem i nie jest ani za miękko, ani za twardo, więc zobaczymy w trasie.

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

: pn 11 cze 2018, 19:47
autor: seven9
Dostałem odpowiedź od Ravenol Polska i wygląda na to, że wszystko się zgadza. Oleje do lag i oleje do klasycznych skrzyn automatycznych to jedna grupa olei hydraulicznych. W latach 80-tych i na poczatku 90-tych stosowało się Dexron DII do lag. Zrobiłem wczoraj specjalnie rundkę po drodze bardziej równej oraz mniej równej i motocykl prowadził się rewelacyjnie. Lejcie sobie co tam chcecie, ja zostane przy tym co zalałem :).