Problem z rozmontowaniem lagi.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: Arnold » ndz 18 gru 2016, 20:16

W sensie flaki prawe z lewą lagą? Nie ma znaczenia. W obu lagach jest to samo.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
eltroc
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
Model VFR: 800Fi RC46
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grójec

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: eltroc » ndz 18 gru 2016, 20:26

Arnold pisze:W sensie flaki prawe z lewą lagą? Nie ma znaczenia. W obu lagach jest to samo
OK dzięki i tak myślałem ale wolałem zapytać.

Awatar użytkownika
seven9
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
Model VFR: 750F RC36 '92
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge, UK

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: seven9 » sob 02 cze 2018, 19:12

Witam,

Czy potrzebne są jakieś specjalnie przyrządy do tego aby wymienić olej i uszczelniacze w lagach w VFR 750 F '92 zakładając, że nie ma żadnych problemów? Ew czy są jakieś, które warto mieć i nie są drogie?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: piotr_bzyk » sob 02 cze 2018, 20:00

Szczypce do ściągnięcia zawleczek pomogą

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: piotr_bzyk » sob 02 cze 2018, 20:01


Demus
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: ndz 31 sty 2016, 18:51
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: Demus » sob 02 cze 2018, 20:17

Ale nie są niezbędne z tego co pamiętam. Wystarczy podstawowy zestaw narzędzi i imbus 6 lub 8. Przed odkręceniem śrub mocujących lagi w półkach poluzuj górne korki.

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Model VFR: RC36I, Gs400 racing
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: jareckiz » sob 02 cze 2018, 21:13

To proste, jak zdemontujesz koło, zaciski i błotnik przedni oraz clipony, poluzuj korki górne najlepiej kluczem nasadowym oraz śruby imbusowe w dolnej części lag, które łączą goleń z rurą. Idealny do tego jest taki klucz imbusowy (6mm) : http://allegro.pl/nasadka-1-2-z-koncowk ... 78760.html
następnie wymontuj lagi z mocowań półek. Teraz odkręć korki, wyciągnij sprężyny, wykręć śruby z dolnej części goleni. Na śrubach są miedziane podkładki, wymyj je i dotrzyj na papierze ściernym aby były równe bez śladów wgnieceń- zapewnią szczelność nowego połączenia. Zdemontuj osłonki przeciwkurzowe i szczypcami wyciągnij zabezpieczenie uszczelniacza, jest w formie drutu. Teraz najważniejsze, nie wydłubuj uszczelniacza, tylko: Trzymając w rekach goleń i rurę szarpnij energicznie ruchem skrętnym aby rozdzielić goleń od rury, kilka razy, napewno się uda. Ruch skrętny zapobiegnie zaklinowaniu się górnej panewki rury w goleni. (miałem taki przypadek). Jedyny problem na jaki możesz napotkać to zaklinowanie się górnej panewki rury w goleni-wtedy nie rozłączysz rury od goleni. Ale i na to jest sposób, podgrzać goleń, szarpać, rozłączyć i wymienić panewki na nowe - koszt max 145 zł. Czysta przyjemność. Powodzenia.

Awatar użytkownika
seven9
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
Model VFR: 750F RC36 '92
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge, UK

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: seven9 » ndz 03 cze 2018, 09:00

Bardzo dziękuję. Szczypce zamówione, imbusa będę miał. Napisze jak mi poszło, zabieram się za to pod koniec tygodnia. Myślałem też, żeby wymienić te miedziane podkładki.

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: piotr_bzyk » ndz 03 cze 2018, 17:08

Nie jest to koniecznie.

Awatar użytkownika
seven9
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
Model VFR: 750F RC36 '92
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge, UK

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: seven9 » sob 09 cze 2018, 16:34

Uszczelniacze wymienione i nowy olej zalany (Ravenol Dexron DII). Imbus sie przydał bardzo. Żadnych problemów nie napotkałem. Jeszcze raz dzięki za rady. Gdyby to kogoś interesowało, to ta miedziana podkładka od korka spustowego od spodu lagi ma wymiary 8x14mm (RC36 I '92).

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: Arnold » sob 09 cze 2018, 17:56

Panie. Co Pan masz automatyczną skrzynię w lagach?? :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
seven9
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
Model VFR: 750F RC36 '92
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge, UK

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: seven9 » sob 09 cze 2018, 20:05

a tego to nie wiem, ale mam zaufanie do tej marki, leje wszedzie i taki olej mi dopasowala ich stronka www.ravenol.pl, ale jak mi powiecie, że to jakiś błąd to chyba im zgłoszę reklamację ;).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: piotr_bzyk » sob 09 cze 2018, 20:16

Olej do zawieszenia to zupełnie inna para kaloszy

Awatar użytkownika
seven9
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
Model VFR: 750F RC36 '92
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge, UK

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: seven9 » sob 09 cze 2018, 20:51

Z tego co czytam to ludzie leją ATF do lag i jest on porównywalny z olejem do lag 10w. Ale jak bym chciał coś miękkiego, to już musiałbym kupić specjalny olej do lag 5w, jeśli coś twardszego to 20w. Pojeżdże i zobaczę. Pobujałem trochę motorem i nie jest ani za miękko, ani za twardo, więc zobaczymy w trasie.

Awatar użytkownika
seven9
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
Model VFR: 750F RC36 '92
Imię: Hubert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cambridge, UK

Re: Problem z rozmontowaniem lagi.

Post autor: seven9 » pn 11 cze 2018, 19:47

Dostałem odpowiedź od Ravenol Polska i wygląda na to, że wszystko się zgadza. Oleje do lag i oleje do klasycznych skrzyn automatycznych to jedna grupa olei hydraulicznych. W latach 80-tych i na poczatku 90-tych stosowało się Dexron DII do lag. Zrobiłem wczoraj specjalnie rundkę po drodze bardziej równej oraz mniej równej i motocykl prowadził się rewelacyjnie. Lejcie sobie co tam chcecie, ja zostane przy tym co zalałem :).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości