Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Chciałem wymienić olej i uszczelniacze w amortyzatorze, ale nie mogę odkręcić śruby imbusowej od spodu goleni. Niby jakby poszła, bo i olej zaczęła trochę puszczać od spodu, ale jak kręcę teraz grzechotką to dość lekko się obraca.
Odkręciłem korek od góry i zauważyłem, że gdy obracam tą śrubą od dołu, kręci się też pręt wystający z lagi na którym jest sprężyna.
Próbowałem dać dodatkowe tulejki pod korek, żeby mocniej sprężyna dociskała i skręciłem zawieszenie, ale ta śruba wraz lekko się obraca. Podczas odkręcania próbowałem też "wciskać" zawieszenie, ale też nic to nie dało.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Odkręciłem korek od góry i zauważyłem, że gdy obracam tą śrubą od dołu, kręci się też pręt wystający z lagi na którym jest sprężyna.
Próbowałem dać dodatkowe tulejki pod korek, żeby mocniej sprężyna dociskała i skręciłem zawieszenie, ale ta śruba wraz lekko się obraca. Podczas odkręcania próbowałem też "wciskać" zawieszenie, ale też nic to nie dało.
Ma ktoś jakiś pomysł?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Musisz użyć klucza udarowego. A jak nie pójdzie to chyba tylko rozwiert zostaje.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
+1 tylko peneumat- potem przegwintuj śrube i tulejke w którą wkreca się ta śruba- łatwiej bedzie wkrecić i odkrecic
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Tak jak wyżej, pneumatyczny na wulkanizacji.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
ktoś był zapobiegawczy i dał klej na śrubę jak juz sie kreci spróbuj odwrotnie tzn nie wciskaj tylko jakoś wyciągaj tłoczysko nakrętka tej śruby jest zabezpieczona w cylindrze amortyzatora więc jak będziesz wyciagał za tłoczysko powinna się zaklinować daj znać czy pomogło
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Do tego amora co mi się śruba dość lekko kręciła, dołożyłem 3 dystanse z roweru co idą pod mostek, a na nie dopiero dałem tą podkładkę z nacięciem co idzie pod nakrętkę na pręcie. Łącznie zrobiła się taka tuleja ok.2-3 cm. Skręciłem całość, podjechałem do kumpla co ma pneumata i poszło elegancko
Drugi amor co był nieruszany próbowaliśmy od razu odkręcić pneumatem, ale odkręciła się trochę i dalej nie chciała .
Więc rozkręciłem amortyzator i dołożyłem te moje dodatkowe tulejki . Przy wciskaniu we dwóch amortyzatora śruba się odkręciła
Sytuacja opanowana
Dzięki za pomoc!
PS. Trzeba pod te śruby imbusowe dawać nowe podkładki?
PS2. Wklejać te śruby na klej do gwintów? Mam jakiś niebieski, nie pamiętam teraz nazwy.
Drugi amor co był nieruszany próbowaliśmy od razu odkręcić pneumatem, ale odkręciła się trochę i dalej nie chciała .
Więc rozkręciłem amortyzator i dołożyłem te moje dodatkowe tulejki . Przy wciskaniu we dwóch amortyzatora śruba się odkręciła
Sytuacja opanowana
Dzięki za pomoc!
PS. Trzeba pod te śruby imbusowe dawać nowe podkładki?
PS2. Wklejać te śruby na klej do gwintów? Mam jakiś niebieski, nie pamiętam teraz nazwy.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Podkładki miedziane zwykle są jednorazowe, kupisz w każdym motoryzacyjnym za 20groszy.
W sumie po co pytasz, skoro w serwisówce podali odpowiedzi.
W sumie po co pytasz, skoro w serwisówce podali odpowiedzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Daj nowe podkładki.
Klej możesz dać, z resztą jak widać wyżej zaleca się. ALE! Użyj słabego kleju. Jak dasz mocny to tylko wiertarka pozostanie do odkręcenia.
Klej możesz dać, z resztą jak widać wyżej zaleca się. ALE! Użyj słabego kleju. Jak dasz mocny to tylko wiertarka pozostanie do odkręcenia.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Ok. Dam nowe.
Przeglądałem wczoraj serwisówke na telefonie i nie mogłem się tego dopatrzyć
Przeglądałem wczoraj serwisówke na telefonie i nie mogłem się tego dopatrzyć
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Rozebrałem amortyzatory. Zauważyłem, że na prawej ladze jest trochę więcej pionowych rys, niż na lewej.
Przy wyjmowania z lewego amora tłumika wypadła taka końcówka aluminiowa, zaś na prawym trzyma się sztywno.
Porobiłem zdjęcia panewek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Gdzieś mi się dwa zdjęcia nie te wstawiły.
Panewki te górne, prowadzące. Panewki chyba dobre, bo na jednych i drugich na warstwie teflonu nie widać miedzianych przebarwień
Panewki te górne, prowadzące. Panewki chyba dobre, bo na jednych i drugich na warstwie teflonu nie widać miedzianych przebarwień
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Pamiętaj aby poprawić gwint na śrubie i w goleni! Znacznie łatwiej się to wkręci a w póxniejszym czasie odkręci.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Pamiętam
Czepiać się tych rys na ladze?
Czytałem gdzieś, że niektórzy je polerują. Szlifują najpierw papierem wodnym 1500 i 2000, a potem lecą pastą polerską.
A i jeszcze jedno, ten górny korek amortyzatora co jest wkręcany na gwint i kontrowany nakrętką, miałem wkręcony tak mniej więcej do połowy gwintu (pod nakrętką kontrującą zostawało z 4-5 wierzchołków zarysu).
W serwisówce wygląda to tak, jakby nakrętka kontrująca była na poczatku gwintu (przy pręcie), zaś sam korek byłby więcej wkręcony.
Jest to jakaś różnica?
Czepiać się tych rys na ladze?
Czytałem gdzieś, że niektórzy je polerują. Szlifują najpierw papierem wodnym 1500 i 2000, a potem lecą pastą polerską.
A i jeszcze jedno, ten górny korek amortyzatora co jest wkręcany na gwint i kontrowany nakrętką, miałem wkręcony tak mniej więcej do połowy gwintu (pod nakrętką kontrującą zostawało z 4-5 wierzchołków zarysu).
W serwisówce wygląda to tak, jakby nakrętka kontrująca była na poczatku gwintu (przy pręcie), zaś sam korek byłby więcej wkręcony.
Jest to jakaś różnica?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Nie mogę zdjąć ten aluminiowej końcówki z prawego tłumika, ale chyba tam syfu nie powinno być
Poruszałem tłumikami zleciało z nich jeszcze sporo oleju.
Gwinty przeleciałem gwintownikiem i narzynką.
Rysy delikatnie pod polerowałem. Wszystkie nie zeszły, ale mam nadzieje, że będzie dobrze.
Sprężyny pomierzyłem, obie mają ok. 380 mm (limit 375 mm).
Golenie i lagi przepłukałem starym (ustałym) zlanym olejem.
Do tej pory nie ogarniam na jakiej zasadzie jest skręcana goleń z tłumikiem poprzez tą śrubę imbusową od spodu goleni.
Wkręcałem ją od spodu tłumika i jak dojdzie do końca gwintu to ten okrągły element, w który się wkręca śrubę obraca się dookoła.
Czy jak będę to skręcał do kupy to nie będzie podobnej sytuacji jak przy odkręcaniu
Co do nalewanie oleju.
Poziom oleju mierzę jak laga jest w pionie, laga jest opuszczona do samego dołu i trzpień tłumika wciśnięty do końca (z tym, że muszę parę razy nim wcześniej poruszać, żeby się odpowietrzył) Tak?
Wtedy od końca lagi do poziom zwierciadła oleju ma być 130 mm?
Poruszałem tłumikami zleciało z nich jeszcze sporo oleju.
Gwinty przeleciałem gwintownikiem i narzynką.
Rysy delikatnie pod polerowałem. Wszystkie nie zeszły, ale mam nadzieje, że będzie dobrze.
Sprężyny pomierzyłem, obie mają ok. 380 mm (limit 375 mm).
Golenie i lagi przepłukałem starym (ustałym) zlanym olejem.
Do tej pory nie ogarniam na jakiej zasadzie jest skręcana goleń z tłumikiem poprzez tą śrubę imbusową od spodu goleni.
Wkręcałem ją od spodu tłumika i jak dojdzie do końca gwintu to ten okrągły element, w który się wkręca śrubę obraca się dookoła.
Czy jak będę to skręcał do kupy to nie będzie podobnej sytuacji jak przy odkręcaniu
Co do nalewanie oleju.
Poziom oleju mierzę jak laga jest w pionie, laga jest opuszczona do samego dołu i trzpień tłumika wciśnięty do końca (z tym, że muszę parę razy nim wcześniej poruszać, żeby się odpowietrzył) Tak?
Wtedy od końca lagi do poziom zwierciadła oleju ma być 130 mm?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni
Co do pierwszego, bez obrazka ciężko mi sobie wyobrazić odpowiedź.
Co do ilości - ja leję strzykawką 50ml, nie mierzyłem ani razu poziomów jak to podają.
Co do ilości - ja leję strzykawką 50ml, nie mierzyłem ani razu poziomów jak to podają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości