Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: G#R » wt 01 mar 2016, 15:38

Chciałem wymienić olej i uszczelniacze w amortyzatorze, ale nie mogę odkręcić śruby imbusowej od spodu goleni. Niby jakby poszła, bo i olej zaczęła trochę puszczać od spodu, ale jak kręcę teraz grzechotką to dość lekko się obraca.
Odkręciłem korek od góry i zauważyłem, że gdy obracam tą śrubą od dołu, kręci się też pręt wystający z lagi na którym jest sprężyna.

Próbowałem dać dodatkowe tulejki pod korek, żeby mocniej sprężyna dociskała i skręciłem zawieszenie, ale ta śruba wraz lekko się obraca. Podczas odkręcania próbowałem też "wciskać" zawieszenie, ale też nic to nie dało.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: Arnold » wt 01 mar 2016, 15:45

Musisz użyć klucza udarowego. A jak nie pójdzie to chyba tylko rozwiert zostaje.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: kiki » wt 01 mar 2016, 16:19

+1 tylko peneumat- potem przegwintuj śrube i tulejke w którą wkreca się ta śruba- łatwiej bedzie wkrecić i odkrecic

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: Zaper » wt 01 mar 2016, 17:26

Tak jak wyżej, pneumatyczny na wulkanizacji.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: PETER » wt 01 mar 2016, 17:56

ktoś był zapobiegawczy i dał klej na śrubę jak juz sie kreci spróbuj odwrotnie tzn nie wciskaj tylko jakoś wyciągaj tłoczysko nakrętka tej śruby jest zabezpieczona w cylindrze amortyzatora więc jak będziesz wyciagał za tłoczysko powinna się zaklinować daj znać czy pomogło
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: G#R » wt 01 mar 2016, 19:52

Do tego amora co mi się śruba dość lekko kręciła, dołożyłem 3 dystanse z roweru co idą pod mostek, a na nie dopiero dałem tą podkładkę z nacięciem co idzie pod nakrętkę na pręcie. Łącznie zrobiła się taka tuleja ok.2-3 cm. Skręciłem całość, podjechałem do kumpla co ma pneumata i poszło elegancko :D

Drugi amor co był nieruszany próbowaliśmy od razu odkręcić pneumatem, ale odkręciła się trochę i dalej nie chciała :evil: .
Więc rozkręciłem amortyzator i dołożyłem te moje dodatkowe tulejki :P . Przy wciskaniu we dwóch amortyzatora śruba się odkręciła :mrgreen:
Sytuacja opanowana :D
Dzięki za pomoc! :bye



PS. Trzeba pod te śruby imbusowe dawać nowe podkładki?
PS2. Wklejać te śruby na klej do gwintów? Mam jakiś niebieski, nie pamiętam teraz nazwy.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: emil » wt 01 mar 2016, 22:58

Podkładki miedziane zwykle są jednorazowe, kupisz w każdym motoryzacyjnym za 20groszy.

W sumie po co pytasz, skoro w serwisówce podali odpowiedzi. :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: Arnold » śr 02 mar 2016, 05:18

Daj nowe podkładki.
Klej możesz dać, z resztą jak widać wyżej zaleca się. ALE! Użyj słabego kleju. Jak dasz mocny to tylko wiertarka pozostanie do odkręcenia.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: G#R » śr 02 mar 2016, 09:24

Ok. Dam nowe.
Przeglądałem wczoraj serwisówke na telefonie i nie mogłem się tego dopatrzyć :P

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: G#R » śr 02 mar 2016, 14:41

Rozebrałem amortyzatory. Zauważyłem, że na prawej ladze jest trochę więcej pionowych rys, niż na lewej.
66.jpg
77.jpg
Przy wyjmowania z lewego amora tłumika wypadła taka końcówka aluminiowa, zaś na prawym trzyma się sztywno.
44.jpg
Porobiłem zdjęcia panewek
11.jpg
22.jpg
33.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: G#R » śr 02 mar 2016, 17:24

Gdzieś mi się dwa zdjęcia nie te wstawiły.
Panewki te górne, prowadzące.
99.jpg
88.jpg
Panewki chyba dobre, bo na jednych i drugich na warstwie teflonu nie widać miedzianych przebarwień
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: kiki » śr 02 mar 2016, 21:45

Pamiętaj aby poprawić gwint na śrubie i w goleni! Znacznie łatwiej się to wkręci a w póxniejszym czasie odkręci.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: G#R » śr 02 mar 2016, 22:45

Pamiętam :D
Czepiać się tych rys na ladze?
Czytałem gdzieś, że niektórzy je polerują. Szlifują najpierw papierem wodnym 1500 i 2000, a potem lecą pastą polerską.


A i jeszcze jedno, ten górny korek amortyzatora co jest wkręcany na gwint i kontrowany nakrętką, miałem wkręcony tak mniej więcej do połowy gwintu (pod nakrętką kontrującą zostawało z 4-5 wierzchołków zarysu).
W serwisówce wygląda to tak, jakby nakrętka kontrująca była na poczatku gwintu (przy pręcie), zaś sam korek byłby więcej wkręcony.
Jest to jakaś różnica?
śruba.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: G#R » czw 03 mar 2016, 18:16

Nie mogę zdjąć ten aluminiowej końcówki z prawego tłumika, ale chyba tam syfu nie powinno być :?:


Poruszałem tłumikami zleciało z nich jeszcze sporo oleju.
Gwinty przeleciałem gwintownikiem i narzynką.
Rysy delikatnie pod polerowałem. Wszystkie nie zeszły, ale mam nadzieje, że będzie dobrze.
Sprężyny pomierzyłem, obie mają ok. 380 mm (limit 375 mm).
Golenie i lagi przepłukałem starym (ustałym) zlanym olejem.


Do tej pory nie ogarniam :oops: na jakiej zasadzie jest skręcana goleń z tłumikiem poprzez tą śrubę imbusową od spodu goleni.
Wkręcałem ją od spodu tłumika i jak dojdzie do końca gwintu to ten okrągły element, w który się wkręca śrubę obraca się dookoła.
Czy jak będę to skręcał do kupy to nie będzie podobnej sytuacji jak przy odkręcaniu :?:


Co do nalewanie oleju.
Poziom oleju mierzę jak laga jest w pionie, laga jest opuszczona do samego dołu i trzpień tłumika wciśnięty do końca (z tym, że muszę parę razy nim wcześniej poruszać, żeby się odpowietrzył) Tak?
Wtedy od końca lagi do poziom zwierciadła oleju ma być 130 mm?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z odkręceniem śruby imbusowej goleni

Post autor: emil » czw 03 mar 2016, 21:39

Co do pierwszego, bez obrazka ciężko mi sobie wyobrazić odpowiedź.

Co do ilości - ja leję strzykawką 50ml, nie mierzyłem ani razu poziomów jak to podają.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości