Cieknąca laga w VTEC

maciej9303
Posty: 6
Rejestracja: śr 07 sty 2015, 15:01
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Maciej
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Cieknąca laga w VTEC

Post autor: maciej9303 » śr 12 sie 2015, 07:11

Cześć.
Jakiś czas temu wymieniłem uszczelniacze w przednim zawieszeniu mojego VTECa 2003, ponieważ lewa strona delikatnie się pociła. Zrobił to mechanik, więc podejrzewam, że zadanie wykonał dobrze. Niestety po około miesiącu lewa laga znów zaczęła puszczać olej na uszczelniaczu, rura zrobiła się najpierw mokra, a później na uszczelniaczu zaczął się zbierać olej. Wtedy mechanik powiedział, że jak zakładał te uszczelniacze, to rura była porysowana i stąd być może tak szybko uszczelniacz puścił. Kupiłem zatem porządne uszczelniacze, żeby on sam nie wkładał mi jakiegoś syfu i dałem jeszcze raz do zrobienia. Podobno wypolerował rury, żeby zminimalizować rysy. Po kolejnym miesiącu, czyli dokładnie wczoraj, lewy uszczelniacz znowu puścił.

Czy teraz czeka mnie już wymiana rur? Jeśli tak to wystarczy jedną czy powinienem dwie, żeby uniknąć podobnej historii z prawą stroną w niedługiej przyszłości? Może istnieją nadwymiarowe uszczelniacze? W końcu jeśli polerował rurę, to zmniejszyła swoją średnicę, może stąd wynika kłopot? Czy są możliwe inne sztuczki, typu bardziej lepki olej? Może da się jakoś olej uzupełnić, żeby dojeździć tak do zimy?

Ogólnie jak to zrobić żeby było dobrze :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: belkot » śr 12 sie 2015, 07:22

Ja bym sprawdzil czy masz rure prostą. Moze byc krzywa od wypadku i dlatego cieknie. Zreszta po pierwszym razie powinien zrobic to mechanik.

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Model VFR: był V-Tec '06
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: Robertos » śr 12 sie 2015, 10:59

Kiedyś w fazerze miałem porysowaną lagę i polerka uratowała sytuację. W VFR-ce miałem mały wgniot - jakby kamień udeżył i pomimo polerowanie uszczelniacz nie wytrzymywał - musiałem kupować rurę.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
Krycha
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pt 24 lip 2015, 22:58
Model VFR: Firestorm
Imię: Krystian
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: Krycha » śr 12 sie 2015, 18:06

Ciekawe też,czy rzeczywiście mechanik wypolerował lagę. Możliwe, ze nieprawidłowo montował uszczelniacze.
Ja bym postawił moto na centralce, pod centralkę wrzucił kawał klocka aby podnieść przednie koło. Wtedy laga nie będzie wciśnięta w goleń i możesz sobie pooglądać jak wygląda. Powinno być widać obszar, w którym pracuje uszczelniacz.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: figaro » śr 12 sie 2015, 22:19

Albo i spolerował za bardzo, tym samym zmniejszając średnicę i będzie laga ciec dalej :twisted:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Krycha
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pt 24 lip 2015, 22:58
Model VFR: Firestorm
Imię: Krystian
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: Krycha » czw 13 sie 2015, 18:10

Wierzycie w to, że da się wytrzeć lagę do tego stopnia, że zmniejszyła się jej średnica? :bye :confused
Można spróbować wyjąć sprężynkę z wargi simera, uciąć jej dosłownie kawałeczek i nawinąć jeden koniec w drugi aby mocniej ściskała wargę.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: VFR1200F
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: śliniak290 » czw 13 sie 2015, 18:48

Może mieć laga bardzo delikatne wżery i wtedy podczas jazdy po pewnym czasie zaczyna się pocić. Też nie sądzę że można tyle spolerować.
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

maciej9303
Posty: 6
Rejestracja: śr 07 sty 2015, 15:01
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Maciej
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: maciej9303 » pn 17 sie 2015, 13:19

Tak czy inaczej oznacza to nową rurę, bo nawet gdybym skrócił sprężynkę w simeringu, to nie wierzę w uratowanie tej rury . Teraz pytanie: tylko jedna, czy kompletem? Wiadomo, że wskazany komplet, ale gdybym zmienił jedną to bardzo źle?

No i jak długo można na tym jeździć? W planach na początek września mam wyjazd w Bieszczady, pewnie około 1500 km. Raczej nie zdążę już tego zrobić. Cały olej tak szybko nie ucieknie, zresztą rura i tak do wymiany więc mogłaby się nawet lekko przytrzeć, nie zrobi mi to krzywdy. Jedyne co to zawieszenie będzie gorzej pracowało, ale tyle jestem w stanie przeżyć. Chyba że stanie się coś gorszego?

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: Samson1983 » pn 17 sie 2015, 21:50

No cóż jest możliwa gorsza opcja. W trakcie jazdy dowalisz zawieszeniem na dołku, uszczelniacz puści całkiem nie wiadomo kiedy. A później to już z górki...olej leje się na hebel i masz problem :shock:
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: PETER » wt 18 sie 2015, 00:18

to dopiszmy dalej praca bez oleju zatarte panewki ślizgowe ,a co za tym idzie uszkodzona wewnętrzna cześć goleni po której ślizga się panewka :cry:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

maciej9303
Posty: 6
Rejestracja: śr 07 sty 2015, 15:01
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Maciej
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: maciej9303 » czw 20 sie 2015, 23:38

Przekonaliście mnie, jutro zamawiam części. Dzięki za pomoc.

nierytmiczny
Posty: 17
Rejestracja: pt 07 wrz 2012, 14:14
Model VFR: RC 46
Imię: Radzio
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Cieknąca laga w VTEC

Post autor: nierytmiczny » pt 21 sie 2015, 08:36

osobiście miałem podobnie...,,mechanik'' wymienił mi uszczelniacze i jak to określił ,,utwardził'' lagi, po 2 miesiącach były puste, pojechałem do innego i się okazało, że jego poprzednik zmienił uszczelniacze ale nie wymienił tulei, mało tego wbił stare krzywo, tak więc musiały lać...wniosek taki,że może lepiej zapytać pierwsze czy wymieniał wszystko czy tylko uszczelniacze, bo szkoda kupować rury jeśli będą dobre.Teraz jeżdżę trzeci sezon bez zarzutów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości