Strona 1 z 1
Sprawdzenie dolnej półki
: sob 22 lis 2014, 15:10
autor: skowron
Mam podejrzenie ze sztyca w dolnej półce jest krzywa.Moto przy zakupie miało bardziej zużytą prawą stronę opony, a po puszczeniu kierownicy skręcało w prawo.Rozbebeszyłem cały przód i po kolei sprawdzam - wymieniam elementy.Wymyśliłem ze wytoczę dwa wałki fi 41 imitujące lagi , przykręcę do stołu obrabiarki,zamocuje na nich dolną półkę a potem czujnikiem sprawdzę czy sztyca nie jest krzywa,ewentualnie nie przechyla się w którąś stronę.
Czy metoda sprawdzenia którą wymyśliłem da jakieś wiarygodne pomiary itd?
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: sob 22 lis 2014, 15:53
autor: Chris-Zg
Ja bym sie tak nie bawil, wez zamocuj sztyce od strony gwintu w zebach tokarki, pusc tokarke w ruch, jesli bedzie widac ze sztyca ma bicie to jest krzywa, ewentualnie uzyj czujnika zegarowego na statywie.
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: sob 22 lis 2014, 18:40
autor: figaro
Nie tylko dolna półka /ze sztycą/ może być krzywa. Może to dotyczyć równierz górnej półki, która wykonana jest z aluminium.
Za ściaganie w którąkolwiek ze stron mogą także odpowiadać: łożyska główki ramy /np.: zbyt mocne ich ściągnięcie lub nierówne osadzenie bierzni/, łożyska koła, krzywa piasta, skrzywione lagi a nawet wadliwa opona...
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: sob 22 lis 2014, 19:55
autor: Fankas
http://www.tecrol.bielsko.pl/
wyslij sobie do nich a nie mecz sie...
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 23 lis 2014, 10:42
autor: Vermilion
A jak moto było użytkowane? Bo ja tak bardzo na "skrzywienie" któregoś z elementów bym się nie nastawiał. Swego czasu kupując motocykl byłem pewien, że mam do wymiany łożysko główki ramy, bo motocykl prowadził się jak chciał i pływał po całej drodze, a okazało się, że winowajcą była właśnie nierówno zużyta opona, poząbkowana, mocniej zdarta z jednej niż z drugiej strony. Nie wiem czy to kwestia tego, że ktoś robił u ciebie więcej zakrętów w jedną niż w drugą stronę (ja po kartodromie też miałem tylko jedną stronę opony mocno zjechaną skutkiem czego było czuć, że motocykl łatwiej kładł się w jedną niż w drugą stronę), czy to jakaś inna historia, ale na początku na twoim miejscu zacząłbym od wymiany opon

Albo chociaż przełóż na chwilę z innego egzemplarza. Idąc tak twoim tropem można jeszcze stawiać na krzywe lagi, felgi i cholera wie co jeszcze. Zacznij od podstaw bo ja mówiąc szczerze o skrzywieniach sztycy zbyt często nie słyszałem. Moja VFR 800Fi po dzwonie czołowym nawet wyrwała bieżnię łożyska główki ramy, ale sztyca i półki zostały proste jak diabli.
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 23 lis 2014, 11:52
autor: skowron
Moje moto jeździło wcześniej na wyspach. Na 100% wykluczyć mogę oś przedniego koła.Lagi wchodzą w półki elegancko więc i je można by wyeliminować. Opona już została wymieniona ale to nie pomogło.Na dolnej bieżni łożyska główki ramy zauważyłem trzy ślady jakby odciśnięte wałki z łożyska więc może to i winowajca.
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 23 lis 2014, 14:10
autor: figaro
skowron pisze:...Lagi wchodzą w półki elegancko więc i je można by wyeliminować...
Jeśli tak, to raczej półki masz proste.
Zerknij także od tyłu motocykla: łożyska wahacza, tylnego koła, zamocowanie stelaża

Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 23 lis 2014, 15:21
autor: wydra
figaro pisze: skowron napisał(a):...Lagi wchodzą w półki elegancko więc i je można by wyeliminować...
Jeśli tak, to raczej półki masz proste.
to nie jest żaden wyznacznik. półka może być ścieta i lagi elegancko wchodzą.
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 23 lis 2014, 16:13
autor: Chris-Zg
Jesli bieznia lozyska ma jakies uszkodzenia to ja bym zaczal od tego, ostatnio za 1szt lozyska dolnego z bieznia w zestawie placilem 20zl, i to za japonskie lozysko a nie te gowna chinskie co na allegro sa po 100zl zestaw na glowke ramy. Kupywalem w hurtowni lozysk.
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 23 lis 2014, 18:36
autor: figaro
wydra pisze:...to nie jest żaden wyznacznik. półka może być ścięta i lagi elegancko wchodzą...
Daj przykład lub szkic, bo nie kąsam fabułki.
Chris-Zg pisze:Jesli bieznia lozyska ma jakies uszkodzenia to ja bym zaczal od tego, ostatnio za 1szt lozyska dolnego z bieznia w zestawie placilem 20zl, i to za japonskie lozysko a nie te gowna chinskie co na allegro sa po 100zl zestaw na glowke ramy. Kupywalem w hurtowni lozysk.
A żeby daleko nie szukać:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104523
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104523
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: pn 24 lis 2014, 19:32
autor: skowron
Zaczynam od wymiany oleju w lagach, felgi po malowaniu dostaną nowe łożyska, łózyska główki ramy zakupione i na wiosnę się zobaczy jak to będzie jeździło
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 10 maja 2015, 07:40
autor: skowron
Niestety po wymianie łożysk główki ramy oraz tych w przednim kole sytuacja sie nie poprawiła. Zostaje chyba już tylko wahacz albo pomiary moto w jakiejś firmie.
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 10 maja 2015, 11:10
autor: figaro
A same lagi masz proste, sprężyny w zawieszeniu równej długości i tego samego rodzaju?
Re: Sprawdzenie dolnej półki
: ndz 10 maja 2015, 12:22
autor: skowron
Samych rur nie sprawdzałem bo nie rozbierałem całego przodniego zawieszenia.Skrecałem półke na jednej ladze i sprawdzałem przy wkładaniu drugiej cz nie ma jakiegoś kłopotu z montażem no i nie było - z drugiej strony też ok.