Strona 14 z 18

Re: łożysko główki ramy

: ndz 14 lip 2013, 10:30
autor: vicctor
@KolczyK - zrobiłem tak: skręciłem jak mocno się dało, wyjechałem na drogę kategori 30,
potem po wyjechaniu na przeciętnej jakości asfalt daje się wyczuć że jest spodziewany luz,
następnie dokręciłem jeszcze raz i znowu test na kiepskiej nawierzchni i potem nieco gładszej, tym razem już bez wyczuwalnego luzu.

@Arnold
Amortyzatory są spięte w dwóch miejscach ze sztycą - przy kierownicy i na dole (sorry, nie mam pojęcia jak się ten ajzol nazywa może półka?)
I właśnie myślę, że bez sensu tą półkę odkręcałem bo spokojnie można było i zdjąć i założyć dolne łożysko bez tego manewru mając cały czas przykręcone
amory do sztycy.

Co do gumówki - prawdę mówiąc nie wiem czy to typowe słowo dla wlkp., ale chyba tak. Na studiach języki się nam nieźle mieszały i już nie wiem co jest tylko tu a co nie.

Re: łożysko główki ramy

: śr 24 lip 2013, 21:12
autor: kuba2705
http://allegro.pl/lozysko-glowki-ramy-h ... 57983.html
Co sądzicie o tych łożyskach dziś mi mechanior je założył i twierdzi że są oki.

Re: łożysko główki ramy

: czw 25 lip 2013, 22:13
autor: vicctor
Jak założył to już po zabawie i musisz je kochać...
Ja mam takie podejście: jak robię coś sam, to ryzykuję tańsze części (ewentualny koszt zakupu droższych przy wtopie wliczam w ryzyko).
A jak daję komuś do zrobienia to nie chcę ryzykować wydawania do dodatkowych 200PLN na robociznę.

Re: łożysko główki ramy

: czw 25 lip 2013, 23:53
autor: PETER
vicctor a co masz do łożysk "JMT" przejechałeś sie na nich :biggrin :lol: czy tak sobie piszesz bo kolega kolegi=== powiedział :lol:

Re: łożysko główki ramy

: pt 26 lip 2013, 08:47
autor: vicctor
PETER pisze:vicctor a co masz do łożysk "JMT" przejechałeś sie na nich :biggrin :lol: czy tak sobie piszesz bo kolega kolegi=== powiedział :lol:
Mam JMT od dwóch tygodni (patrz posty wyżej). Ale point for you, na razie umiem powiedzieć tylko tyle, że dało się je założyć i działają ;-)

Moje (podkreślam Moje) doświadczenia z tańszymi zamiennikami są takie, że z ich jakością jest to kwestia szczęścia (czytaj ryzyko) i tylko tyle chciałem powiedzieć. Nie dotyczy to tylko łożysk, dla mnie to ogólnie działające prawo przyrody, jak grawitacja :-)

Re: łożysko główki ramy

: sob 27 lip 2013, 01:38
autor: PETER
Patrzac w ten sposob to regulatory po 350 pln tez sa tanimi zamiennikami w stosunku do orginalu w serwisie a jednak malo kto kupuje orginal,niestety musimy isc na jakies kompromisy a mozna kupic sporo tansze niz JMT a ze takie czesto stosuje i klienci nie reklamuja wiec uwazam ze sa ok ,a co do taniosci i wyborow wiemy ze lozyska tylnej piasty sa drogie szt potrafi kosztowac i 280pln a mi ostatnio zaproponowano hinskie po16 pln ale balem sie ze w

Re: łożysko główki ramy

: sob 26 kwie 2014, 16:56
autor: Samson1983
Witam,
Trochę od świeże temat...
Jak robiłem uszczelniacze przedniej zawiechy, to okazało się bonusowo że łożysko główki ramy do wymiany - miało wyczuwalny przeskok przy kierownicy ustawionej na prosto.
Wiadomo cały przód demolka, wybicie starych bierzni bez problemu bo jest podcięcie na ramie.
Kupiłem łożysko JMT, co do jakości to osobny temat, kumpel z serwisu motocyklowego mówi że Allballsy są prze rekmalowane. A QMP, JMT to jest dobra jakość za normalną cenę.
Więc bierznie, założenie dolnej bierzni masakra, ze względu na kiepskie dojście, ale troche gimnastyki i dało rady.
Nabicie nowego łożyska na sztyce, poszło gładko trochę je pod grzałem i siadło bez problemów.
Teraz temat sporny, dociąganie łożyska :mrgreen:
Dokręcanie łożyska kluczem to jakiś mit... osobiście dokręciłem je w rękach :D
Po złożeniu całości, kierownica pracuje, lekko i płynnie bez luzów itp.
Pozdrawiam

Re: łożysko główki ramy

: ndz 02 lis 2014, 07:58
autor: dorFio
witam
wie ktoś może ile nm trzeba ustawić na kluczu dynamometrycznym co by dokręcić łożysko główki ramy ?

Re: łożysko główki ramy

: ndz 02 lis 2014, 09:09
autor: kiki
łozysko kulkowe czy stożkowe?

Re: łożysko główki ramy

: ndz 02 lis 2014, 11:09
autor: Diego
Samson1983 pisze:Po złożeniu całości, kierownica pracuje, lekko i płynnie bez luzów itp.
No i git,jak zrobisz z 500 km sprawdź czy nie zrobiły się luzy,dociągnij i śmigaj :biggrin

Re: łożysko główki ramy

: pt 05 gru 2014, 15:14
autor: rammir
Co do montowania nowego łożyska... ja w swojej RC36 bieżnie łożysk wstępnie nabijałem przez plastikową rączkę śrubokrętu a potem użyłem starych bieżni i przez nie młotkiem wbiłem do końca. Jeżeli chodzi o nabijanie na sztycę to użyłem nie standardowego nabijaka. Załączam zdjęcie. Kto pierwszy zgadnie co to:D? Dodam że pasuje idealnie jak stworzony do tego celu

Re: łożysko główki ramy

: pt 05 gru 2014, 15:15
autor: rammir
Ech... znowu fotki nie obrocilem. Pardon

Re: łożysko główki ramy

: pt 05 gru 2014, 15:34
autor: ZioLek-82-
"Kij" mop szczotka itp???

Re: łożysko główki ramy

: pt 05 gru 2014, 22:03
autor: Samson1983
czort go wie co to za żółty kij :P ja założyłem u siebie łożyska stożkowe, ale miałem były jeszcze oryginalne kulkowe.
Co do dociągania łożyska główki ramy, jakie klucze? na litość boga. Dokręcamy w rękach, tu nie trzeba siły. Jazda testowa 500km jak jest jakiś mini luz to go kasujesz, jednak tak by nadal całość pracowała płynnie. Otwieramy browar i cieszymy się dobrze wykonaną robotą :D

Re: łożysko główki ramy

: pt 05 gru 2014, 22:18
autor: Arnold
Serwisówka akurat bardzo dokładnie określa jakie ma być napięcie wstępne na łożysku główki ramy. Jest to przedział między 1 a 1,5 kg ciągnąc za lagę. Dokładnie jest to opisane w części drugiej serwisówki na stronie 105 (13-36).