łożysko główki ramy

Awatar użytkownika
vicctor
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
Model VFR: 800fi
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: łożysko główki ramy

Post autor: vicctor » ndz 14 lip 2013, 10:30

@KolczyK - zrobiłem tak: skręciłem jak mocno się dało, wyjechałem na drogę kategori 30,
potem po wyjechaniu na przeciętnej jakości asfalt daje się wyczuć że jest spodziewany luz,
następnie dokręciłem jeszcze raz i znowu test na kiepskiej nawierzchni i potem nieco gładszej, tym razem już bez wyczuwalnego luzu.

@Arnold
Amortyzatory są spięte w dwóch miejscach ze sztycą - przy kierownicy i na dole (sorry, nie mam pojęcia jak się ten ajzol nazywa może półka?)
I właśnie myślę, że bez sensu tą półkę odkręcałem bo spokojnie można było i zdjąć i założyć dolne łożysko bez tego manewru mając cały czas przykręcone
amory do sztycy.

Co do gumówki - prawdę mówiąc nie wiem czy to typowe słowo dla wlkp., ale chyba tak. Na studiach języki się nam nieźle mieszały i już nie wiem co jest tylko tu a co nie.
Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.

kuba2705
teksciarz
teksciarz
Posty: 129
Rejestracja: śr 26 wrz 2012, 19:49
Model VFR: 800 FI 00
Imię: Jakub
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: łożysko główki ramy

Post autor: kuba2705 » śr 24 lip 2013, 21:12

http://allegro.pl/lozysko-glowki-ramy-h ... 57983.html
Co sądzicie o tych łożyskach dziś mi mechanior je założył i twierdzi że są oki.

Awatar użytkownika
vicctor
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
Model VFR: 800fi
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: łożysko główki ramy

Post autor: vicctor » czw 25 lip 2013, 22:13

Jak założył to już po zabawie i musisz je kochać...
Ja mam takie podejście: jak robię coś sam, to ryzykuję tańsze części (ewentualny koszt zakupu droższych przy wtopie wliczam w ryzyko).
A jak daję komuś do zrobienia to nie chcę ryzykować wydawania do dodatkowych 200PLN na robociznę.
Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: łożysko główki ramy

Post autor: PETER » czw 25 lip 2013, 23:53

vicctor a co masz do łożysk "JMT" przejechałeś sie na nich :biggrin :lol: czy tak sobie piszesz bo kolega kolegi=== powiedział :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
vicctor
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
Model VFR: 800fi
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: łożysko główki ramy

Post autor: vicctor » pt 26 lip 2013, 08:47

PETER pisze:vicctor a co masz do łożysk "JMT" przejechałeś sie na nich :biggrin :lol: czy tak sobie piszesz bo kolega kolegi=== powiedział :lol:
Mam JMT od dwóch tygodni (patrz posty wyżej). Ale point for you, na razie umiem powiedzieć tylko tyle, że dało się je założyć i działają ;-)

Moje (podkreślam Moje) doświadczenia z tańszymi zamiennikami są takie, że z ich jakością jest to kwestia szczęścia (czytaj ryzyko) i tylko tyle chciałem powiedzieć. Nie dotyczy to tylko łożysk, dla mnie to ogólnie działające prawo przyrody, jak grawitacja :-)
Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: łożysko główki ramy

Post autor: PETER » sob 27 lip 2013, 01:38

Patrzac w ten sposob to regulatory po 350 pln tez sa tanimi zamiennikami w stosunku do orginalu w serwisie a jednak malo kto kupuje orginal,niestety musimy isc na jakies kompromisy a mozna kupic sporo tansze niz JMT a ze takie czesto stosuje i klienci nie reklamuja wiec uwazam ze sa ok ,a co do taniosci i wyborow wiemy ze lozyska tylnej piasty sa drogie szt potrafi kosztowac i 280pln a mi ostatnio zaproponowano hinskie po16 pln ale balem sie ze w
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: łożysko główki ramy

Post autor: Samson1983 » sob 26 kwie 2014, 16:56

Witam,
Trochę od świeże temat...
Jak robiłem uszczelniacze przedniej zawiechy, to okazało się bonusowo że łożysko główki ramy do wymiany - miało wyczuwalny przeskok przy kierownicy ustawionej na prosto.
Wiadomo cały przód demolka, wybicie starych bierzni bez problemu bo jest podcięcie na ramie.
Kupiłem łożysko JMT, co do jakości to osobny temat, kumpel z serwisu motocyklowego mówi że Allballsy są prze rekmalowane. A QMP, JMT to jest dobra jakość za normalną cenę.
Więc bierznie, założenie dolnej bierzni masakra, ze względu na kiepskie dojście, ale troche gimnastyki i dało rady.
Nabicie nowego łożyska na sztyce, poszło gładko trochę je pod grzałem i siadło bez problemów.
Teraz temat sporny, dociąganie łożyska :mrgreen:
Dokręcanie łożyska kluczem to jakiś mit... osobiście dokręciłem je w rękach :D
Po złożeniu całości, kierownica pracuje, lekko i płynnie bez luzów itp.
Pozdrawiam
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

dorFio
Posty: 1
Rejestracja: ndz 19 paź 2014, 07:41
Model VFR: 800 FI
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

Re: łożysko główki ramy

Post autor: dorFio » ndz 02 lis 2014, 07:58

witam
wie ktoś może ile nm trzeba ustawić na kluczu dynamometrycznym co by dokręcić łożysko główki ramy ?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: łożysko główki ramy

Post autor: kiki » ndz 02 lis 2014, 09:09

łozysko kulkowe czy stożkowe?

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Re: łożysko główki ramy

Post autor: Diego » ndz 02 lis 2014, 11:09

Samson1983 pisze:Po złożeniu całości, kierownica pracuje, lekko i płynnie bez luzów itp.
No i git,jak zrobisz z 500 km sprawdź czy nie zrobiły się luzy,dociągnij i śmigaj :biggrin
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

Awatar użytkownika
rammir
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: śr 03 gru 2014, 09:04
Model VFR: RC-36II
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: łożysko główki ramy

Post autor: rammir » pt 05 gru 2014, 15:14

Co do montowania nowego łożyska... ja w swojej RC36 bieżnie łożysk wstępnie nabijałem przez plastikową rączkę śrubokrętu a potem użyłem starych bieżni i przez nie młotkiem wbiłem do końca. Jeżeli chodzi o nabijanie na sztycę to użyłem nie standardowego nabijaka. Załączam zdjęcie. Kto pierwszy zgadnie co to:D? Dodam że pasuje idealnie jak stworzony do tego celu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
rammir
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: śr 03 gru 2014, 09:04
Model VFR: RC-36II
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: łożysko główki ramy

Post autor: rammir » pt 05 gru 2014, 15:15

Ech... znowu fotki nie obrocilem. Pardon

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Model VFR: RC46 01 + RC12CX650E
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: łożysko główki ramy

Post autor: ZioLek-82- » pt 05 gru 2014, 15:34

"Kij" mop szczotka itp???
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: łożysko główki ramy

Post autor: Samson1983 » pt 05 gru 2014, 22:03

czort go wie co to za żółty kij :P ja założyłem u siebie łożyska stożkowe, ale miałem były jeszcze oryginalne kulkowe.
Co do dociągania łożyska główki ramy, jakie klucze? na litość boga. Dokręcamy w rękach, tu nie trzeba siły. Jazda testowa 500km jak jest jakiś mini luz to go kasujesz, jednak tak by nadal całość pracowała płynnie. Otwieramy browar i cieszymy się dobrze wykonaną robotą :D
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: łożysko główki ramy

Post autor: Arnold » pt 05 gru 2014, 22:18

Serwisówka akurat bardzo dokładnie określa jakie ma być napięcie wstępne na łożysku główki ramy. Jest to przedział między 1 a 1,5 kg ciągnąc za lagę. Dokładnie jest to opisane w części drugiej serwisówki na stronie 105 (13-36).
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość