Strona 1 z 6

Stukot w lagach???

: śr 30 maja 2007, 21:56
autor: DIDI
Jak wyzej, przy hamowaniu słychać jakiś tępy stuk, czasami słychać też przy większych dołach. Wydaje mi sie ze to w lagach. Czy mozę to być cos innego???? :roll: Usłyszałem dziś, ze moze pomoc gęstszy olej, no i pewnie sprężyny już są słabe, wiec to mozę być przyczyną, ale to słychać nawet przy hamowaniu w trakcie cofania motocykla, wię raczej o dobijaniu nie powinno być mowy :roll: Niech fachmajstrzy sie wypowiedzą!!!

: śr 30 maja 2007, 22:08
autor: Ketchup
w ladze są 2 tuleje pokryte teflonem, wystarczy ze bodajże zejdzie 25% teflonu (instrukcja podaje, że poniżej 75% prokrycia teflonem i tuleja się nadaje do wymiany) - będzie prześwitywał metal spod teflonu - i będą stuki takie właśnie, u mnie wymiana tuleji zaleczyła problem

a tak btw temat już był chuba poruszany
pzdr

: śr 30 maja 2007, 22:22
autor: kiki
a gdzie je mozna kupic? ( te tuleje) ??

: czw 31 maja 2007, 00:15
autor: MadziX
podłącze się do tematu Daniela z trochę innym pytaniem -jak często powinno się zmieniać olej w lagach ? :roll:

: czw 31 maja 2007, 01:21
autor: Arczi
Daniel VTS pisze:Jak wyzej, przy hamowaniu słychać jakiś tępy stuk, czasami słychać też przy większych dołach. Wydaje mi sie ze to w lagach.
powiem szczerze , że ja mam podobny problem, tylko, że wymieniłem tuleje w ubiegłym sezonie i olej zalałem gęstszy, ale niewiele to pomogło, wydaje mi się , że może to być wina sprężyn.

: czw 31 maja 2007, 06:55
autor: seba_VF750FR
u mnie pomogla wymiana tulejek , mozna je kupic w autoryzowaym serwisie koszt cos ponad 200zł .Daniel u Ciebie na bank tulejki ,po tym co zrobil Radek to sie tulejki mogly przytrzeć lekko dlatego dostaly luzu i pukają - w sumie nie zdziwiłbym sie jakby Ci czegos nie wlozyl jak skladał :P

: czw 31 maja 2007, 07:31
autor: wasyl
Daniel VTS,

A podobno gumowanie jest bezpieczne dla sprzęta.

: czw 31 maja 2007, 08:40
autor: musieli
MadziX pisze:podłącze się do tematu Daniela z trochę innym pytaniem -jak często powinno się zmieniać olej w lagach ? :roll:
Co 10 (góra 12) tysięcy km, chyba, że latasz na gumie to wtedy im częściej tym lepiej.

Stukanie w lagach może też być (poza zużyciem tulejek i wyeliminowaniem możliwości, że to łożyska główki się kończą) ubocznym efektem zalania zbyt "twardego" oleju - który jest na tyle gęsty, że nie nadąża przepływać przez otwory w tłoczysku. Tak, w motocyklach ze standardowym zawieszeniem SHOWA (tak jak np VFR) lanie twardszego oleju niż przewidział producent daje fajny efekt: moto jest sztywniejsze, fajniej się opada z gumy itd. Ale niestety te zawiasy mają to do siebie, że stukają.... Tego samego doświadczyłem nawet w XXsie. Jest to denerwujące ale średnio bym się tym przejmował.

pozdro

: czw 31 maja 2007, 09:12
autor: Karol
a czy czasami tarcze pływające to nie mogą dawać znać o sobie ??????

: czw 31 maja 2007, 09:29
autor: kiki
a czy czasami tarcze pływające to nie mogą dawać znać o sobie ??????
mozliwe -ale to nie w rc24 :)

: czw 31 maja 2007, 09:30
autor: Shoov
a czy przypadkiem to nie jest tak ze poza tulejkami czyli tym kompletem naprawczym przedniego zawieszenia (170zł w larssonie) same golenie też się wyrabiają ( w końcu to tylko jakieś tam aluminium ) i niezależnie od tego czy zestaw naprawczy zapodamy to i tak będą luzy i i tak będzie sie troche tłukło w tarszych motocyklach ?

: czw 31 maja 2007, 09:37
autor: musieli
shoovfr750 pisze:niezależnie od tego czy zestaw naprawczy zapodamy to i tak będą luzy i i tak będzie sie troche tłukło w tarszych motocyklach ?
To też prawda - im bardziej złachane moto tym problem większy bo wszystkich luzów nie da się tak łatwo wyeliminować.

: czw 31 maja 2007, 22:45
autor: DIDI
wasyl pisze:Daniel VTS,

A podobno gumowanie jest bezpieczne dla sprzęta.
to słowa Fabiqa :razz

[ Dodano: 2007-05-31, 22:49 ]
MadziX pisze:podłącze się do Daniela
Madzix jak miło :mrgreen:

: pt 01 cze 2007, 12:36
autor: Krajan
a czy czasami tarcze pływające to nie mogą dawać znać o sobie ??????
_________________
też mi się tak kiedyś wydawało w Fazer`ce, i po dogłębnych obserwacjach (sprawdzenie luzu w główce, rokręcanie lag, tarcze ) okazało sie że to klocki w zaciskach na tyle miały luzu że przesuwały się. Efekt był taki że na początku hamowania pojawiał się "stuk" właśnie taki głuchy, cofając moto do tyłu także się to objawiało.

: pt 01 cze 2007, 23:30
autor: DIDI
Krajan pisze:właśnie taki głuchy, cofając moto do tyłu także się to objawiało.
ja niedawno zmieniłem klocki ot mozę wina w tym tkwi??? :roll:

[ Dodano: 2007-06-01, 23:33 ]
Krajan pisze:cofając moto do tyłu
Krajan a do przodu można moto cofać?? :razz: :wtf