Strona 1 z 6
					
				Stukot w lagach???
				: śr 30 maja 2007, 21:56
				autor: DIDI
				Jak wyzej, przy hamowaniu słychać jakiś tępy stuk, czasami słychać też przy większych dołach. Wydaje mi sie ze to w lagach. Czy mozę to być cos innego???? 

  Usłyszałem dziś, ze moze pomoc gęstszy olej, no i pewnie sprężyny już są słabe, wiec to mozę być przyczyną, ale to słychać nawet przy hamowaniu w trakcie cofania motocykla, wię raczej o dobijaniu nie powinno być mowy  

  Niech fachmajstrzy sie wypowiedzą!!!
 
			
					
				
				: śr 30 maja 2007, 22:08
				autor: Ketchup
				w ladze są 2 tuleje pokryte teflonem, wystarczy ze bodajże zejdzie 25% teflonu (instrukcja podaje, że poniżej 75% prokrycia teflonem i tuleja się nadaje do wymiany) - będzie prześwitywał metal spod teflonu - i będą stuki takie właśnie, u mnie wymiana tuleji zaleczyła problem
a tak btw temat już był chuba poruszany
pzdr
			 
			
					
				
				: śr 30 maja 2007, 22:22
				autor: kiki
				a gdzie je mozna kupic? ( te tuleje) ??
			 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 00:15
				autor: MadziX
				podłącze się do tematu Daniela z trochę innym pytaniem -jak często powinno się zmieniać olej w lagach ? 

 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 01:21
				autor: Arczi
				Daniel VTS pisze:Jak wyzej, przy hamowaniu słychać jakiś tępy stuk, czasami słychać też przy większych dołach. Wydaje mi sie ze to w lagach.
powiem szczerze , że ja mam podobny problem, tylko, że wymieniłem tuleje w ubiegłym sezonie i olej zalałem gęstszy, ale niewiele to pomogło, wydaje mi się , że może to być wina sprężyn.
 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 06:55
				autor: seba_VF750FR
				u mnie pomogla wymiana tulejek , mozna je kupic w autoryzowaym serwisie koszt cos  ponad 200zł .Daniel u Ciebie na bank tulejki ,po tym co zrobil Radek to sie tulejki mogly przytrzeć lekko dlatego dostaly luzu i pukają - w sumie nie zdziwiłbym sie jakby Ci czegos nie wlozyl jak skladał 

 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 07:31
				autor: wasyl
				Daniel VTS, 
A podobno gumowanie jest bezpieczne dla sprzęta.
			 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 08:40
				autor: musieli
				MadziX pisze:podłącze się do tematu Daniela z trochę innym pytaniem -jak często powinno się zmieniać olej w lagach ? 

 
Co 10 (góra 12) tysięcy km, chyba, że latasz na gumie to wtedy im częściej tym lepiej.
Stukanie w lagach może też być (poza zużyciem tulejek i wyeliminowaniem możliwości, że to łożyska główki się kończą) ubocznym efektem zalania zbyt "twardego" oleju - który jest na tyle gęsty, że nie nadąża przepływać przez otwory w tłoczysku. Tak, w motocyklach ze standardowym zawieszeniem SHOWA (tak jak np VFR) lanie twardszego oleju niż przewidział producent daje fajny efekt: moto jest sztywniejsze, fajniej się opada z gumy itd. Ale niestety te zawiasy mają to do siebie, że stukają.... Tego samego doświadczyłem nawet w XXsie. Jest to denerwujące ale średnio bym się tym przejmował.
pozdro
 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 09:12
				autor: Karol
				a czy czasami  tarcze pływające to nie  mogą dawać znać o sobie ??????
			 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 09:29
				autor: kiki
				a czy czasami tarcze pływające to nie mogą dawać znać o sobie ??????
 mozliwe -ale to nie w rc24 

 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 09:30
				autor: Shoov
				a czy przypadkiem to nie jest tak ze poza tulejkami czyli tym kompletem naprawczym przedniego zawieszenia (170zł w larssonie) same golenie też się wyrabiają ( w końcu to tylko jakieś tam aluminium ) i niezależnie od tego czy zestaw naprawczy zapodamy to i tak będą luzy i i tak będzie sie troche tłukło w tarszych motocyklach ?
			 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 09:37
				autor: musieli
				shoovfr750 pisze:niezależnie od tego czy zestaw naprawczy zapodamy to i tak będą luzy i i tak będzie sie troche tłukło w tarszych motocyklach ?
To też prawda - im bardziej złachane moto tym problem większy bo wszystkich luzów nie da się tak łatwo wyeliminować.
 
			
					
				
				: czw 31 maja 2007, 22:45
				autor: DIDI
				wasyl pisze:Daniel VTS, 
A podobno gumowanie jest bezpieczne dla sprzęta.
 to słowa Fabiqa  
 [ Dodano: 2007-05-31, 22:49 ]
 
[ Dodano: 2007-05-31, 22:49 ]
MadziX pisze:podłącze się do Daniela
 Madzix jak miło  

 
			
					
				
				: pt 01 cze 2007, 12:36
				autor: Krajan
				a czy czasami tarcze pływające to nie mogą dawać znać o sobie ??????
_________________
 też mi się tak kiedyś wydawało w Fazer`ce, i po dogłębnych obserwacjach (sprawdzenie luzu w główce, rokręcanie lag, tarcze ) okazało sie że to klocki w zaciskach na tyle miały luzu że przesuwały się. Efekt był taki że na początku hamowania pojawiał się "stuk" właśnie taki głuchy, cofając moto do tyłu także się to objawiało.
 
			
					
				
				: pt 01 cze 2007, 23:30
				autor: DIDI
				Krajan pisze:właśnie taki głuchy, cofając moto do tyłu także się to objawiało.
 ja niedawno zmieniłem klocki ot mozę wina w tym tkwi???  
 [ Dodano: 2007-06-01, 23:33 ]
 
[ Dodano: 2007-06-01, 23:33 ]
Krajan pisze:cofając moto do tyłu 
 Krajan a do przodu można moto cofać??  
 
  