Stukot w lagach???
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Stukot w lagach???
Wszystkie VFR do /bodajże/ końcówki lat 2000 /a może i obecnie też/ wychodziły fabrycznie na łożyskach kulkowych.
Skoro masz stożki, znaczy łożysko było wymieniane, najprawdopodobniej z powodu normalnego zużycia.
Dlaczego stożki a nie kulki, ano z prozaicznego powodu.
Wałki dają większą powierzchnię styku, w związku z czym są w stanie dłużej przenosić siły /i to niemałe/ powstające w czasie jazdy na sztycy.
Skoro masz stożki, znaczy łożysko było wymieniane, najprawdopodobniej z powodu normalnego zużycia.
Dlaczego stożki a nie kulki, ano z prozaicznego powodu.
Wałki dają większą powierzchnię styku, w związku z czym są w stanie dłużej przenosić siły /i to niemałe/ powstające w czasie jazdy na sztycy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie zrozumiałeś. W ramach sprostowania: zdjąłem półkę, odkręciłem nakrętkę co trzyma łożysko dostałem się bezpośrednio do łożyska oczyściłem je z góry i odczytałem numer łożyska (to temu, żeby nie wyjmować tego łożyska) i to ten numer sprawdziłem w internecie jakie mam łożysko, wyszło, że mam stożkowe pokazany był jego przekrój. wtedy je odpowiednio dokręciłem i jest ok.Monsti pisze: Zając napisał(a):po numerze sprawdziłem w internecie, że jest to łożysko stożkowe
U mnie po numerze vin wyświetla zwykłe łożysko kulkowe. Na jakiej stronce patrzyłeś?
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.Monsti pisze: Zając napisał(a):po numerze sprawdziłem w internecie, że jest to łożysko stożkowe
U mnie po numerze vin wyświetla zwykłe łożysko kulkowe. Na jakiej stronce patrzyłeś?
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.Monsti pisze: Zając napisał(a):po numerze sprawdziłem w internecie, że jest to łożysko stożkowe
U mnie po numerze vin wyświetla zwykłe łożysko kulkowe. Na jakiej stronce patrzyłeś?
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.Monsti pisze:figaro, może i tak być.
U mnie po numerze vin wyświetla zwykłe łożysko kulkowe. Na jakiej stronce patrzyłeś?Zając pisze:po numerze sprawdziłem w internecie, że jest to łożysko stożkowe
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.Monsti pisze:figaro, może i tak być.
U mnie po numerze vin wyświetla zwykłe łożysko kulkowe. Na jakiej stronce patrzyłeś?Zając pisze:po numerze sprawdziłem w internecie, że jest to łożysko stożkowe
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.Monsti pisze:figaro, może i tak być.
U mnie po numerze vin wyświetla zwykłe łożysko kulkowe. Na jakiej stronce patrzyłeś?Zając pisze:po numerze sprawdziłem w internecie, że jest to łożysko stożkowe
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.Monsti pisze:figaro, może i tak być.
U mnie po numerze vin wyświetla zwykłe łożysko kulkowe. Na jakiej stronce patrzyłeś?Zając pisze:po numerze sprawdziłem w internecie, że jest to łożysko stożkowe
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie MONSTI zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie MONSTI zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.
LWL 74HN
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: Stukot w lagach???
Źle mnie MONSTI zrozumiałeś, nie sprawdzałem po numerze VIN tylko zdjąłem półkę odkręciłem nakrętkę dostałem się do łożyska, oczyściłem je i odczytałem numer łożyska, sprawdziłem w internecie (wpisz sobie oznaczenia łożysk tocznych i znajdziesz) i wyszło, że mam stożkowe był też jego przekrój pokazany, wtedy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą i jest ok.
LWL 74HN
- kargulo
- pisarz
- Posty: 249
- Rejestracja: ndz 06 maja 2012, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stukot w lagach???
ja zazuc pytanie cos w tym temacie
NIedawno miałem ślizga na prawym boku, i kilka dni temu przyczepiłem się że minimalnie kierownica jest skęcona w prawą stronę. czy przy ślizgu mógł sie prawy lag delikatnie wygiąć? a i jeszcze przedni błotnik też mi ucieka delikatnie na bok ( nie idzie w jednej osi z kołem)
jak to jest?
a
i chyba też słyszę czasami taki mały stuk przy chamowaniu
NIedawno miałem ślizga na prawym boku, i kilka dni temu przyczepiłem się że minimalnie kierownica jest skęcona w prawą stronę. czy przy ślizgu mógł sie prawy lag delikatnie wygiąć? a i jeszcze przedni błotnik też mi ucieka delikatnie na bok ( nie idzie w jednej osi z kołem)
jak to jest?
a
i chyba też słyszę czasami taki mały stuk przy chamowaniu
- skoch84
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
- Imię: Staszek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Stukot w lagach???
może lagi w pólkach masz przekoszone.
Poluzuj obie i spróbuj ustawić
Poluzuj obie i spróbuj ustawić
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91
Honda VFR 750 RC36I '91
- poscig
- klepacz
- Posty: 1361
- Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
- Imię: Marek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3-CITY
- Kontakt:
Re: Stukot w lagach???
LAG razej prosty.Zrób jak kolega pisze.Poluzuj mocno 4 śruby od półek(miejsca gdzie ściskają lagi)lagi powinny lekko dawać sie wysunąc,jeśli nie spróbuj naprostować koło i lagi.skoch84 pisze:może lagi w pólkach masz przekoszone.Poluzuj obie i spróbuj ustawić
Wielokrotnie miałem w nowym moto błotnik skoszony względem koła i pomagało.
żeby wygiąć lagi trzeba sporej siły i najczęściej przekasza się to wszytsko właśnie na półkach.
- kiler80
- teksciarz
- Posty: 118
- Rejestracja: wt 21 cze 2011, 13:16
- Imię: Piotrek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Stukot w lagach???
podłączam się z podobnym tematem. sprawa pojawiła się niedawno.
stuka przy prędkościach parkingowych, na postoju jak hamuję tyłem i bujam przód - cisza, pełna płynność pracy, przód w górę i zero wyczuwalnych luzów czy na tulejach czy na łożysku główki. Problem pojawia się jak na postoju wcisnę przedni i zaczynam "bujać przód" wtedy stuka non stop i czuć to na kierownicy, "zawias" lewego zacisku (ten z pompką do cbs-a) ma wyczuwalny luz na dolnej śrubie. Wygląda mi na to że to to stuka prawy zacisk luzu nie ma a lewy przez to ma dlatego na postoju można to wyczuć i usłyszeć.
jakieś sugestie jak z tym żyć??
stuka przy prędkościach parkingowych, na postoju jak hamuję tyłem i bujam przód - cisza, pełna płynność pracy, przód w górę i zero wyczuwalnych luzów czy na tulejach czy na łożysku główki. Problem pojawia się jak na postoju wcisnę przedni i zaczynam "bujać przód" wtedy stuka non stop i czuć to na kierownicy, "zawias" lewego zacisku (ten z pompką do cbs-a) ma wyczuwalny luz na dolnej śrubie. Wygląda mi na to że to to stuka prawy zacisk luzu nie ma a lewy przez to ma dlatego na postoju można to wyczuć i usłyszeć.
jakieś sugestie jak z tym żyć??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości