Regulacja przedniego zawieszenia

Awatar użytkownika
Bart
teksciarz
teksciarz
Posty: 105
Rejestracja: pn 06 mar 2006, 12:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Regulacja przedniego zawieszenia

Post autor: Bart » wt 21 mar 2006, 23:37

Pojezdzilem troszki i wydaje mi sie ze chyba przod jest za miekki, nurkuje przy hamowaniu, a ze nigdy nie mialem regulacji chcia?em zapyta?, jak sie to robi (wiem ze srubami na lagach) ale w kt?r? stron? i o ile :?:

I druga sprawa to czy w tylnym zawiasie jest tylko regulacja wst?pnego cisnienia w amorze :?:

Chcia?bym ustawi? zawias pod siebie ale najpierw musze zasi?gn?? troszki pomocy ;)


ps. Moto to oczywiscie VFR, 2002r VTEC

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 21 mar 2006, 23:52

Czesc co prawda nie mialem do czynienia z hond? jak Twoja ,ale powiem Ci ?e u mnie w VF by?o bardzo podobnie i zadna regulacja tlumienia nie pomaga?a - wymieni?em olej na Valvoline fork oil i jest teraz bez por?wnania 30z? warto zainwestowa?...Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » śr 22 mar 2006, 08:18

Na korkach zamykaj?cych lagi od g?ry s? ?ruby. Wkr?caj?c je zwi?kszasz napi?cie wst?pne spr??yn utwardzaj?c przedni widelec. Obie ?ruby musz? by? wkr?cone identycznie. ?eby to osi?gn??, na ich bocznej powierzchni s? naci?cia. Stantardowe ustawienie to 3-cie naci?cie. Kierunek obrotu jest typowy - w prawo wkr?camy.
Niekt?re maszyny maj? jeszcze regulacj? t?umienia amortyzatora. S? dwa parametry do regulacji: t?umienie dobicia i t?umienie odbicia. Determinuj? one to, jak szybko amortyzator b?dzie reagowa? na nier?wno?ci. Im szybciej, tym bardziej "twardy" staje si? amortyzator. VFR ma regulowany tylko jeden z tych parametr?w (nie wiem kt?ry). Przy ?rubce regulacyjnej jest opis: "S" (soft - mi?kkie) oraz "H" (hard - twarde). Z ty?u mo?na te? regulowa? napi?cie wst?pne spr??yny.

Do regulacji zawieszenia w/g w?asnych preferencji trzeba zastosowa? metod? pr?b. Zmiana nastaw + jazda i tak a? do pe?nej stysfakcji :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Młody
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 72
Rejestracja: pt 10 mar 2006, 14:07
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody » czw 23 mar 2006, 18:59

Vlaad pisze:VFR ma regulowany tylko jeden z tych parametr?w (nie wiem kt?ry).
rozumiem, ze chodzi o tyl? regulowane jest tlumienie odbicia, czyli jak szybko sprzet podnosi sie. zeby wyczuc czy nam to dziala nalezy ustawic regulacje napiecia wstepnego moto na 0 (czyli jak najbardziej wyciagnieta sprezyna) i nastpenie:
- ustawic wkretakiem na S - pobujac za rogi z tylu
- ustawic wkretakiem na H - pobujac za rogi z tylu

roznica w czasie podnoszenia sie moto powinna byc mocno wyrazna

jezeli nam to dziala, to mozna ustawic cos pod siebie ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości