Obnizenie zawieszenia

burt
Posty: 10
Rejestracja: sob 17 mar 2007, 20:22
Model VFR: 750 RC36 (1995)
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Obnizenie zawieszenia

Post autor: burt » pt 20 kwie 2007, 11:26

Witam wszystkich serdecznie!

Nie tak dawno w koncu spelnilem swoje marzenie i kupilem piekna VFR-ke (RC36 '95). Czuje sie na niej calkiem swobodnie i bezpiecznie do chwili gdy musze sie zatrzymac i podeprzec. Ze wzgledu na wzrost dotykam ziemi tylko palcami. Musze cos z tym zrobic bo nie jest to za bardzo bezpieczne nie wspominajac juz o prawie nemozliwym wycofywaniu motocykla gdy na nim siedze :sad:
Z tego co wyczytalem AGENTII chcial podnosic swoj motocykl i to juz jest dla mnie pewien znak ze skoro da sie podniesc to tez mozna obnizyc.
Slyszalem o elementach dostepnych od Louis'a montowanych pomiedzy rama a amortyzatorem co wplywa na przesuniecie punktu oparcia amortyzatora o ok. 2cm. Do tego jeszcze podobno mozna cos zrobic z przodu na lagach.
Jesli wiecie jak mam sie do tego zabrac, co i gdzie mam kupic, to pomozcie :smile:

Pozdrawiam, Bartek[/list]

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Model VFR: inne :)
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Achmed » pt 20 kwie 2007, 14:07

Witam, przednie lagi można wysunąć w połkach do góry co obniży moto, z tyłem proponuje pokombinować z napieciem wstępnym sprężyny, odpuszczenie napięcia spowoduje obniżenie tyłu, potem to juz tylko zgrać zawieszenie, oczywiście wszystko to z umiarem jak po takich zabiegach dalej bedzie za wysoko to .........

:motolove
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pt 20 kwie 2007, 14:30

tutaj masz przykład jak to koleś zrobił z V-tekiem, wszystko po kolei tylko że po nie naszemu, ale myśle że sobie poradzisz z angielskim (najwyżej zapytaj Luka on podobno jest w tym dobry).. zresztą zdjęcia powinny już dużo ci powiedzieć :cool

http://www.seantmurphy.com/VFR/#Side_Markers

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pt 20 kwie 2007, 15:08

jesli chodzi o OBNIZANIE moto to pierwsze co to na lagach jak mowi marek

jesli chodzi o tyl to ja nawet wrecz podnioslem tyl w VTR by sie lepiej prowadzilana winkielkach i jestem w szoku,wsadzilem dystans 6mm a roznica jest niewiarygodna,poleacam kazdemu do 800-tek VFR tez sa.... moto samo sie w zakret wbija coasno, koniec zjawisko pt:"running wide"

natomista co do obnizenia to mozesz tez dac siedzenie do tapicera by Ci jes inaczej "wyciachal" by nizsze bylo ale i ciensze bedzie wiec mniej wygodne.

a jesli sie da obnizyc tyl to pamietaj ze pogorszy Ci sie prowadzenie

jesli chodzi o ang to dawaj,jesli tylko bede mial czas to pomoge
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pt 20 kwie 2007, 20:26

LukeVFR pisze:jesli tylko bede mial czas to pomoge
Musi być w tym dobry, bo nawet nie jęknął "jeśli będę umiał". :cool

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Model VFR: asfalt
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pt 20 kwie 2007, 20:31

SOWA pisze:Musi być w tym dobry, bo nawet nie jęknął "jeśli będę umiał".
chyba holerrrrrrnie dobry 8)

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Model VFR: FI>Vtec>RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » pt 20 kwie 2007, 22:16

a nie lepiej jest oddać kanapę do tapicera żeby wyćiać trochę gąbki? przez to siedzisko będzie niżej, a właściwości prowadzenia pozostaną bez zmian. Z tego co wiem to przerabianie kanapy jest to podstawowa sprawa jeżeli chodzi o takie problemy.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 21 kwie 2007, 01:40

Groszek pisze:a nie lepiej jest oddać kanapę do tapicera żeby wyćiać trochę gąbki?
to wlasnie napisalem :)
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Model VFR: FI>Vtec>RC36II
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » sob 21 kwie 2007, 10:43

a ja po Tobie powtarzam, bo to bardzo dobra rada! ;);)
(sorry, za powtórzenie, jakoś przeoczyłem)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Model VFR: KTM SMR 450 '13
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 21 kwie 2007, 11:27

luzki guzik... ;)
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

burt
Posty: 10
Rejestracja: sob 17 mar 2007, 20:22
Model VFR: 750 RC36 (1995)
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: burt » ndz 22 kwie 2007, 16:28

Na pewno popracuje nad lagami. Sprawdze tez napiecie sprezyny. Wydaje mi sie jednak ze juz teraz nie jest za bardzo napieta, bo osoba od której kupilem motocykl tez nie grzeszyla wzrostem. Sprawa z kanapa zdecydowanie odpada. VFR-ke kupilem z kanapa Corbin'a i szkoda tak swietnej kanapy ciac. Pomysle jednk nad kupieniem standardowej i oddaniem jej do tapicera. Z angielskim sobie poradze, ale dzieki Luke za oferte pomocy :smile:
Co do wlasciwosci jezdnych, czego moge oczekiwac po obnizeniu zawieszenia?

[ Dodano: 2007-04-23, 10:04 ]
Czesc. Przeczytalem to co podeslal Krajan (http://www.seantmurphy.com/VFR/#Side_Markers). Sposob tam przedstawiony faktycznie pozwala na obnizenie motoru, ale poprzez zmniejszenie przeswitu pomiedzy ziemia a motocyklem. Skutki tego sa nastepujace: nalezy wymienic stopke na krotsza (z tym nie ma problemu) oraz potrzbne sa dwie osoby zeby postawic moto na podnozek centralny. To drugie to juz jest problem i dlatego to rozwiazanie odpada. Szukam jakiegos innego, ktore obnizy samo siedzenie. Czy da sie np. przesunac punkty mocowania amortyzatora? Siedzenie powinno pojsc w dol. Co Wy na to? Da sie tak?
Nie chce sprzedawac motocykla ze wzgledu na jego wysokosc...

Awatar użytkownika
Bohun
klepacz
klepacz
Posty: 854
Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
Model VFR: VS 1400
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Bohun » pn 17 wrz 2007, 12:26

Marek pisze: z tyłem proponuje pokombinować z napieciem wstępnym sprężyny, odpuszczenie napięcia spowoduje obniżenie tyłu, potem to juz tylko zgrać zawieszenie, .........

:motolove

witam ! ja rownież jestem zmuszony obniżyć moją -tyle co kupioną -VFR'kę, przy wzroście 160 jest baardzo ciężko, więc nie mam wyjścia. Może mi ktoś pomóc gdzie zmienić napięcie wstępne ? jeszcze nie szukałem, więc nie wiem w jaki sposób to zmienić.
Zastanawiam się nad wybraniem siedzenia, ale troche mi szkoda, bo jeździ się tak bardzo wygodnie ... eh ! No ale czego się nie zrobi z miłości do VFR ;)

pozdrawiam!

[ Dodano: 2007-09-17, 12:28 ]
a tak propo, szukam posiadacza RC36 I z rzeszowa lub okolic, chciałbym porównać inną VFR , bo brakuje mi kilku drobiazgów ...

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Model VFR: DUCATI 996 Biposto Desmoquatro
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » wt 18 wrz 2007, 10:02

Ehh, misie patysie...

Niestety wygląda na to, ze do RC36 Igen nie wystepuje - chociaż osobiście myślę, ze to jest to samo w RC36I i IIgen - jak by ktoś sobie życzył to zestawy -35mm po 87Euro do:

RC36II: http://www.hyperpro.com/products/height ... eringID=17

RC46: http://www.hyperpro.com/products/height ... eringID=18

Vitek: http://www.hyperpro.com/products/height ... eringID=19

Przód opuszczamy w oczywisty sposób - lagi w półkę i po kołopocie.

W drugą stronę też jest możliwość, t.j. + 25mm za 87Euro do:

RC36II: http://www.hyperpro.com/products/height ... RisingID=2

RC46: http://www.hyperpro.com/products/height ... RisingID=3

Vitek: http://www.hyperpro.com/products/height ... RisingID=4

Luke, wiem, ze już sam pokombinowałeś, ale do naszych bikeów też wystepuje, tyle, ze +15mm (w tej samej cenie): http://www.hyperpro.com/products/height ... RisingID=9

Jak by ktoś chciał takie cudo to zapraszam.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Bohun
klepacz
klepacz
Posty: 854
Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
Model VFR: VS 1400
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Bohun » wt 18 wrz 2007, 10:26

o :yeah to jest wlasnie to ! tylko dlaczego nie ma do RC 36 I ... chyba mieli jakis powod, skoro jest od 94> ... no i teraz będę w kropce, 87 ojro to jak dla mnie nie jest mało, jakbym wziął w ciemno i by nie podpasowało ...eh :(

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Model VFR: DUCATI 996 Biposto Desmoquatro
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » wt 18 wrz 2007, 10:45

Nie jestem pewien na 100%, ale wydaje mi się, ze RC36II ma to samo zawieszenie tylne co RC36I, tylko felga tylna w nowszej jest inna (i węższa).
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości