Uszczelniacze zawieszenia RC46

Awatar użytkownika
Andriej
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 11:39
Model VFR: 800 FI
Imię: Andrzej
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Terespol

Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: Andriej » sob 26 mar 2011, 10:24

Witam kolegów i koleżanki :)
Czeka mnie wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu. W związku z tym, mam do was kilka pytań. Jakie są firmy produkujące uszczelniacze? Co polecacie? Ewentualnie jakieś pewne sklepy, bo jak na razie odnoszę się tylko do allegro. Czy wraz z wymianą uszczelniaczy wymienia się osłony przeciw pyłowe, te co są na goleniu nad simmeringiem? Jaki jest rozmiar uszczelniaczy do VFR 800 RC46 1998r ? 43x54x11? Czy 41-54-11? Pewnie będę miał jeszcze kilka pytań gdy zabiorę się do rozkręcania, ale na razie było by na tyle. Dziękuję.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » sob 26 mar 2011, 18:39

Andriej pisze:Czy wraz z wymianą uszczelniaczy wymienia się osłony przeciw pyłowe, te co są na goleniu nad simmeringiem?
jeśli chodzi CI o te plastiki to nie wymienia się ich..chyba, że rzeczywiście są zmarnowane.

a jeśłi chodzi o kapturki.....uszczelniaczy to się je wymienia co wymianę uszczelniaczy ... komplet masz poniżej w linku

zestawy naprawcze masz w larssonie np i Ja do nich nie mam zastrzeżeń. po raz 3 będę wymieniał:
Andriej pisze:41-54-11
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104522
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Andriej
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 11:39
Model VFR: 800 FI
Imię: Andrzej
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Andriej » sob 26 mar 2011, 22:19

Dzięki Kolczyk za konkretną odp. Z tego co piszesz i wyczytałem wymienię od razu kapturki przeciw kurzowe, uszczelniacze i olej, dalej na 10W. Lagi już wyjęte, nie było problemów. Kleisz śruby od zacisków klejami loctite czy wkręcasz na żywca? Ile oleju na jedną lagę wchodzi do RC46 98'?

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » sob 26 mar 2011, 22:26

jak dobrze pamietam 457ml +- 2,5
ZKL

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Model VFR: 800FI rc46 '02
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 27 mar 2011, 08:24

ślimak dobrze gada, Ja tam wszystkie śruby jadę NLGI2 mobila ... smar, który zaleca serwisówka. jeszcze nigdy żadna mi się nie odkręcila.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Andriej
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 11:39
Model VFR: 800 FI
Imię: Andrzej
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Andriej » ndz 27 mar 2011, 10:38

aż 457ml ? :shock:

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » ndz 27 mar 2011, 16:17

Andriej pisze:aż 457ml ? :shock:
przecież i tak litr kupujesz :mrgreen:
ZKL

Awatar użytkownika
Andriej
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 11:39
Model VFR: 800 FI
Imię: Andrzej
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Andriej » ndz 27 mar 2011, 19:53

slimak, ale gdzie to się tam mieści :lol: myślałem, że starczy na dwie wymiany hehe
A tak poważnie to chciałem się tylko upewnić. Też wymieniasz przeciw pyłówki od razu?

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » ndz 27 mar 2011, 21:28

pewnie wymień komplet i będziesz miał spokój na dłużej 8)
ZKL

Awatar użytkownika
Andriej
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 11:39
Model VFR: 800 FI
Imię: Andrzej
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Andriej » śr 30 mar 2011, 23:05

Witam, uszczelniacze wymieniłem, lagi złożyłem, odwracam do góry nogami i moim oczom ukazuje się następujący widok. Łeb śruby wkręconej od dołu jest na innej wysokości w jednej ladze ;/ Wygląda to tak jak by śruba ta nie była dokręcona, a dokręcona jest na Maksa. Nie zwróciłem uwagi czy było tak wcześniej czy nie.. Lagi zalane olejem gotowe do założenia i teraz pytanie, rozbierać wszystko i składać od nowa? Czy skoro jest dokręcone i nic nie cieknie zostawić?

:twisted:

poniżej zdjęcie w czym rzecz. Nie mogę jej dalej wkręcić.

link

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » śr 30 mar 2011, 23:18

Andriej, nie pamiętam czy ten "kielich" w który wkręcasz śrube nie jest po bokach zeszlifowany ale chyba nie a podkładek Tobie nie zostało
ZKL

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 30 mar 2011, 23:42

a co z ilością oleju na lagę?
musi być koniecznie co do mililitra?

ja właśnie zmieniłem olej, w butelce zostało ok. 120ml

jak najdokładniej sprawdzić poziom oleju?
z tego co widzę to mogę teraz jedynie sprawdzić poziom od krawędzi lagi.
domyślam się że robi się to na wsuniętej ladze w goleń a co za tym idzie z wyciągniętą spręzyną.

a co z tym trzpieniem który wkręca się w korek lagi? ma być wsunięty czy wyciągnięty?

pozdr 8)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Model VFR: VFR 800 FI 1998
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » śr 30 mar 2011, 23:54

Fakir, zawsze masz plus minus w rc46 masz 2,5 ml a poziom sprawdzasz właśnie od krawędzi górnej lagi do lustra oleju np w rc 46 powinno być 13cm
ZKL

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 31 mar 2011, 00:01

slimak pisze:a poziom sprawdzasz właśnie od krawędzi górnej lagi do lustra oleju np w rc 46 powinno być 13cm
tak, ale czy ten trzpień powinien być schowany czy wysunięty?
chodzi mi o ten który wkręca się w korek górny lagi z regulacją napięcia spręzyny
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Andriej
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: wt 21 wrz 2010, 11:39
Model VFR: 800 FI
Imię: Andrzej
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Andriej » czw 31 mar 2011, 06:09

Nie zostało nic, każdą lagę składałem tak samo. Może spróbuję trochę wykręcić tą śrubę i wkręcić. Dziwna sprawa, bo nie ma tam żadnego luzu, olej nie cieknie, a śruba wygląda na nie wkręconą do końca, przecież to nie możliwe. Nawet gdyby w środku było coś nie tak, to łeb śruby powinno wciągnąć. Dam znać jak wrócę z pracy.

[ Dodano: |31 Mar 2011|, o 20:50 ]
Temat rozwiązany, wgłębienie w które wchodzi łeb śruby ma różną głębokość pomiędzy jednym a drugim goleniem, sprawdzone, mierzone suwmiarką. Lagi poskładane, po części zamontowane w moto. Przy okazji zauważyłem mały wyciek płynu chłodniczego, dobrze, że w porę :)

Ja olej do zawieszenia odmierzałem bardzo dokładna menzurką z sanepidu, wlałem tyle co w serwisówce :razz:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości