Uszczelniacze zawieszenia RC46

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: Fakir » śr 02 lis 2016, 16:27

Krzyś00 pisze:Czyli,
-wyjmuje lagę
-odkrecam śrubę na dole i spuszczam olej
-wyjmuje sprezyne
-wymieniam uszczelniacz z osłoną przeciwpyłową
-wkręcam śrubę na dole
-ściskam lagę i zalewam odpowiednią ilość oleju
-następnie rozciągam lagę i wkładam sprężyne i zakrecam od góry
Montujemy wszystko, czy dobrze zrozumiałem, gdzieś czytałem o odpowietrzaniu, proszę o poprawienie mnie jeśli coś źle zrozumiałem, VFR800 VTEC, 2008r
Ja zawsze rozbieram na elementy pierwsze i płuczę benzyną poszczególne elementy, poziom oleju mierzysz na ściśniętej ladze bez sprężyny ale z tłumikiem.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 663
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: Niron » śr 02 lis 2016, 19:07

śliniak290 pisze:Ja zalewem jak już wszystko było złożone. Później korek i montaż w półkach. :D
I ja zalewam olej w ten sam sposób
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: Bodzio72 » sob 11 maja 2024, 12:26

Cześć. Wymieniłem Uszczelniacze w lagach po przejechaniu 25tys bo się mocno pociły. Olej był czarn i trzy razy gęściejszy niż nowy. U Was też taki jest?
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4212
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: emil » ndz 12 maja 2024, 17:41

Dobrze, że miałeś olej, ja miałem grafitowe masło a smród jak huj..

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: Bodzio72 » ndz 12 maja 2024, 18:45

Widać jestem w czepku rodzony
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
diimon
klepacz
klepacz
Posty: 635
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: diimon » ndz 12 maja 2024, 21:12

Teraz nasuwa mi się pytanie bo lenistwo przeważa nad grzebaniem w serwisówce... Co ile zmieniać oleum skoro takie cuda się dzieją?

Awatar użytkownika
Niron
klepacz
klepacz
Posty: 663
Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Siemień

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: Niron » ndz 19 maja 2024, 20:15

Kurde moje ostatnie grzebanie przy lagach też miało miejsce jakieś 25k temu :?
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI

Awatar użytkownika
diimon
klepacz
klepacz
Posty: 635
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: diimon » ndz 19 maja 2024, 20:39

Uszy do góry, sezon zleci będzie co w zimę robić :)

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: Bodzio72 » śr 22 maja 2024, 21:29

. Warto zrobić. Jest różnica w jeździe.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 778
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: Uszczelniacze zawieszenia RC46

Post autor: mictom » ndz 02 cze 2024, 13:17

Proponuję też sprawdzić, co było wlane fabrycznie i szukać po parametrach a nie po etykiecie.

Np.Do RC 36II zalany fabrycznie był:
Pro Honda Suspension Fluid SS-7
parametry 3,76 (100o^C) i 16,44 (40o^C)

Oleje o podobnych parametrach:

Motul Fork Oil Very Light 2.5W parametry 3,5 (100o^C) i 16 (40o^C)

Maxima Fork oil (5 wt) parametry 3,51 (100o^C) i 15,90 (40o^C)

Motule 15,10 a nawet 5W odbiegają sporo...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość