Pływający tył
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pt 07 maja 2010, 22:08
- Imię: Michał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Pływający tył
Coś dziwnego dziej się z moim sprzętem.
W czasie jazdy w zakręcie wyraźnie pływa tylne kolo - jakby nie bylo dokręcone.
Na prostej, przy przyspieszaniu zaczyna wężykować, i nie czuć tego na kierownicy tyko na tylnym kole.
Dodam tylko że opona z tyłu to Pirelli Diablo z przebiegiem 3000 km (kupiona nowa w czerwcu tego roku).
Oczywiście objawy te pojawiły sie dośc nagle - jak zawsze w takich przypadkach.
Jakieś pomysły co to może być?
W czasie jazdy w zakręcie wyraźnie pływa tylne kolo - jakby nie bylo dokręcone.
Na prostej, przy przyspieszaniu zaczyna wężykować, i nie czuć tego na kierownicy tyko na tylnym kole.
Dodam tylko że opona z tyłu to Pirelli Diablo z przebiegiem 3000 km (kupiona nowa w czerwcu tego roku).
Oczywiście objawy te pojawiły sie dośc nagle - jak zawsze w takich przypadkach.
Jakieś pomysły co to może być?
Ostatnio zmieniony wt 28 wrz 2010, 12:14 przez mlj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Argail
- pisarz
- Posty: 437
- Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
- Imię: Dariusz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
podnieś sprężynę tylną - efekt jak ręką odjął
Masz za słabe napięcie sprężyny, albo Ci się przytyło albo amor się starzeje
Przy tylnym wahaczy odkręć mocniej śrubę dookoła sprężyny (tył się lekko podniesie ale usztywni Ci cały motocykl)
Tyko po małych krokach i koryguj jak przesadzisz
Masz za słabe napięcie sprężyny, albo Ci się przytyło albo amor się starzeje
Przy tylnym wahaczy odkręć mocniej śrubę dookoła sprężyny (tył się lekko podniesie ale usztywni Ci cały motocykl)
Tyko po małych krokach i koryguj jak przesadzisz
rejoice o young man in thy youth
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
m.in. u mnie ale to nie na prostej, a np na rondzie, na zakrętach. Obadaj sobie śrubę po lewej stronie, która trzyma całą piastę koła, ma być dokręcona z siłą 180Nm, jak to ruszysz palcami to już wiesz gdzie dlubac jeśli będzie luz to polecam rozebrać to i obadać stan łożysk i uszczelniaczy, oraz przesmarować.
pozdro
pozdro
-
- bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: pt 07 maja 2010, 22:08
- Imię: Michał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Wypróbuje amortyzator - może pomoże.
Śrubę sprawdziłem - forum przekopałem na wylot i temat znalazłem
U mnie śruba trzyma się mocno. Próbowałem szarpać i przodem i tyłem - i nic zero luzów.
Jedynie moją uwagę zwróciło ciężko obracające sie kolo tylne. Kręcąc ręką trudno je rozkręcić - zaraz się zatrzymuje.
A - i łańcuch jest do naciągnięcia.
Po za tym innych defektów nie znalazłem.
Kumpel jak za mną jechał, to stwierdził że widać że tylne koło jakoś krzywo chodzi - szczególnie np. na rondzie podobno lata jak scentrowane
Śrubę sprawdziłem - forum przekopałem na wylot i temat znalazłem
U mnie śruba trzyma się mocno. Próbowałem szarpać i przodem i tyłem - i nic zero luzów.
Jedynie moją uwagę zwróciło ciężko obracające sie kolo tylne. Kręcąc ręką trudno je rozkręcić - zaraz się zatrzymuje.
A - i łańcuch jest do naciągnięcia.
Po za tym innych defektów nie znalazłem.
Kumpel jak za mną jechał, to stwierdził że widać że tylne koło jakoś krzywo chodzi - szczególnie np. na rondzie podobno lata jak scentrowane
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob 24 wrz 2011, 14:24
- Imię: marek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Pływający tył
witam wszystkich zakochanych w VFR
jestem nowy na forum i bardzo mi zaimponowała ilość poruszanych tematów,znalazłem również i taki który mnie osobiście dręczy a mianowicie bujanie się tyłu moto. wyczuwalne jest to w czasie jazdy w zakrętach, podczas hamowania silnikiem...do tego stopnia jest to uciążliwe,że staram się pokonywać zakręty ze stałą prędkoscią...lub przyśpieszając.
jeżeli czuję że wjeżdzam w dany zakręt za szybko i zamknę gaz natychmiast czuje jak tył moto staje się niestabilny,zarzuca.najbardziej wyczuwalne jest to na pierwszych 3 biegach,wiadomo że wtedy silnik stawia największy opór.2 miesiące temu wymieniałem łożyska w tylnym kole,więc luzu nie ma.proszę o info jak to wygląda w waszych moto.
powoli zaczynam dochodzic do wniosku że może monowachacz Hondy jest niestabilny...
jestem nowy na forum i bardzo mi zaimponowała ilość poruszanych tematów,znalazłem również i taki który mnie osobiście dręczy a mianowicie bujanie się tyłu moto. wyczuwalne jest to w czasie jazdy w zakrętach, podczas hamowania silnikiem...do tego stopnia jest to uciążliwe,że staram się pokonywać zakręty ze stałą prędkoscią...lub przyśpieszając.
jeżeli czuję że wjeżdzam w dany zakręt za szybko i zamknę gaz natychmiast czuje jak tył moto staje się niestabilny,zarzuca.najbardziej wyczuwalne jest to na pierwszych 3 biegach,wiadomo że wtedy silnik stawia największy opór.2 miesiące temu wymieniałem łożyska w tylnym kole,więc luzu nie ma.proszę o info jak to wygląda w waszych moto.
powoli zaczynam dochodzic do wniosku że może monowachacz Hondy jest niestabilny...
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pływający tył
A sprawdziłeś czy mała rama pod siedzeniem jest skręcona prawidłowo albo nie pękła?
Wodny, a tak wogóle to lubisz pływać?
Może moto wieże ty Wodny i też pływa ?
taki żarcik
Wodny, a tak wogóle to lubisz pływać?
Może moto wieże ty Wodny i też pływa ?
taki żarcik
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Pływający tył
Jaką szeroką masz oponę założoną z tyłu? + to co wyżej. Felga prosta, ciśnienie dobre? Poruszaj kołem na wszystkie strony, może gdzieś luzy masz na wahaczu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości