Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » ndz 14 lis 2010, 10:44

pablo_65, to co zaznaczyłeś po prawej stronie to to nie trzyma śruby. To jest taka tulejka centrująco-dystansowa. Śruba jest wkręcana do tłumika. Jeśli śruba się obraca to może klinuje się miedziana podkładka która pod nią jest o goleń. Niekiedy ciężko jest właśnie ją wyciągnąć z goleni. Jak umiesz to sprawdź czy tłumik jest luźny. W sumie bez tej śruby to powinien wyjść sam tłumik. Co za tym idzie powinno się też dać rozdzielić lagę od goleni.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 14 lis 2010, 12:40

Pablo obejzyj dokładnie serwisówke sprawdz jak wyglada przekruj przedniego zawieszenia ,nic nie podgrzewaj palnikiem nie walcz przecinakami wiertłami i.t.p. tak jak pisałem klucz pnełmatyczny zamontuj spreżyne do środka i w minute bedziesz miał po problemie ,a jeżeli chces coś rozwalic o twoja sprawa
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » ndz 14 lis 2010, 13:12

Słuchaj Petera. Kręci ci się w koło gdyż wewnętrzny element skręcany śrubą od dołu nie ma żadnej blokady i jak poluzowałeś śrubę to będzie się kręcić. Jak zamontujesz sprężynę to dociśnie ona właśnie tą część która się kręci, jeszcze pneumat i po wszystkim.

Nie musisz ani mojej ani Petera rady słuchać, ale robiliśmy już to nie raz i nie w jednym moto i zawsze bezproblemowo.

Wszystko kupy się trzymać będzie jak nie wykręcisz. Element z foto znajdujący się między sprężyną a lagą wchodzi w lagę od góry jednak na wylot nie przeleci bo w dolnej części lagi masz mniejszą średnicę otworu a ten element w swojej górnej części ma kołnież większej średnicy. Dołem natomiast jest przykręcony do goleni tak więc jak nie odkręcisz dolnej śruby to nie wyjmiesz (bez zniszczenia oczywiście)

Wybacz, ale jak zamierzasz podchodzić do tematu z palnikiem i innymi piłami czy szlifierką kontową to uwierz mi taniej cię wyjdzie jak poprosisz kogoś o pomoc kto to robił (taniej niż potem szukać nowej goleni)

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » ndz 14 lis 2010, 16:04

Dodam tylko że niekiedy ściśnieta sprężyna nie wystarczy, trzeba wtedy wpakować do środka lagi odpowiednio długi i szeroki "przedmiot" i mocno docisnąć, BARDZO MOCNO... żeby skutecznie zablokować sekcję tłumiącą...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
pablo_65
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: sob 21 mar 2009, 15:19
Imię: Paweł
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódźkie
Kontakt:

Post autor: pablo_65 » ndz 14 lis 2010, 16:37

Panowie nawet przez myśl mi nie przeszło żadne wiercenie czy kątówka..... po to się pytam szanownego grona by być mądrzejszym przed szkodą, a nie po....

zadziałam z tym pneumatykiem

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » ndz 14 lis 2010, 17:38

Dobry kierunek obrałeś na pewno Ci się uda

Awatar użytkownika
pablo_65
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: sob 21 mar 2009, 15:19
Imię: Paweł
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódźkie
Kontakt:

Post autor: pablo_65 » ndz 14 lis 2010, 20:16

z jednej lagi wykręciłem, a z drugiej śrubka nie chce wyjść....obraca się małpa i tyle, próbowałem pneumatycznie, przy możliwie ściśniętej ladze , z olejem i bez....ni cholery, ręce opadają:/

myślę jak tu mocnej ją ścisnąć, spróbuję zaprzeć ją o coś i jakimś lewarkiem odpychać np od ściany, tylko żeby zostawić dojście do tej śruby...

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » ndz 14 lis 2010, 22:14

jesli masz jedną roebrana zobacz w co jest wkręcona ta srubka i dobież coś czym mógłbyś zablokowac ten element w drugiej goleni zawieszenia { płaskownik, stozek ,nakretka coś na długim pręcie } jezeli śruba sie kręci to nie trzyma mocno poprostu musisz zablokować element w który jest wkręcona spokojnie bez pośpiechu dasz rade a z tego co widze to myślisz przy robocie i o to chodzi :lol: powodzenia
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » pn 15 lis 2010, 19:13

A'rtino pisze:pablo_65, to co zaznaczyłeś po prawej stronie to to nie trzyma śruby. To jest taka tulejka centrująco-dystansowa. Śruba jest wkręcana do tłumika. Jeśli śruba się obraca to może klinuje się miedziana podkładka która pod nią jest o goleń. Niekiedy ciężko jest właśnie ją wyciągnąć z goleni. Jak umiesz to sprawdź czy tłumik jest luźny. W sumie bez tej śruby to powinien wyjść sam tłumik. Co za tym idzie powinno się też dać rozdzielić lagę od goleni.
tylko na dole tłumika jest chyba śruba zaklepana w tłumiku i na 1 rzut oka to jest ten element z obrazka.

pablo_65, miałem to samo jak z Wasylem robilismy w mojej lalce lagi śruba się obracała nie idzie zaklinować, ani przytrzymać poprostu walka z wiatrakami. Najprościej rozwiercić od dołu łeb śruby rozebrać lagi dlatego trzyma a śruba obraca sie w elemęcie nr 16
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... FRONT_FORK
masz 2 śrubę na wzór i kup nową najmniej zachodu.
ZKL

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » pn 15 lis 2010, 20:33

slimak, moim zdaniem element 16 to aluminowy kieliszek nakładany od spodu na tłumik a gwint jest w elemencie 15...
tak czy inaczej-masz rację-można śrubę rozwiercić i po wyjęciu bebechów wykręcić resztki...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
pablo_65
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: sob 21 mar 2009, 15:19
Imię: Paweł
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódźkie
Kontakt:

Post autor: pablo_65 » pn 15 lis 2010, 22:54

chłopaki DAŁO RADĘ !!! bez wiercenia, nacinania itd....wczoraj zostawiłem na noc lagi do góry nogami żeby dobrze spłynął olej, dziś wlałem do środka jakąś setkę benzyny ekstrakcyjnej, płukałem kilka razy, pompowałem tłoczkiem...wszystko się od-oleiło i dostało mniejszy poślizg......potem ile pary w łapach ścisnąłem element nr 15 (tam siedzi ta śrubka, a 16 to faktycznie taki kapturek) i śrubka zaczęła się wykręcać :lol:

w sumie straciłem dwa dni na tą niby pierdołę...

potem czyszczenie, znowu ściskanie na maxa i śrubki się wkręciły... dalej poszło już sprawnie

dzięki za wsparcie :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 16 lis 2010, 00:03

i o to chodzi spiesz się powoli zanim coś zepsujesz pomyśl dwa razy :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » wt 16 lis 2010, 07:43

gratuluję pomysłu i sukcesu

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » wt 16 lis 2010, 23:38

gratki ale u mnie tym sposobem nie poszło ale trzeba próbowac czasem sie opłaca mi zajęło to z próbami 3 godz czas mnie naglił i nie miałem wyjścia
ZKL

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » pt 11 lut 2011, 15:56

Panowie a jaki rozmiar klucza będzie potrzebny aby wykręcić śrubę tą znajdującą się wewnątrz lagi?

bo z tego co czytam to pod spodem lagi wystarczy zwykły imbus?
kluczem wewnątrz lagi kontrujemy, a imbusem pod spodem lagi odkręcamy i już mamy rozłączoną lagę oraz gotowe do wyjęcia uszczelniacze? - tak jak to bywa w przyzwoitych japońskich motocyklach, czy trzeba jeszcze jakieś inne zaklęcia ? :lol:

zauważyłem że przy maxymalnie wkręconych śrubach od napięcia wstępnego, przednią zawiechę mam dość miękką, może nie dobija do końca ale według mnie na takim maxymalnym napięciu powinna być trochę twardsza. :roll:

po za tym zastanawiam się czy nie wlać oleju 15W - czy to będzie dobry pomysł zamiast zalecanego 10W? przyznam że preferuje raczej twardsze zawieszenia, co skutkuje poprawą prowadzenia, ale kosztem pogorszenia się komfortu jazdy.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości