Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
pablo_65, to co zaznaczyłeś po prawej stronie to to nie trzyma śruby. To jest taka tulejka centrująco-dystansowa. Śruba jest wkręcana do tłumika. Jeśli śruba się obraca to może klinuje się miedziana podkładka która pod nią jest o goleń. Niekiedy ciężko jest właśnie ją wyciągnąć z goleni. Jak umiesz to sprawdź czy tłumik jest luźny. W sumie bez tej śruby to powinien wyjść sam tłumik. Co za tym idzie powinno się też dać rozdzielić lagę od goleni.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Pablo obejzyj dokładnie serwisówke sprawdz jak wyglada przekruj przedniego zawieszenia ,nic nie podgrzewaj palnikiem nie walcz przecinakami wiertłami i.t.p. tak jak pisałem klucz pnełmatyczny zamontuj spreżyne do środka i w minute bedziesz miał po problemie ,a jeżeli chces coś rozwalic o twoja sprawa
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Słuchaj Petera. Kręci ci się w koło gdyż wewnętrzny element skręcany śrubą od dołu nie ma żadnej blokady i jak poluzowałeś śrubę to będzie się kręcić. Jak zamontujesz sprężynę to dociśnie ona właśnie tą część która się kręci, jeszcze pneumat i po wszystkim.
Nie musisz ani mojej ani Petera rady słuchać, ale robiliśmy już to nie raz i nie w jednym moto i zawsze bezproblemowo.
Wszystko kupy się trzymać będzie jak nie wykręcisz. Element z foto znajdujący się między sprężyną a lagą wchodzi w lagę od góry jednak na wylot nie przeleci bo w dolnej części lagi masz mniejszą średnicę otworu a ten element w swojej górnej części ma kołnież większej średnicy. Dołem natomiast jest przykręcony do goleni tak więc jak nie odkręcisz dolnej śruby to nie wyjmiesz (bez zniszczenia oczywiście)
Wybacz, ale jak zamierzasz podchodzić do tematu z palnikiem i innymi piłami czy szlifierką kontową to uwierz mi taniej cię wyjdzie jak poprosisz kogoś o pomoc kto to robił (taniej niż potem szukać nowej goleni)
Nie musisz ani mojej ani Petera rady słuchać, ale robiliśmy już to nie raz i nie w jednym moto i zawsze bezproblemowo.
Wszystko kupy się trzymać będzie jak nie wykręcisz. Element z foto znajdujący się między sprężyną a lagą wchodzi w lagę od góry jednak na wylot nie przeleci bo w dolnej części lagi masz mniejszą średnicę otworu a ten element w swojej górnej części ma kołnież większej średnicy. Dołem natomiast jest przykręcony do goleni tak więc jak nie odkręcisz dolnej śruby to nie wyjmiesz (bez zniszczenia oczywiście)
Wybacz, ale jak zamierzasz podchodzić do tematu z palnikiem i innymi piłami czy szlifierką kontową to uwierz mi taniej cię wyjdzie jak poprosisz kogoś o pomoc kto to robił (taniej niż potem szukać nowej goleni)
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- pablo_65
- teksciarz
- Posty: 184
- Rejestracja: sob 21 mar 2009, 15:19
- Imię: Paweł
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: łódźkie
- Kontakt:
z jednej lagi wykręciłem, a z drugiej śrubka nie chce wyjść....obraca się małpa i tyle, próbowałem pneumatycznie, przy możliwie ściśniętej ladze , z olejem i bez....ni cholery, ręce opadają:/
myślę jak tu mocnej ją ścisnąć, spróbuję zaprzeć ją o coś i jakimś lewarkiem odpychać np od ściany, tylko żeby zostawić dojście do tej śruby...
myślę jak tu mocnej ją ścisnąć, spróbuję zaprzeć ją o coś i jakimś lewarkiem odpychać np od ściany, tylko żeby zostawić dojście do tej śruby...
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
jesli masz jedną roebrana zobacz w co jest wkręcona ta srubka i dobież coś czym mógłbyś zablokowac ten element w drugiej goleni zawieszenia { płaskownik, stozek ,nakretka coś na długim pręcie } jezeli śruba sie kręci to nie trzyma mocno poprostu musisz zablokować element w który jest wkręcona spokojnie bez pośpiechu dasz rade a z tego co widze to myślisz przy robocie i o to chodzi powodzenia
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
tylko na dole tłumika jest chyba śruba zaklepana w tłumiku i na 1 rzut oka to jest ten element z obrazka.A'rtino pisze:pablo_65, to co zaznaczyłeś po prawej stronie to to nie trzyma śruby. To jest taka tulejka centrująco-dystansowa. Śruba jest wkręcana do tłumika. Jeśli śruba się obraca to może klinuje się miedziana podkładka która pod nią jest o goleń. Niekiedy ciężko jest właśnie ją wyciągnąć z goleni. Jak umiesz to sprawdź czy tłumik jest luźny. W sumie bez tej śruby to powinien wyjść sam tłumik. Co za tym idzie powinno się też dać rozdzielić lagę od goleni.
pablo_65, miałem to samo jak z Wasylem robilismy w mojej lalce lagi śruba się obracała nie idzie zaklinować, ani przytrzymać poprostu walka z wiatrakami. Najprościej rozwiercić od dołu łeb śruby rozebrać lagi dlatego trzyma a śruba obraca sie w elemęcie nr 16
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... FRONT_FORK
masz 2 śrubę na wzór i kup nową najmniej zachodu.
ZKL
- pablo_65
- teksciarz
- Posty: 184
- Rejestracja: sob 21 mar 2009, 15:19
- Imię: Paweł
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: łódźkie
- Kontakt:
chłopaki DAŁO RADĘ !!! bez wiercenia, nacinania itd....wczoraj zostawiłem na noc lagi do góry nogami żeby dobrze spłynął olej, dziś wlałem do środka jakąś setkę benzyny ekstrakcyjnej, płukałem kilka razy, pompowałem tłoczkiem...wszystko się od-oleiło i dostało mniejszy poślizg......potem ile pary w łapach ścisnąłem element nr 15 (tam siedzi ta śrubka, a 16 to faktycznie taki kapturek) i śrubka zaczęła się wykręcać
w sumie straciłem dwa dni na tą niby pierdołę...
potem czyszczenie, znowu ściskanie na maxa i śrubki się wkręciły... dalej poszło już sprawnie
dzięki za wsparcie
w sumie straciłem dwa dni na tą niby pierdołę...
potem czyszczenie, znowu ściskanie na maxa i śrubki się wkręciły... dalej poszło już sprawnie
dzięki za wsparcie
-
- pisarz
- Posty: 287
- Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Panowie a jaki rozmiar klucza będzie potrzebny aby wykręcić śrubę tą znajdującą się wewnątrz lagi?
bo z tego co czytam to pod spodem lagi wystarczy zwykły imbus?
kluczem wewnątrz lagi kontrujemy, a imbusem pod spodem lagi odkręcamy i już mamy rozłączoną lagę oraz gotowe do wyjęcia uszczelniacze? - tak jak to bywa w przyzwoitych japońskich motocyklach, czy trzeba jeszcze jakieś inne zaklęcia ?
zauważyłem że przy maxymalnie wkręconych śrubach od napięcia wstępnego, przednią zawiechę mam dość miękką, może nie dobija do końca ale według mnie na takim maxymalnym napięciu powinna być trochę twardsza.
po za tym zastanawiam się czy nie wlać oleju 15W - czy to będzie dobry pomysł zamiast zalecanego 10W? przyznam że preferuje raczej twardsze zawieszenia, co skutkuje poprawą prowadzenia, ale kosztem pogorszenia się komfortu jazdy.
bo z tego co czytam to pod spodem lagi wystarczy zwykły imbus?
kluczem wewnątrz lagi kontrujemy, a imbusem pod spodem lagi odkręcamy i już mamy rozłączoną lagę oraz gotowe do wyjęcia uszczelniacze? - tak jak to bywa w przyzwoitych japońskich motocyklach, czy trzeba jeszcze jakieś inne zaklęcia ?
zauważyłem że przy maxymalnie wkręconych śrubach od napięcia wstępnego, przednią zawiechę mam dość miękką, może nie dobija do końca ale według mnie na takim maxymalnym napięciu powinna być trochę twardsza.
po za tym zastanawiam się czy nie wlać oleju 15W - czy to będzie dobry pomysł zamiast zalecanego 10W? przyznam że preferuje raczej twardsze zawieszenia, co skutkuje poprawą prowadzenia, ale kosztem pogorszenia się komfortu jazdy.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości