Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pt 11 lut 2011, 17:47

Coz Fakir, wlej 15W, bedzie Cie trzeslo, podobno szybciej tez o awarie uszczelniaczy, chociaz sam nie wiem ile w tym prawdy.

Moze masz po prostu za malo oleju, albo jest stary? Na skreconym do konca napieciu wstepnym nie powinno byc Ci za miekko.... no ale o gustach sie nie dyskutuje. :)
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

mlj
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pt 07 maja 2010, 22:08
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mlj » pt 11 lut 2011, 19:13

Ja mam zalany 15W. Ale ważę 100+ :)... no uczciwie to 110 :oops:
Mam skręcone lagi na dwie kreski i bardzo dobrze się jeździ. Nie jest za twardo jak dla mnie.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » pt 11 lut 2011, 19:22

Czyli w moim przypadku lepszym rozwiązaniem będzie zalanie 15W
10W pewnie jest najlepsze dla lichych japończyków :razz:
A wie ktoś jaki rozmiar klucza potrzeba do oddzielenia goleni od lagi? ;-)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » pt 11 lut 2011, 20:17

Fakir, zalej 10 bedzie dobrze uwierz olej masz stary to i właściwości lipa zalejesz 10 bedziesz zadowolony. Poza tym dolną śróbe na imbusa zalecam odkręcać pneumatycznym kluczem :mrgreen:
ZKL

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » pt 11 lut 2011, 21:24

slimak pisze:uwierz olej masz stary to i właściwości lipa zalejesz 10 bedziesz zadowolony
Dokładnie to samo chciałem napisać.10 daje radę,a dopiero jak się okaże że jest Dla Ciebie za miękki to przy następnej wymianie zalej 15.........i Ci plomby powypadają.Gdybyśmy mieli takie drogi jak w niemcowni to jazda z twarda zawieszką byłaby jak najbardziej wskazana ale mamy to co widać więc 10 będzie kompromisem. Zawsze można ją skręcić.
Jazda na motocyklu to najlepsze coś,co można robić w ubraniu

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » pt 11 lut 2011, 22:45

Chłopy dobrze prawią.
Idę o flaszkę, że jak wylejesz olej to będzie stary glut.

Nowy 10W da radę.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » sob 12 lut 2011, 06:43

eater pisze:Idę o flaszkę, że jak wylejesz olej to będzie stary glut.
to na pewno 8)
kiedy wymieniałem olej w poprzednim moto, zlałem jakąś szaroczarną zupę śmierdzącą
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » sob 12 lut 2011, 12:35

Fakir pisze:
eater pisze:Idę o flaszkę, że jak wylejesz olej to będzie stary glut.
to na pewno 8)
kiedy wymieniałem olej w poprzednim moto, zlałem jakąś szaroczarną zupę śmierdzącą
Stary olej się pieni i nie tłumi... to masz jak w banku... a jesli Ci zalezy na utwardzeniu, jest jeszcze opcja sprezyn progresywnych.

A inna metoda to wyprodukowac sobie olej np. 12,5 W ... czyli miks 10W i 15W w relacji pol na pol.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » sob 12 lut 2011, 18:37

eater, śmiało 10 wystarczy jak zmieniałem kolesiowi w kawie bo zawiecha latała zalany 10 tak jak radzą i była bajka poza tym jak zlewałem prawie po 70 ml było w lagach mniej.
ZKL

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 12 lut 2011, 18:49

tylko radzę Wam mierzyć poziom oleju a nie wlewac ilość wg serwisówki- można tak łatwo zaaplikować za dużo a wtedy uszczelniacze robią papa :twisted:

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » sob 12 lut 2011, 20:43

Fakir, zalejesz 15 to połamiesz mocowania zegarów i owiewek na tych naszych równych drogach. :evil
A z tego co piszesz nie masz moto w stanie salonowym. :lol
Ja to przerobiłem na własnej dupie /czyt. kieszeni :twisted: /
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
eater
pisarz
pisarz
Posty: 326
Rejestracja: wt 09 lut 2010, 14:13
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk, Głogów
Kontakt:

Post autor: eater » sob 12 lut 2011, 22:49

slimak pisze:eater, śmiało 10 wystarczy jak zmieniałem kolesiowi w kawie bo zawiecha latała zalany 10 tak jak radzą i była bajka poza tym jak zlewałem prawie po 70 ml było w lagach mniej.
Tak, tez mam 10W Motula, masz racje. Jest ok. Lekki raczej nie jestem, a spokojnie daje rade.
Terror Mechanicznej Pomarańczy!

Potrzebujesz części do moto w dobrej cenie? Pytaj! :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » wt 15 lut 2011, 17:53

figaro pisze:Fakir, zalejesz 15 to połamiesz mocowania zegarów i owiewek na tych naszych równych drogach. :evil
A z tego co piszesz nie masz moto w stanie salonowym. :lol
no fakt, nie jest w salonowym stanie :lol:
po za tym przy mocniejszym hamowaniu, przy nie dużej prędkości - ok 10kmh kiedy zblokuje przednie koło, przedni widelec wpada w takie wibracje "przód-tył" - nie ma żadnych luzów na łożysku główki ramy
tak podskakuje dość dziwnie :roll:

podejrzewam że zamiast oleju jest zupa albo niema go wcale :shock:

[ Dodano: |17 Lut 2011|, o 21:43 ]
Panowie, mam jeszcze pytanie - jaki rozmiar klucza potrzeba aby wyciągnąć lagę z goleni? ;-)

[ Dodano: |18 Lut 2011|, o 19:57 ]
takie pytanie z innej beczki, w jaki sposób unieść przód motocykla?
można bezpiecznie coś podłożyć pod silnik/kolektory?
czy lepiej postawić na centralce i obciążyć zadupek?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 20 lut 2011, 22:44

Opona traci przyczepnosc i dlatego skacze , zobacz czy nie pozabkowana albo masz za małe cisnienie.

Ja podkładałem duzy drewniany klocek pod silnik i zdało egzamin, koo tylne odkrecone
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Bassi
Posty: 19
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 16:13
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Bassi » sob 02 kwie 2011, 10:32

Polecicie jakiś warsztat w okolicach Jaworzna co by mi wymienił uszczelniacze? Wczoraj lewy zaczął się mocno sączyć :/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości