Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia.

Awatar użytkownika
jar_
Posty: 12
Rejestracja: czw 12 lis 2009, 19:31
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: jar_ » wt 05 kwie 2011, 07:29

Zabieram sie za wymiane w sobote i jestem pelen obaw :) Mam jedno pytanie nie zabardzo wiem jak dokladnie odmierzyc olej, jak kledzy odmierzacie ilosc oleju ? Myslalem czy nie odmierzyc w strzykawce ale nie moge znalezc informacji ile wchodzi w cm 3. Z gory dziekuje za wszelkie sugestie

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 05 kwie 2011, 08:12

jar_, tam wchodzi około 457ml na lage- ale lepiej jest mierzyć poziom oleju w ladze- bo można przelać i wtedy nowe uszczelniacze Ci strzelą.
Poziom oleju to z tego co pamiętam 130mm od górnej krawędzi lagi (bez sprężyn-oczywiście na ściśniętej ladze)

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » wt 05 kwie 2011, 10:51

Suwmiarka z kikutem do mierzenia głębokości kosztuje jakieś 20 zł. Mierz jak mówi kiki - najpewniejsza metoda. A suwmiarka przyda się też do innych rzeczy. :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » wt 05 kwie 2011, 19:13

słyszałem że można dolać ponad normę ok. 10ml aby zwiększyć tłumienie.
co o tym myślcie?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » wt 05 kwie 2011, 21:48

Niezwykle skomplikowane urządzenie miernicze, zakupione w wyspecjalizowanym markecie oferującym różne towary po zawyżonych cenach. :evil:
Koszt całkowity 5 PLN + własne pomysły. :evil

P.S.
Jest to ilość oleju do lagi modelu RC36II :lol
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » wt 05 kwie 2011, 22:16

Ja tak jak figaro, bardzo fajna metoda
ZKL

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » śr 06 kwie 2011, 22:15

I ma dodatkowo tę zaletę, że można wymieniać olej bez demontażu przedniego zawieszenia /oprócz koła oczywiście/ :lol
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
jar_
Posty: 12
Rejestracja: czw 12 lis 2009, 19:31
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: jar_ » ndz 10 kwie 2011, 08:33

Ja juz po wymianie, udalo sie bezblednie. Olej ktory zlalem masakra. Pomimo odradzania zalalem 15 i po pierwszych testach jestem bardzo zadowolony. Mialem tylko problem z odmierzeniem ilosci oleju te 130 mm jak mialem zmierzyc bez sprezyn ? bez sprezyn to ten olej dolem uciekal :) Wiec odmierzylem dokladnie w ml w strzykawce. Dzieki wielkie wszystkim za rady :)

Madpawel
Posty: 9
Rejestracja: wt 05 kwie 2011, 21:52
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Post autor: Madpawel » ndz 10 kwie 2011, 18:52

Żeby zmierzyc poziom oleju bez sprężyn trzeba całosc skrecic ta śruba na imbusa od dołu a potem rozkrecic górę wyjąć sprężyne i zalać odpowiednia ilość oleju ale metoda z nalaniem odmierzonej ilosci tez jest dobra oczywiscie ze wczesniej bylo wszystko rozebrane i umyte.Generalnie najwazniejsze jest aby w obu lagach była taka sama ilość oleju co by zawieszenie równo pracowało i nie było efektu ząbkowania opony.

Awatar użytkownika
jar_
Posty: 12
Rejestracja: czw 12 lis 2009, 19:31
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: jar_ » ndz 10 kwie 2011, 19:14

Na to bym nie wpadl :) Ale mysle ze bedzie dobrze, oczywiscie umylem wszystko dokladnie. Odmierzylem wszystko jak naj dokladniej wiec mysle ze powinno byc w kazdej po tyle samo. Na przyszly raz bede juz wiedzial dokladniej jak to zrobic.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości