amortyzator skrętu
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
amortyzator skrętu
nie wiecie gdzie mo?na zanabyc amortyzator skr?tu do vfry, kt?rego cena nie przekracza 400zl ? i czy wog?le jest co? takiego w takich cenach, podobno w larssonie kiedy? by?y ale sie z tego wycofali.
Ostatnio zmieniony śr 26 lip 2006, 18:54 przez Shoov, łącznie zmieniany 1 raz.
- Iceman
- bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: śr 15 lut 2006, 20:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: podkarpacie
To ja dobrze wiem do czego on jest. Tylko pytanie po co w VFR? R1, CBR - rozumie bike typowo racingowy ale VFR to sportowy turystyk. Potrzebny jest amor skretu przy ekstemalnych wyj?ciach z winkla ( z regu?y wtedy kiera wpada w shimmy). Tylko powiedzcie mi kto z Was tak wxtremalnie wychodzi z winkli? To jest dobre na torze. No ale moze niektorzy tak jezdza na codzien. Zycze powodzenia - oby tylko w?asn? dup? nie sprawdzili szorstko?ci asfaltu, zw?aszcza na wiosne, kiedy zawsze piaseczku jest troche.UxY pisze:Ja niestety nie wiem, mo??sz sie brykn?? na motobazar jak b?dzie (pewnie cos ko?o 4 kwietnia) to mo?e cos znjdziesz. A po co amor skr?tu? wydawa?o mi sie ?e Amortyzator skr?tu jest po to ?eby by?o mniejsze shimmy? ;]
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
?adowanie kasy w amora skr?tu do VFR mija si? z celem. Nigdy nie zdarzy?o mi si? na VFR z?apa? jakichkolwiek drga? kierownicy, nawet przy mocno zu?ytej i wyz?bkowanej przedniej oponie. Taki patent jest przydatny dla lekkich sportowych maszyn z du?ym nadmiarem mocy. RC36 wa?y ca 230 kg (zatankowana) i ma moc 100 KM. Nawet przy mocnym odwini?ciu rolgazu na wyj?ciu z winkla nie ?apa?em ?adnych drga?. Je?eli VFR ?apie jakie? drgania na sterze to nie amor jest potrzebny tylko sprawdzenie:
-stanu przedniej opony
-?i?nienia w oponie
-stanu felgi
-wywa?enia ko?a
-stanu ?o?ysk g??wki ramy
-stanu ?o?ysk ko?a
-wymiana oleju w lagach
-sprawdzenie stanu przednich spr??yn (ew wymiana je?eli s? wypracowane)
-sprawdzenie geometrii motocykla (to najgorszy przypadek).
Przypominaj? mi si? r??ne takie, wi?c dopisuj? do listy co jeszcze mo?e mie? wp?yw na powstawanie "shimmy". Przewa?nie jest tak, ?e sk?ada si? do kupy kilka przyczyn. Podobno niekt?re typy opon z niekt?ymi motocyklami te? nie "graj?" i mog? powodowa? drgania.
-stanu przedniej opony
-?i?nienia w oponie
-stanu felgi
-wywa?enia ko?a
-stanu ?o?ysk g??wki ramy
-stanu ?o?ysk ko?a
-wymiana oleju w lagach
-sprawdzenie stanu przednich spr??yn (ew wymiana je?eli s? wypracowane)
-sprawdzenie geometrii motocykla (to najgorszy przypadek).
Przypominaj? mi si? r??ne takie, wi?c dopisuj? do listy co jeszcze mo?e mie? wp?yw na powstawanie "shimmy". Przewa?nie jest tak, ?e sk?ada si? do kupy kilka przyczyn. Podobno niekt?re typy opon z niekt?ymi motocyklami te? nie "graj?" i mog? powodowa? drgania.
Ostatnio zmieniony wt 28 lut 2006, 16:27 przez Vlaad, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Administrator
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
kolega pyta? gdzie mo?e kupi? a Wy odrazu ?e?cie go zniech?cili Wiadomo ?e nikt kto jest do ko?ca zdrowy na kolano na polskich drogach nie idzie :] Ale przytrze? podn??kiem to co innego Jak sam Iceman napisa?e? jest to sprz?t sportowo-turystyczny tak?e moim skromnym zdaniem pasuja mu zar?wno turystyczne gad?ety (np sakwy) jak i sportowe (np amor skr?tu) Ciekawe ile pomaga amortyzator skr?tu przy stawaniu na gume? bo czasem jak opada?em to mi takie lekkie shimmy ?apa?a ;] ale mia?em rozjechane ?o?yska g??wki ramy teraz mam nowe tak?e zobaczymy :>
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mo?esz mie? problem z zakupem amorka dedykowanego do VFR bo nikt ich po prostu nie produkuje - nie ma takiej potrzeby. Shimma g??wnie pojawia si? w sportach z powodu ostrej geometrii g??wki ramy. Przy sportowych motocyklach VFR jest jak chopper .
Co? mi si? wydaje, ?e zachorowa?e? na jaki? bajerek do swojego cacuszka - ka?dy z nas tak ma... czasami...
Poje?dzij najpierw troch? na swojej maszynce i je?li uda Ci si? wprowadzi? j? w shimm? to dopiero le? do sklepu po amorek. Tym bardziej, ?e prawdopodobnie b?dziesz skazany na uniwersalny, a tu ceny mog? by? "nieco" wy?sze...
Co? mi si? wydaje, ?e zachorowa?e? na jaki? bajerek do swojego cacuszka - ka?dy z nas tak ma... czasami...
Poje?dzij najpierw troch? na swojej maszynce i je?li uda Ci si? wprowadzi? j? w shimm? to dopiero le? do sklepu po amorek. Tym bardziej, ?e prawdopodobnie b?dziesz skazany na uniwersalny, a tu ceny mog? by? "nieco" wy?sze...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Moje do?wiadczenie do VFR dowodzi tego ?e jest to
jak najbardziej zb?dny zakup. Przez dwa sezony nie do?wiadczyem
shimmy, VFR-ki s? z natury motocylkami turystycznymi i ich konstrukcja
ogranicza te zjawisko, Co innego jak by? chcial amorek zalo?y? np. do cbr 600 f,
to bym polecil - bo mialem taki incydent po wyjechaniu z salonu prawie now? CBR
jak najbardziej zb?dny zakup. Przez dwa sezony nie do?wiadczyem
shimmy, VFR-ki s? z natury motocylkami turystycznymi i ich konstrukcja
ogranicza te zjawisko, Co innego jak by? chcial amorek zalo?y? np. do cbr 600 f,
to bym polecil - bo mialem taki incydent po wyjechaniu z salonu prawie now? CBR
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Wezcie pod uwage starsze VFRki ,maj? tak jak moja VFa z przodu ko?o 16 a z ty?u 18 ,i sam doswiadczylem ze przy bardzo duzych predkosciach potrafi niezle zabuja? ,dlatego nie uwazam amortyzatora za zb?dny ,ale przydatny dla kogos kto lubi troche ostrzej pojezdzic i decyzja o zakupie powinna byc tylko jego w?asn? . Sam zakupi?em amorek od GSXRa , niestety przez pogode nie mialem okazji posmigac z nim ..... ale napisze napewno po pierwszych testach ,Pzdr
-
- Administrator
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
eee Seba nie koniecznie ja mam 16 na "przedzie" i jeszcze mie sie nie zdarzy?o "bujanie" teraz to juz w og?le bo mam nowe ?o?yska g??wki ramy ale nawet jak sie ?ama?em w zakr?ty przy na prawde du?ych pr?dko?ciach to nie by?o problem?w, wada 16 z przodu to du?y moment prostowania motocykla przy hamowaniu na winklach ;] tego nie polecam Ale za to mozna sie lepiej ?ama? w winklach (dlatego cwaniaki w MotoGP ?migaja na 16.5) Nie wiem jak w VF ale jak ?apie Ci shimmy to sprawdz sobie wywarzene ko?a i ?ozyska g??wki ramy.
Pozdro
Pozdro
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości