miękki przód RC24

Awatar użytkownika
supi
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 14 gru 2009, 22:14
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

miękki przód RC24

Post autor: supi » wt 08 cze 2010, 22:24

Od pewnego czasu jeżdżę na RC24 i czasem przy mocnym heblu dobija mi przodzik. Czytałem posty na forum w materii twardości używanego do lag oleum i dlatego poprosiłem w warsztacie o wlanie mi twardszego oleju. Trochę jest lepiej, jednakże nadal czasem dobija. Poza tym przy znacznych prędkościach przy nierównościach poprzecznych przodzik teraz jest nawet bardzo twardy. Zastanawiam się czy jest to kwestia doboru oleum, czy też sprężyny już są ubite i trzeba coś świeższego, a może ten typ tak ma i dać sobie spokój. Jest to model z 1989 r. z zawiechą pompowaną.
Poproszę o opinie i radę.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » śr 09 cze 2010, 08:11

rc24 z 1989 bylo juz bez systemu antynurkowego. A jaki olej wlali dokladnie? 15W?
Mozesz zmierzyć spręzyny ale koszt zakupu takich nie jest tani (300-400zł). Tanszym sposobem jest wymiana oleju na supertwarde 20W.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 09 cze 2010, 14:10

Supi jeżeli na szybko jest twardy, a lagi podczas stałego naporu dobijają oznacza to ewidentnie, że do wymiany są sprężyny. Gdy wlejesz jeszcze gęstszy olej pogorszy to tylko prowadzenie na szybkich nierównościach (nie będzie amortyzował w ogóle, będzie sztywny jak kłoda), a przy mocnym heblu i tak ci zanurkuje, po czasie najprawdopodobniej wywali ci uszczelniacze.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
supi
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 14 gru 2009, 22:14
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: supi » śr 09 cze 2010, 21:38

Dzięki za podpowiedzi ale faktycznie logika wskazuje na sklepane sprężyny bo wiek moto już słuszny. A teraz małe pytanie co radzicie sprężyny progresywne czy też zwykłe. ( na marginesie ok. 400 jest do przyjęcia ponieważ i tak nim jeszcze pewnie pojeżdżę a do 10 tyś ciężko o zadbany motorek - to już lepiej katować to co się ma. Zwłaszcza jak mechanika ponadprzeciętnie trwała )

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości