Strona 3 z 3

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: śr 25 kwie 2012, 15:12
autor: dixon
klarkson, prawidłowe wbicie tulei, jak i uszczelniacza, odbywa się za pomocą odpowiedniego narzędzia. Osobiście rozkładałem lagi na części pierwsze, narzędzie dorobiłem sobie u tokarza i bez żadnego problemu bardzo szybko i przyjemnie niczego nie niszcząc wbiłem tuleje i uszczelniacz. Jeśli ktoś nie ma takiej mozliwości, spokojnie można wbić tuleje odpowiednimi, niedużymi, wybijakami, do dostania w większości sklepów motoryzacyjnych, narzędziowych itp.Widziałem wiele zniszczonych lag, tulei etc. z powodu nieodpowiedniego rozkładania i składania.Trzeba mieć po prostu cierpliwość do takich rzeczy i narzędzia i robić wszystko powoli i spokojnie by nie zniszczyć takich np. tulei czy uszczelniacza. Olej wlewałem na "objętosć" i jest wszystko ok. Bez rozebrania na części pierwsze, często zostaje wiele syfu na dnie lagi, więc lepiej rozebrać i wymyć dokładnie.
A roboty wbrew wszystkiemu, nie jest wcale tak dużo.

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: śr 25 kwie 2012, 16:22
autor: adrian76
no to namieszało się trochę :P wobec tego wymianę oleju przełoże po powrocie z majówki i raczej zlecę wymianę mechanikowi. Chłopaki, dzięki za rady

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: śr 25 kwie 2012, 22:52
autor: dixon
adrian76, nie ma za co, służymy pomocą;) a co do lag, to ściągnij manuala, wydrukuj sobie dział o lagach i do roboty, no chyba, że nie czujesz się na siłach, to oddaj do mechanika, choć naprawdę nie jest to trudne by wymienić samodzielnie olej, uszczelniacze etc. w lagach.

a po majówce będę rozkładał lagi od kawałsraki gpz z 1986 roku ze wspaniałym cudem wbudowanym z przodu lag o nazwie avds (system antynurkowy przedniego zawieszenia), to dopiero będzie wesoła robota!;)

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: sob 21 wrz 2013, 20:42
autor: adam.ada
wczoraj wymieniłem olej w lagach bez ich wyjmowania , spoko , wszystko się super odkręcało , sprężyny wyjąłem razem z tłokami i wytarłem tylko do sucha , nie było żadnego syfu tylko olej trochę brudny , żeby na dnie nie zostało nic to przepłukałem nowym olejem ( i tak zostaje niewykorzystany )
Przy okazji dowiedziałem się , że mam progresywne sprężyny .
Jutro testy jakie zmiany podczas jazdy , olej Castrol pełen syntetyk 10W.
Podpowiedzcie czy przy tych progresach inaczej się ustawia SAD ?

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: czw 06 lut 2014, 19:06
autor: Fakir
Cześć, w ramach przygotowania mojej VFR'ki będę zmieniał sprężyny na progresywne Wirth. Przy okazji zmienię także olej który ma ponad dwa lata i uszczelniacze.
Wcześniej zalałem olej Motul 15W do lag, ale z ciekawości zajrzałem do manuala jaki olej jest zalecany, Honda wspomina coś o Pro Honda Suspension Fluid SS-7, idąc tym tropem znalazłem to -> http://www.rockymountainatvmc.com/p/105 ... Fluid-SS-7

Na etykiecie jest oznaczenie 5W, czy w takim razie zdecydować się na olej 5W Motula z racji jest większej dostępności, niż Hondowskiego suspension oil?
Ktoś wcześniej rozkminiał ten dylemat? :P

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: czw 06 lut 2014, 19:14
autor: Arnold
Oznaczenia xW są często orientacyjne. Każdy producent nazywa swoje oleje według uznania. Choć są podobne do siebie. Patrz na lepkość kinematyczną danego oleju.
Polecam poczytać. http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
I fajna tabelka: http://www.peterverdone.com/wiki/images ... y-Data.gif

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: czw 22 maja 2014, 06:30
autor: Fakir
Jeszcze jedno pytanie, poziom oleju z lagach mierzymy na maxymalnie wsuniętej ladze w goleń, sprężyna wyciągnięta z lagi, ale trzpień tłumika ma być wysunięty czy wsunięty na maxa w goleń jak laga?

Różnica to przynajmniej te 20-25mm pomiędzy wsuniętym a wysuniętym trzpieniem tłoczyska.

Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania

: wt 27 maja 2014, 10:08
autor: dixon
Fakir pisze:Jeszcze jedno pytanie, poziom oleju z lagach mierzymy na maxymalnie wsuniętej ladze w goleń, sprężyna wyciągnięta z lagi, ale trzpień tłumika ma być wysunięty czy wsunięty na maxa w goleń jak laga?

Różnica to przynajmniej te 20-25mm pomiędzy wsuniętym a wysuniętym trzpieniem tłoczyska.
Z tego co wiem, to na wsuniętym tłoczysku. Oczywiście po nalaniu oleju, poruszam kilka razy trzpieniem w górę i w dół i czekam chwilę jak ulecą pęcherzyki powietrza, mierzę poziom, ew. koryguję, montuję resztę i składam lagi w całość