Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
- dixon
- klepacz
- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
klarkson, prawidłowe wbicie tulei, jak i uszczelniacza, odbywa się za pomocą odpowiedniego narzędzia. Osobiście rozkładałem lagi na części pierwsze, narzędzie dorobiłem sobie u tokarza i bez żadnego problemu bardzo szybko i przyjemnie niczego nie niszcząc wbiłem tuleje i uszczelniacz. Jeśli ktoś nie ma takiej mozliwości, spokojnie można wbić tuleje odpowiednimi, niedużymi, wybijakami, do dostania w większości sklepów motoryzacyjnych, narzędziowych itp.Widziałem wiele zniszczonych lag, tulei etc. z powodu nieodpowiedniego rozkładania i składania.Trzeba mieć po prostu cierpliwość do takich rzeczy i narzędzia i robić wszystko powoli i spokojnie by nie zniszczyć takich np. tulei czy uszczelniacza. Olej wlewałem na "objętosć" i jest wszystko ok. Bez rozebrania na części pierwsze, często zostaje wiele syfu na dnie lagi, więc lepiej rozebrać i wymyć dokładnie.
A roboty wbrew wszystkiemu, nie jest wcale tak dużo.
A roboty wbrew wszystkiemu, nie jest wcale tak dużo.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
- adrian76
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: sob 13 mar 2010, 00:25
- Imię: Adrian
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
no to namieszało się trochę
wobec tego wymianę oleju przełoże po powrocie z majówki i raczej zlecę wymianę mechanikowi. Chłopaki, dzięki za rady

nie jeździj szybciej, niż potrafisz myśleć/
- dixon
- klepacz
- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
adrian76, nie ma za co, służymy pomocą;) a co do lag, to ściągnij manuala, wydrukuj sobie dział o lagach i do roboty, no chyba, że nie czujesz się na siłach, to oddaj do mechanika, choć naprawdę nie jest to trudne by wymienić samodzielnie olej, uszczelniacze etc. w lagach.
a po majówce będę rozkładał lagi od kawałsraki gpz z 1986 roku ze wspaniałym cudem wbudowanym z przodu lag o nazwie avds (system antynurkowy przedniego zawieszenia), to dopiero będzie wesoła robota!;)
a po majówce będę rozkładał lagi od kawałsraki gpz z 1986 roku ze wspaniałym cudem wbudowanym z przodu lag o nazwie avds (system antynurkowy przedniego zawieszenia), to dopiero będzie wesoła robota!;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
-
- pisarz
- Posty: 494
- Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
- Imię: Adam
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: W-wa Ursynów
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
wczoraj wymieniłem olej w lagach bez ich wyjmowania , spoko , wszystko się super odkręcało , sprężyny wyjąłem razem z tłokami i wytarłem tylko do sucha , nie było żadnego syfu tylko olej trochę brudny , żeby na dnie nie zostało nic to przepłukałem nowym olejem ( i tak zostaje niewykorzystany )
Przy okazji dowiedziałem się , że mam progresywne sprężyny .
Jutro testy jakie zmiany podczas jazdy , olej Castrol pełen syntetyk 10W.
Podpowiedzcie czy przy tych progresach inaczej się ustawia SAD ?
Przy okazji dowiedziałem się , że mam progresywne sprężyny .
Jutro testy jakie zmiany podczas jazdy , olej Castrol pełen syntetyk 10W.
Podpowiedzcie czy przy tych progresach inaczej się ustawia SAD ?
Adam
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
Cześć, w ramach przygotowania mojej VFR'ki będę zmieniał sprężyny na progresywne Wirth. Przy okazji zmienię także olej który ma ponad dwa lata i uszczelniacze.
Wcześniej zalałem olej Motul 15W do lag, ale z ciekawości zajrzałem do manuala jaki olej jest zalecany, Honda wspomina coś o Pro Honda Suspension Fluid SS-7, idąc tym tropem znalazłem to -> http://www.rockymountainatvmc.com/p/105 ... Fluid-SS-7
Na etykiecie jest oznaczenie 5W, czy w takim razie zdecydować się na olej 5W Motula z racji jest większej dostępności, niż Hondowskiego suspension oil?
Ktoś wcześniej rozkminiał ten dylemat?
Wcześniej zalałem olej Motul 15W do lag, ale z ciekawości zajrzałem do manuala jaki olej jest zalecany, Honda wspomina coś o Pro Honda Suspension Fluid SS-7, idąc tym tropem znalazłem to -> http://www.rockymountainatvmc.com/p/105 ... Fluid-SS-7
Na etykiecie jest oznaczenie 5W, czy w takim razie zdecydować się na olej 5W Motula z racji jest większej dostępności, niż Hondowskiego suspension oil?
Ktoś wcześniej rozkminiał ten dylemat?

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
Oznaczenia xW są często orientacyjne. Każdy producent nazywa swoje oleje według uznania. Choć są podobne do siebie. Patrz na lepkość kinematyczną danego oleju.
Polecam poczytać. http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
I fajna tabelka: http://www.peterverdone.com/wiki/images ... y-Data.gif
Polecam poczytać. http://www.scigacz.pl/Motocyklowe,oleje ... 17958.html
I fajna tabelka: http://www.peterverdone.com/wiki/images ... y-Data.gif
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
Jeszcze jedno pytanie, poziom oleju z lagach mierzymy na maxymalnie wsuniętej ladze w goleń, sprężyna wyciągnięta z lagi, ale trzpień tłumika ma być wysunięty czy wsunięty na maxa w goleń jak laga?
Różnica to przynajmniej te 20-25mm pomiędzy wsuniętym a wysuniętym trzpieniem tłoczyska.
Różnica to przynajmniej te 20-25mm pomiędzy wsuniętym a wysuniętym trzpieniem tłoczyska.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- dixon
- klepacz
- Posty: 550
- Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
- Imię: rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: grójec
Re: Wymiana oleju w lagach bez ich zdejmowania
Z tego co wiem, to na wsuniętym tłoczysku. Oczywiście po nalaniu oleju, poruszam kilka razy trzpieniem w górę i w dół i czekam chwilę jak ulecą pęcherzyki powietrza, mierzę poziom, ew. koryguję, montuję resztę i składam lagi w całośćFakir pisze:Jeszcze jedno pytanie, poziom oleju z lagach mierzymy na maxymalnie wsuniętej ladze w goleń, sprężyna wyciągnięta z lagi, ale trzpień tłumika ma być wysunięty czy wsunięty na maxa w goleń jak laga?
Różnica to przynajmniej te 20-25mm pomiędzy wsuniętym a wysuniętym trzpieniem tłoczyska.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość