Problem z rozmontowaniem lagi.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
W sensie flaki prawe z lewą lagą? Nie ma znaczenia. W obu lagach jest to samo.
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
OK dzięki i tak myślałem ale wolałem zapytać.Arnold pisze:W sensie flaki prawe z lewą lagą? Nie ma znaczenia. W obu lagach jest to samo
- seven9
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cambridge, UK
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Witam,
Czy potrzebne są jakieś specjalnie przyrządy do tego aby wymienić olej i uszczelniacze w lagach w VFR 750 F '92 zakładając, że nie ma żadnych problemów? Ew czy są jakieś, które warto mieć i nie są drogie?
Pozdrawiam.
Czy potrzebne są jakieś specjalnie przyrządy do tego aby wymienić olej i uszczelniacze w lagach w VFR 750 F '92 zakładając, że nie ma żadnych problemów? Ew czy są jakieś, które warto mieć i nie są drogie?
Pozdrawiam.
- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Szczypce do ściągnięcia zawleczek pomogą
- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
-
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz 31 sty 2016, 18:51
- Imię: Marek
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Ale nie są niezbędne z tego co pamiętam. Wystarczy podstawowy zestaw narzędzi i imbus 6 lub 8. Przed odkręceniem śrub mocujących lagi w półkach poluzuj górne korki.
-
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
- Imię: Jarosław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelin
- Kontakt:
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
To proste, jak zdemontujesz koło, zaciski i błotnik przedni oraz clipony, poluzuj korki górne najlepiej kluczem nasadowym oraz śruby imbusowe w dolnej części lag, które łączą goleń z rurą. Idealny do tego jest taki klucz imbusowy (6mm) : http://allegro.pl/nasadka-1-2-z-koncowk ... 78760.html
następnie wymontuj lagi z mocowań półek. Teraz odkręć korki, wyciągnij sprężyny, wykręć śruby z dolnej części goleni. Na śrubach są miedziane podkładki, wymyj je i dotrzyj na papierze ściernym aby były równe bez śladów wgnieceń- zapewnią szczelność nowego połączenia. Zdemontuj osłonki przeciwkurzowe i szczypcami wyciągnij zabezpieczenie uszczelniacza, jest w formie drutu. Teraz najważniejsze, nie wydłubuj uszczelniacza, tylko: Trzymając w rekach goleń i rurę szarpnij energicznie ruchem skrętnym aby rozdzielić goleń od rury, kilka razy, napewno się uda. Ruch skrętny zapobiegnie zaklinowaniu się górnej panewki rury w goleni. (miałem taki przypadek). Jedyny problem na jaki możesz napotkać to zaklinowanie się górnej panewki rury w goleni-wtedy nie rozłączysz rury od goleni. Ale i na to jest sposób, podgrzać goleń, szarpać, rozłączyć i wymienić panewki na nowe - koszt max 145 zł. Czysta przyjemność. Powodzenia.
następnie wymontuj lagi z mocowań półek. Teraz odkręć korki, wyciągnij sprężyny, wykręć śruby z dolnej części goleni. Na śrubach są miedziane podkładki, wymyj je i dotrzyj na papierze ściernym aby były równe bez śladów wgnieceń- zapewnią szczelność nowego połączenia. Zdemontuj osłonki przeciwkurzowe i szczypcami wyciągnij zabezpieczenie uszczelniacza, jest w formie drutu. Teraz najważniejsze, nie wydłubuj uszczelniacza, tylko: Trzymając w rekach goleń i rurę szarpnij energicznie ruchem skrętnym aby rozdzielić goleń od rury, kilka razy, napewno się uda. Ruch skrętny zapobiegnie zaklinowaniu się górnej panewki rury w goleni. (miałem taki przypadek). Jedyny problem na jaki możesz napotkać to zaklinowanie się górnej panewki rury w goleni-wtedy nie rozłączysz rury od goleni. Ale i na to jest sposób, podgrzać goleń, szarpać, rozłączyć i wymienić panewki na nowe - koszt max 145 zł. Czysta przyjemność. Powodzenia.
- seven9
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cambridge, UK
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Bardzo dziękuję. Szczypce zamówione, imbusa będę miał. Napisze jak mi poszło, zabieram się za to pod koniec tygodnia. Myślałem też, żeby wymienić te miedziane podkładki.
- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Nie jest to koniecznie.
- seven9
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cambridge, UK
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Uszczelniacze wymienione i nowy olej zalany (Ravenol Dexron DII). Imbus sie przydał bardzo. Żadnych problemów nie napotkałem. Jeszcze raz dzięki za rady. Gdyby to kogoś interesowało, to ta miedziana podkładka od korka spustowego od spodu lagi ma wymiary 8x14mm (RC36 I '92).
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Panie. Co Pan masz automatyczną skrzynię w lagach?? 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- seven9
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cambridge, UK
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
a tego to nie wiem, ale mam zaufanie do tej marki, leje wszedzie i taki olej mi dopasowala ich stronka www.ravenol.pl, ale jak mi powiecie, że to jakiś błąd to chyba im zgłoszę reklamację
.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- piotr_bzyk
- pisarz
- Posty: 208
- Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
- Imię: Piotr
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tczew
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Olej do zawieszenia to zupełnie inna para kaloszy
- seven9
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cambridge, UK
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Z tego co czytam to ludzie leją ATF do lag i jest on porównywalny z olejem do lag 10w. Ale jak bym chciał coś miękkiego, to już musiałbym kupić specjalny olej do lag 5w, jeśli coś twardszego to 20w. Pojeżdże i zobaczę. Pobujałem trochę motorem i nie jest ani za miękko, ani za twardo, więc zobaczymy w trasie.
- seven9
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 11 mar 2018, 10:46
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Cambridge, UK
Re: Problem z rozmontowaniem lagi.
Dostałem odpowiedź od Ravenol Polska i wygląda na to, że wszystko się zgadza. Oleje do lag i oleje do klasycznych skrzyn automatycznych to jedna grupa olei hydraulicznych. W latach 80-tych i na poczatku 90-tych stosowało się Dexron DII do lag. Zrobiłem wczoraj specjalnie rundkę po drodze bardziej równej oraz mniej równej i motocykl prowadził się rewelacyjnie. Lejcie sobie co tam chcecie, ja zostane przy tym co zalałem
.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość