Olej do lag.
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Olej do lag.
Panowie ja za takim szybkim pytaniem.
Olej w lagach mam do wymiany,zaraz ktoś odpisze szukaj na forum.
Szukałem i coś tam jest,ale wolę się upewnić niż robić dwa razy.
Ogólnie chodzi mi o parametry 10W czy 15W,a jeszcze ktoś zapodał motorex 7,5W który mam być zbliżony do ori. Hondy.
Olej w lagach mam do wymiany,zaraz ktoś odpisze szukaj na forum.
Szukałem i coś tam jest,ale wolę się upewnić niż robić dwa razy.
Ogólnie chodzi mi o parametry 10W czy 15W,a jeszcze ktoś zapodał motorex 7,5W który mam być zbliżony do ori. Hondy.
- ADHD VFR
- pisarz
- Posty: 409
- Rejestracja: ndz 06 kwie 2014, 20:11
- Imię: Michał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Konin
Re: Olej do lag.
JAk masz olej do lag do wymiany to pisz do Gregory na pewno zrobi ładna cenę
A przy okazji doradzi Ci i rozwieje wszelkie Twoje wątpliwości
Pamiętam że jak w swojej wymieniałem to brałem Motula 15w40 z tego co dobrze pamiętam 15W40 jak bardziej do sportowej jazdy

Pamiętam że jak w swojej wymieniałem to brałem Motula 15w40 z tego co dobrze pamiętam 15W40 jak bardziej do sportowej jazdy



-
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
- Imię: Jarosław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelin
- Kontakt:
Re: Olej do lag.
15W jest dosyć twardy, do wygodnej jazdy polecam jednak 10W - taka twardość jest idealna do bardzo szybkiej i wygodnej jazdy. Miałem 15W i wylałem, na nierównościach twarde zawieszenie. Ja polecam 10W.
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Olej do lag.
Dzięki za info.do gregorego już pisałem poleca mi 10 lub 15 .
Czyli zamówić 10W i do tego uszczelnienia all balls i będzie oki.
Czyli zamówić 10W i do tego uszczelnienia all balls i będzie oki.

- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Olej do lag.
Wlejesz dychę, polatasz nieco, sprawdzisz, czy ci pasuje i zostaniesz przy tym, lub wymienisz na coś twardszego. 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
- Imię: Jarosław
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzelin
- Kontakt:
Re: Olej do lag.
Przy wymianie uszczelniaczy, a dokładnie przy próbie rozłączenia rury z golenią, zwróć uwagę na to, aby szarpać dosyć energicznie z jednoczesnym przekręceniem rury. Pomoże Ci to rozłączyć rurę od goleni i uniknąć zakleszczenia panewki dolnej rury z górną panewką goleni. Ja i kilka innych osób mieliśmy z tym problem. Powodzenia.
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Olej do lag.
Ja mam wlany Motula 10W. Fajnie się spisuje przy jeździe turystycznej jak i przy zamykaniu opon 

..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Olej do lag.
Czyli nie ma co kombinować zalewam 10w i jeżeli nie napotkam dodatkowych niespodzianek powinno się udać.
Ktoś z forumowiczów zrobił fajną instrukcję skorzystam.
Jeszcze jedna sprawa wynikła sprawdzałem łożyska główki ramy,i jeżeli sprawdzam przez ruch lagami niby wszystko jest ok.
Ale przy hamowaniu słychać delikatne pukanie które jest przenoszone na kierownicę
Jak myślicie czas na wymianę ,może jak robię lagi to i łożyska wymienić.
Wojtek
Ktoś z forumowiczów zrobił fajną instrukcję skorzystam.
Jeszcze jedna sprawa wynikła sprawdzałem łożyska główki ramy,i jeżeli sprawdzam przez ruch lagami niby wszystko jest ok.
Ale przy hamowaniu słychać delikatne pukanie które jest przenoszone na kierownicę

Jak myślicie czas na wymianę ,może jak robię lagi to i łożyska wymienić.
Wojtek
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Olej do lag.
Sprawdź czy to pukanie to nie czasem pompa od duala bo to dość częsta przypadłość
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1854
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Olej do lag.
Mogą również pukać tarcze jeśli mają mały luz na nitach
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Olej do lag.
Też mi się wydaje że to chyba nie łożyska ,przy pełnym zakresie skrętu i szarpaniu lagami przód tył nic nie słychać.Zostawię ten temat i się zobaczy po demontażu lag. Chyba że jest jeszcze inny sposób na sprawdzenie.
- eltroc
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: czw 08 wrz 2016, 10:46
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Grójec
Re: Olej do lag.
Witam
Olej w lagach i uszczelniacze wymienione,dobrze że nie napotkałem na trudności jedyne co to przez nieuwagę zamieniłem wkłady ze sprężynami ale podobno są takie same więc spoko.
A jeżeli chodzi o to pukanie to jednak chyba pompa duala.
Mając same półki nie stwierdziłem żadnych luzów na główce ramy.
Olej w lagach i uszczelniacze wymienione,dobrze że nie napotkałem na trudności jedyne co to przez nieuwagę zamieniłem wkłady ze sprężynami ale podobno są takie same więc spoko.
A jeżeli chodzi o to pukanie to jednak chyba pompa duala.
Mając same półki nie stwierdziłem żadnych luzów na główce ramy.
- mictom
- klepacz
- Posty: 792
- Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
- Imię: Tomek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: RKR ROGI
Re: Olej do lag.
Do RC 36II zalany fabrycznie był:
Pro Honda Suspension Fluid SS-7 parametry 3,76 (100o^C) i 16,44 (40o^C)
Oleje o podobnych parametrach:
Motul Fork Oil Very Light 2.5W parametry 3,5 (100o^C) i 16 (40o^C)
Motul Fork Oil, Factory Line Light 5W parametry 4,2(100o^C) i 18,30 (40o^C)
Honda Pro HP Fork Oil (5wt) parametry 3,8 (100o^C) i 17 (40o^C)
Maxima Fork oil (5 wt) parametry 3,51 (100o^C) i 15,90 (40o^C)
Castrol Fork Oil (10wt) parametry 4 (100o^C) i 15 (40o^C)
Motorex Racing Fork Oil (2.5w) parametry 4,2 (100o^C) i 15,10 (40o^C)
Motul Fork Oil, Factory Line (Medium, 5-10) parametry 6,2 (100o^C) i 22,3 (40o^C)
Czyli lanie 10W a tym bardziej 15W mija się z celem?
Sam mam teraz wlany przez dwa lata 15W, ale już kupiłem 10W (jak już mam to zaleje na próbę) ale pasuje wlać coś a'la
Motul Fork Oil, Factory Line Light 5W ?
Poza tym przy mocnym dohamowaniu, lub przy mocnym huśtaniu zawieszeniem daje się słyszeć jedno stuknięcie, gdzieś za połową zakresu teleskopów. Chyba pasuje sprawdzić w środku teleskopy i łożysko główki ramy. Jak termoszę teleskopami na dźwigniętym przodzie we wszystkie strony, to nie słychać nic niepokojącego.
Pro Honda Suspension Fluid SS-7 parametry 3,76 (100o^C) i 16,44 (40o^C)
Oleje o podobnych parametrach:
Motul Fork Oil Very Light 2.5W parametry 3,5 (100o^C) i 16 (40o^C)
Motul Fork Oil, Factory Line Light 5W parametry 4,2(100o^C) i 18,30 (40o^C)
Honda Pro HP Fork Oil (5wt) parametry 3,8 (100o^C) i 17 (40o^C)
Maxima Fork oil (5 wt) parametry 3,51 (100o^C) i 15,90 (40o^C)
Castrol Fork Oil (10wt) parametry 4 (100o^C) i 15 (40o^C)
Motorex Racing Fork Oil (2.5w) parametry 4,2 (100o^C) i 15,10 (40o^C)
Motul Fork Oil, Factory Line (Medium, 5-10) parametry 6,2 (100o^C) i 22,3 (40o^C)
Czyli lanie 10W a tym bardziej 15W mija się z celem?
Sam mam teraz wlany przez dwa lata 15W, ale już kupiłem 10W (jak już mam to zaleje na próbę) ale pasuje wlać coś a'la
Motul Fork Oil, Factory Line Light 5W ?
Poza tym przy mocnym dohamowaniu, lub przy mocnym huśtaniu zawieszeniem daje się słyszeć jedno stuknięcie, gdzieś za połową zakresu teleskopów. Chyba pasuje sprawdzić w środku teleskopy i łożysko główki ramy. Jak termoszę teleskopami na dźwigniętym przodzie we wszystkie strony, to nie słychać nic niepokojącego.
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Olej do lag.
Warto jeszcze sprawdzić te panewki ślizgowe w lagach.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości