Odgłosy przy przejeżdżaniu przez nierówności
-
- bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: ndz 24 maja 2009, 11:08
- Imię: Hubert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odgłosy przy przejeżdżaniu przez nierówności
Witam Was,
VFR-ką jeżdżę do półtora miesiąca, więc dopiero się jej uczę. Dlatego wybaczcie, jeśli moje pytania wyda Wam się infantylne lub bezsensowne.
Otóż od kilku dni nurtuje mnie jedna kwestia - podczas przejeżdżania przez nierówności, których przecież w Warszawie pełno, takich jak łączenie na moście, tarka na skrzyżowaniach, etc. z przodu motocykla (w rytm pracy przedniego zawieszenia) wydobywa się odgłos.
Trudno go opisać, jak to dźwięk, ale jest pusty, jakby podskakująca luźna śruba położona w samochodzie do plastikowej kieszeni w drzwiach. Jaśniej nie potrafię
I nie wiem, czy to było wcześniej, czy nie - nie zauważyłem.
Macie może pojęcie co to może być? Innych zmian nie zauważyłem.
Dziękuję i pozdrawiam,
Hubert
VFR-ką jeżdżę do półtora miesiąca, więc dopiero się jej uczę. Dlatego wybaczcie, jeśli moje pytania wyda Wam się infantylne lub bezsensowne.
Otóż od kilku dni nurtuje mnie jedna kwestia - podczas przejeżdżania przez nierówności, których przecież w Warszawie pełno, takich jak łączenie na moście, tarka na skrzyżowaniach, etc. z przodu motocykla (w rytm pracy przedniego zawieszenia) wydobywa się odgłos.
Trudno go opisać, jak to dźwięk, ale jest pusty, jakby podskakująca luźna śruba położona w samochodzie do plastikowej kieszeni w drzwiach. Jaśniej nie potrafię
I nie wiem, czy to było wcześniej, czy nie - nie zauważyłem.
Macie może pojęcie co to może być? Innych zmian nie zauważyłem.
Dziękuję i pozdrawiam,
Hubert
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3540
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Zdejmij owiewki i sprawdzaj co masz niedokręcone, element po elemencie.
Może być wszystko.
Podnieś moto na centralke ale na kawałek deski by posżło do góry, obiąż tył kufrem albo plecakiem i za pomoca piernicznięcia w przednią oponę od dołu (wzdłuż lag) zasymuluj dziury na jezdni, szukaj i nadsłuchuj. Do tego posłuż sie belką drewnianą lub gumowym młotkiem albo czymś dużym.
Jak najezdzasz na dzurę lub próg na moście to siła działajaca na przednie zawieszenie jest ogromna wiec nie żałuj pary w rękach.
Może być wszystko.
Podnieś moto na centralke ale na kawałek deski by posżło do góry, obiąż tył kufrem albo plecakiem i za pomoca piernicznięcia w przednią oponę od dołu (wzdłuż lag) zasymuluj dziury na jezdni, szukaj i nadsłuchuj. Do tego posłuż sie belką drewnianą lub gumowym młotkiem albo czymś dużym.
Jak najezdzasz na dzurę lub próg na moście to siła działajaca na przednie zawieszenie jest ogromna wiec nie żałuj pary w rękach.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Czasami zbyt słabo dokręcone łożysko główki ramy, pod wpływem nierówności na jezdni ma tendencje do samoczynnego poluzowania się.
Wystarczy zdjąć górną półkę, dokręcić nakrętkę momentem 25 Nm, skontrować nakrętką kontrującą, założyć górną półkę i ta dokręcić momentem (uwaga) 105 Nm. Kierownica po dokręcaniu powinna chodzić bez oporów i zacięć.
Wystarczy zdjąć górną półkę, dokręcić nakrętkę momentem 25 Nm, skontrować nakrętką kontrującą, założyć górną półkę i ta dokręcić momentem (uwaga) 105 Nm. Kierownica po dokręcaniu powinna chodzić bez oporów i zacięć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość