Strona 1 z 2

126p mówi cześć.

: pt 12 lut 2016, 13:05
autor: Xexull
Jako, że już jestem na zarejestrowany na tym forum od kilku lat, chodź wcześniej w powitalni nie zagościłem.
Po krótcy zmuszony przez ślimaka chciałbym się oficjalnie przywitać.

Tak więc: CZEŚĆ WSZYSTKIM! :)

Oto moja VFR'ka:

Kod: Zaznacz cały

http://trojmiasto.tv/Ten-Maluch-rozpedza-sie-w-7s-do-setki-6712.html
Dziś wygląda tak:
Obrazek

Re: 126p mówi cześć.

: pt 12 lut 2016, 13:50
autor: śliniak290
Cześć, tylko nie ślimaka :twisted:

Re: 126p mówi cześć.

: pt 12 lut 2016, 14:29
autor: Xexull
śliniak290 pisze:Cześć, tylko nie ślimaka :twisted:
TRIUMPH GT 1050 to ślimak. :D
Oczywiście żart! :)

Re: 126p mówi cześć.

: pt 12 lut 2016, 14:40
autor: nierob
jak mówił kiedyś Pepeg z Gumy - fiatem 126 jadę gdzieś...

Re: 126p mówi cześć.

: pt 12 lut 2016, 20:25
autor: Bury
siema ;) GDA znaczy z okolic Pruszcza jesteś???

Xexull pisze:
śliniak290 pisze:Cześć, tylko nie ślimaka :twisted:
TRIUMPH GT 1050 to ślimak. :D
Oczywiście żart! :)
heh żart???
wcale bo nie ;)


slimak simak pokaż rogi :P :twisted:

Re: 126p mówi cześć.

: sob 13 lut 2016, 11:07
autor: Xexull
Bury pisze:siema ;) GDA znaczy z okolic Pruszcza jesteś???
Pruszcz Gdański, os. Wschód! ;)


...dam Ci sera...

Re: 126p mówi cześć.

: sob 13 lut 2016, 12:57
autor: Miszak
Siemanko

Re: 126p mówi cześć.

: pn 15 lut 2016, 10:08
autor: Hefajstos
Strzałka! Pochwal sie jak wyszedłeś z napędem od silnika na kółka?

Re: 126p mówi cześć.

: pn 15 lut 2016, 19:12
autor: voitec
Witam :bye

Re: 126p mówi cześć.

: pn 15 lut 2016, 20:44
autor: tomcatek
Hej!

Zajefajny projekt.. Robiłeś dokumentację jakąś rozwiązań?

Re: 126p mówi cześć.

: pn 15 lut 2016, 22:25
autor: GrześT
Witaj :bye

Re: 126p mówi cześć.

: wt 16 lut 2016, 08:11
autor: benito
Siema.

Kiedyś podobny projekt miał o ile dobrze pamiętam Szwagierczak:


Re: 126p mówi cześć.

: wt 16 lut 2016, 08:52
autor: Xexull
Pan Szwagierczak i te filmiki były (jakkolwiek to banalnie brzmi) moim natchnieniem.
Nawet miałem przyjemność z nim rozmawiać. Twierdził, że przez kilka lat zawodów i jazdy maluszkiem nie miał żadnych problemów z silnikiem. Tylko kiedy zalał olejem samochodowym (ślizgało się sprzęgło).
To jest ciekawe, ze Szwagierczak miał mechanizm różnicowy od 126p (niby jakoś wzmacniany, ale tych wzmocnień nie dostrzegłem) i mu to wytrzymywało. Ja w takiej konfiguracji rozwaliłem takie 3 mechanizmy różnicowe.

To tyle z historii.

Co do samego napędu...
Przełożenie napędu jest realizowane bezpośrednio z zębatki motocyklowej do wałka atakującego dyferencjału od mercedesa 124. Zębatka jest skręcona na sztywno z wałem dyferencjału. Sam dyferencjał jest scalony z blokiem silnika flanszą.
Dyfer jest odwrócony 180 stopni (spust oleju jest/był u góry dyfru). Skrzynia biegów - oczywiście motocyklowa, 6 biegowa, sekwencyjna. Wsteczny? Elektryczny - rozrusznik. Półosie? Od mercedesa z przerobionym wieloklinem pod sportowe w pełni metalowe przeguby 126p.
Przednie hamulce tarczowe od Seicento. Jeżeli chodzi o hamulce z tyłu - zostały oryginalne. Chłodnica została umiejscowiona z tyłu, tam gdzie silnik. Dorabiane wloty powietrza pomagają w chłodzeniu.
Zawieszenie utwardzone. W bardzo bliskiej przyszłości będę instalował stabilizatory.
Ogólnie znalazły się w nim części od innych fiatów, polonezów, mercedesów itd.

Z bajerów i gadżetów ma: centralny zamek, elektryczne szyby, autoalarm.

Ok. 7 sekund do 100 km/h
Vmax: 185 km/h (wiecie co się dzieję z wąskim i krótkim samochodem z napędem na tył przy hamowaniu z takiej prędkości?) :D

Re: 126p mówi cześć.

: wt 16 lut 2016, 10:12
autor: benito
Pełen podziw.
Chętnie bym to cudo zobaczył na żywo.

Re: 126p mówi cześć.

: pt 19 lut 2016, 16:37
autor: Philip169K
a WITAJ :)