Strona 1 z 2
NIE ZAPALA!!!!!
: czw 25 sty 2007, 23:45
autor: yoystick
hejka wszystkim mam problem z moim motorem:(.Problem polega na tym ze:
Jezeli jest zimna to zapala od razu ,jezeli jest nagrzana i pojezdze chwile nie chce zapalac nei kreci wogole tak jak by akumlator padl:( ,jezeli postoi chwile zapali.nie mam pojecia co to moze byc
to jest Honda VFR 800 98r
: pt 26 sty 2007, 08:51
autor: mucha
No skoro nie kreci a akumulator ok, to na bank rozrusznik. Bujnij vfr z pychu i zobacz, jak zatrybi bedziesz miał pewność że to on. Być może coś go blokuje po nagrzaniu moto, kasuja się jakies tam luzy, był juz kiedyś robiony? Może jest brudny w środku. A i jeszcze jedno, nie jeździłbym jak nie musisz do momentu zrobienia. Bo po odczekaniu paru tam minut czy dłuzszego czasu, jak już według ciebie bedzie zdolny do odpalenia, bujniesz go rozrusznikiem który może nie "wykleszczyc" się. Silnik odpali na pracującym rozruszniku, no i wtedy koszty naprawy już znacznie wzrosna, a tak moze to być pierdoła z którą sam sobie poradzisz na pewno.
: sob 27 sty 2007, 08:29
autor: yoystick
dzieki za podpowiedz dzis to sprawdze:)pozdrawiam
: sob 27 sty 2007, 10:07
autor: cristo
Ja bym najpierw sprawdzil napiecie ladowania. Mialem cos podobnego kiedys jak padl mi regulator. Zreszta on moze wyprawiac rozne dziwne cuda.
Jak jest jakis problem z elektryka -> pierwsza rzecz to sprawdzic napiecie za regulatorem.
: sob 27 sty 2007, 22:21
autor: yoystick
cristo pisze:Ja bym najpierw sprawdzil napiecie ladowania. Mialem cos podobnego kiedys jak padl mi regulator. Zreszta on moze wyprawiac rozne dziwne cuda.
Jak jest jakis problem z elektryka -> pierwsza rzecz to sprawdzic napiecie za regulatorem.
hej
sprwdzilem napiecie i jest do d...y.na rozgrzanym silniku wogle nie laduje

bede musial zmienic regulator:)
pozdrawiam
PS ja pochodze ze Skawiny:):)
: sob 27 sty 2007, 22:28
autor: cristo
yoystick pisze:PS ja pochodze ze Skawiny:):)
No to nasze miasta laczy chyba najlepszy kawalek drogi w Polsce.
Zasuwam tamtedy codzien do pracy
Mozna dojsc do wniosku, ze jesli w VFRce cos nie dziala to musi to byc regulator napiecia. Zdecydowana wiekszosc problemow z tym motocyklem to regulator.
Przynajmniej wiadomo gdzie szukac problemu

: sob 27 sty 2007, 22:32
autor: yoystick
cristo pisze:yoystick pisze:PS ja pochodze ze Skawiny:):)
No to nasze miasta laczy chyba najlepszy kawalek drogi w Polsce.
Zasuwam tamtedy codzien do pracy
Mozna dojsc do wniosku, ze jesli w VFRce cos nie dziala to musi to byc regulator napiecia. Zdecydowana wiekszosc problemow z tym motocyklem to regulator.
Przynajmniej wiadomo gdzie szukac problemu

no nie daleko:):)tylko ze od 2.5 roku siedze w Irlandi i tutaj kupilem motor:)ale milo wspominam pierwsza prace w PL budowalem ta droge;)
tyle dobrze chyba z tymi motorami ale zobaczymy to moj pierwszy motor i jest to Honda VFR 800

:)
: ndz 28 sty 2007, 14:11
autor: Gienio
yoystick pisze:to moj pierwszy motor i jest to Honda VFR 800
niezly start, pozazdroscic, pozdro
: ndz 28 sty 2007, 16:57
autor: Hubert
Gienio pisze:niezly start, pozazdroscic, pozdro
Ale zwróć uwage Gienio ,że kolega Yoystick startuje w Irlandii i jest mu łatwiej.Zrobił krok w dobrym kierunku i zaczyna od 800 tki.U nas przeciętny człowiek może zacząć od MZ ty i to też trudne bo ciuchy drogie.
: ndz 28 sty 2007, 20:03
autor: Gienio
Hubert pisze:Ale zwróć uwage Gienio ,że kolega Yoystick startuje w Irlandii i jest mu łatwiej.Zrobił krok w dobrym kierunku i zaczyna od 800 tki.U nas przeciętny człowiek może zacząć od MZ ty i to też trudne bo ciuchy drogie.
zgadzam sie w 100% pamietam dobrze ile samozaparcia i wyrzeczen kosztowalo mnie zbieranie kasy na sprzet (nie mowiac juz o ciezkim tyraniu) bo nikt mi ani grosza nie dolozyl, ale warto bylo, byl cel i zostal osiagniety

: wt 30 sty 2007, 22:55
autor: yoystick
Gienio pisze:Hubert pisze:Ale zwróć uwage Gienio ,że kolega Yoystick startuje w Irlandii i jest mu łatwiej.Zrobił krok w dobrym kierunku i zaczyna od 800 tki.U nas przeciętny człowiek może zacząć od MZ ty i to też trudne bo ciuchy drogie.
zgadzam sie w 100% pamietam dobrze ile samozaparcia i wyrzeczen kosztowalo mnie zbieranie kasy na sprzet (nie mowiac juz o ciezkim tyraniu) bo nikt mi ani grosza nie dolozyl, ale warto bylo, byl cel i zostal osiagniety

zarty zartami ale ja si eucze jezdzic mialem do kupienia Yamaha R1 tylko bylo cos nie tak z nia i ciezko mi bylo znalesc co to bylo i jej nie kupilem:):):)az wreszcie znalazlem Vfr czego jak narazie nei zaluje tylko ten regler mnie denerwuje ale jak widze to chyba norma:):)
Pozdrawiam
: śr 31 sty 2007, 19:49
autor: Hubert
yoystick pisze:ten regler mnie denerwuje ale jak widze to chyba norma:):)
Podobno norma.Ja mam dzide krótko i jeszcze działa ale podobno to jest jedyna rzecz która sie psuje.
: wt 20 lut 2007, 15:12
autor: Bohun
yoystick pisze:ale milo wspominam pierwsza prace w PL budowalem ta droge;)
czyżby inżynier budownictwa ?

: śr 21 lut 2007, 09:47
autor: Draghar
Hej
Skoro na zimno odpala a na cieplo nie chce krecic wcale to raczej jest to rozrusznik
poczekaj z regulatorem
moze masz jakies przebicie ktore powoduje ze prad ci ginie jak sprzet jest rozgrzany
z rozrusznika ucieka - cos styka zle i ladowania tez ci nie pokazuje z tego wzgledu
gdyby byl to tylko regulator to by ci rozrusznik krecil niezaleznie czy zimna czy ciepla
a nawet przy cieplej powinien lepiej
chyba ze masz padniety akumulator i jak osiaga temp pracy to cos sie w nim chrzani
jak mi padl regulator w moim poprzednim sprzecie to odpalala bez problemu zawsze jesli tylko akumulator byl naladowany - mozna bylo jechac 50 km spokjnie
Jest jeszcze jedna mozliwosc ze jak sie regulator nagrzeje to zaczyna robic zwarcie i dlatego nie masz pradu na rozruszniku - ale watpie - mogl bys smazyc kielbaski na nim wtedy
ja bym sprawdzal w takiej kolejnosci:
wszystkie przewody czy nie przetarte
wszystkie wtyczki - czy nie zasniedziale, przypalone, rozlaczone
akumulator (nie jestem pewny czy tak wolno ale moze jak odlaczysz regulator
i pojezdzisz na naladowanym akumulatorze tak by sie rozgrzala to bedziesz wiedzial czy nadal nie chce odpalac na cieplo- wtedy tak jak ci radzili inni na zapych sprobuj)
rozrusznik (szczotki, za duzo grafitu w srodku, uzwojenie uszkodzone, mechaniczne blokowanie sie pod wplywem rozszezania sie gdy cieply)
i na koncu regulator
Moze sie myle
regulator tez moze byc padniety - niezaleznie od rozrusznika
: śr 21 lut 2007, 10:55
autor: Ketchup
pożycz od kogoś podobne aku, rozgrzej moto na swoim, jak nie będzie kręcic przy rozgrzanym silniku wtedy załóż te drugie aku, jak odpali sprawa się wyjasni
