Vitek - problem z prędkościomierzem
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wt 21 kwie 2009, 21:58
- Model VFR: VTEC
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa WH
Vitek - problem z prędkościomierzem
Witajcie,
Od dzisiaj mam problem z prędkościomierzem. Podczas jazdy pokazuje jakieś głupoty (przy 170 pokazuje 100 i inne takie), na "centralce" pokazuje 0 km/h. Czy myślicie że to kwestia styków, złączek czy też jakiegoś czujnika prędkości. Jazda bez to jak dla mnie katorga.
Dajcie znać proszę
Pozdrawiam
Od dzisiaj mam problem z prędkościomierzem. Podczas jazdy pokazuje jakieś głupoty (przy 170 pokazuje 100 i inne takie), na "centralce" pokazuje 0 km/h. Czy myślicie że to kwestia styków, złączek czy też jakiegoś czujnika prędkości. Jazda bez to jak dla mnie katorga.
Dajcie znać proszę
Pozdrawiam
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
czujnik jest napędzany poprzez śrubę {konkretnie łeb śruby}zębatki zdawczej najczęściej przy takich objawach jak opisujesz w tym miejscu należy szukać problemu jeżeli coś robiłeś i zdejmowałeś pokrywę zębatki zdawczej mogłeś to powiedzmy źle złożyć jak sprawdzić ? odkręć sam czujnik prędkości jak wszystko wyjmiesz to na końcu czyli wewnątrz jest taki plastykowy kapturek wewnątrz ma kształt sześciokątny, to on przekazuje napęd sprawdź czy : nie odkręciła się śruba {małym śrubokrętem przez otwór po czujniku spróbuj przesunąć podkładkę pod śrubą nie powinna się ruszyć ,teraz sprawdź sam plastykowy kapturek na czujniku kształt sześciokąta wewnątrz to nie powinno być koło , jeżeli w samym środku widać metal {czarny pasek to najczęściej sam plastyk się przesunął przy składaniu dekielka ,weź coś w rodzaju widelca i zsuń ten plastyk z osi tak ok 3mm następnie delikatnie wkładasz cały czujnik obracając tylnym kołem lub zębatka chodzi o to żeby ten plastykowy kapturek zazębił się ze śrubą jeżeli nie obracasz kołem możesz go z powrotem wsunąć na os i wtedy są jakieś dziwne wskazania licznika ,jak wcelujesz to samo wskoczy na swoje miejsce
myślę że wyjaśniłem dość przejrzyście ,oczywiście mogą być inne przyczyny ale z praktyki to występuje w 8 na 10 przypadków
myślę że wyjaśniłem dość przejrzyście ,oczywiście mogą być inne przyczyny ale z praktyki to występuje w 8 na 10 przypadków
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wt 21 kwie 2009, 21:58
- Model VFR: VTEC
- Imię: Przemek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa WH
PETER pisze:czujnik jest napędzany poprzez śrubę {konkretnie łeb śruby}zębatki zdawczej najczęściej przy takich objawach jak opisujesz w tym miejscu należy szukać problemu jeżeli coś robiłeś i zdejmowałeś pokrywę zębatki zdawczej mogłeś to powiedzmy źle złożyć jak sprawdzić ? odkręć sam czujnik prędkości jak wszystko wyjmiesz to na końcu czyli wewnątrz jest taki plastykowy kapturek wewnątrz ma kształt sześciokątny, to on przekazuje napęd sprawdź czy : nie odkręciła się śruba {małym śrubokrętem przez otwór po czujniku spróbuj przesunąć podkładkę pod śrubą nie powinna się ruszyć ,teraz sprawdź sam plastykowy kapturek na czujniku kształt sześciokąta wewnątrz to nie powinno być koło , jeżeli w samym środku widać metal {czarny pasek to najczęściej sam plastyk się przesunął przy składaniu dekielka ,weź coś w rodzaju widelca i zsuń ten plastyk z osi tak ok 3mm następnie delikatnie wkładasz cały czujnik obracając tylnym kołem lub zębatka chodzi o to żeby ten plastykowy kapturek zazębił się ze śrubą jeżeli nie obracasz kołem możesz go z powrotem wsunąć na os i wtedy są jakieś dziwne wskazania licznika ,jak wcelujesz to samo wskoczy na swoje miejsce
myślę że wyjaśniłem dość przejrzyście ,oczywiście mogą być inne przyczyny ale z praktyki to występuje w 8 na 10 przypadków
Dzięki Peter, bardzo przejrzyście ... Generalnie nie grzebałem ostatnio w Vitku, ani tym bardziej nie dotykałem się do zębatek. Niepokojące jest to że ODO i Trip działają "chyba" poprawnie i jeśli dobrze kombinuję to też biorą informacje z tego samego czujnika.
Pozdrawiam
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
winą było to samo a objaw jak moto się rozpędzało tzn łych i do przodu to wskazania ok jak hamowałeś to licznik wariował przebiegi są jakieś musiał byś sprawdzić na odcinku kontrolnym powiedzmy z kimś 20 km w jedna stronę zapisać stan licznika i 20 km z powrotem i sprawdzić czy tak samo
co do info to masz racje pochodzą z tego samego czujnika 5 impulsów na jeden obrót teoretycznie 11 obrotów małej zębatki na jeden obrót tylnego koła i jeden obrót tylnego koła to 2 m przebytej drogi resztę możesz sobie sam liczyć jak cie to bawi bo nie wiele z tego liczenia pożytku ale zabawa dobra
co do info to masz racje pochodzą z tego samego czujnika 5 impulsów na jeden obrót teoretycznie 11 obrotów małej zębatki na jeden obrót tylnego koła i jeden obrót tylnego koła to 2 m przebytej drogi resztę możesz sobie sam liczyć jak cie to bawi bo nie wiele z tego liczenia pożytku ale zabawa dobra
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Roadrunner
- pisarz
- Posty: 463
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
- Model VFR: BANDERsnatch
- Imię: Pawelec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą
Jeśli czujnik od RC46 pasuje do VTEC'a, to mam na sprzedaż jakby co.
http://fb.com/House-of-Customs-647011255358927
PS: naklejki klubowe -> viewtopic.php?f=79&t=19837&p=311709#p311709
PS: naklejki klubowe -> viewtopic.php?f=79&t=19837&p=311709#p311709
POdlacze sie.
Chodzi o moj predkosciomierz.
Naped: z przedniego kola przez zebatke napedowa na linke i do zegara.
Obracam przednie kolo - walek ze szczelina na wyjsciu z napedu na linke obraca sie.
Linka w pancerzu tez sie obraca,nie zapieczona i nie zerwana.
Zegar - podlaczajac wiertarke do linki widac,ze wskazowka drga.
Czyli wszystko niby OK,ale NIE DZIALA.
Zero wskazan.
Co mu jest?
Mam w planie inny moto niedlugo,ale ten zostawiam synkowi i po co ma sie chlopak meczyc
Chodzi o moj predkosciomierz.
Naped: z przedniego kola przez zebatke napedowa na linke i do zegara.
Obracam przednie kolo - walek ze szczelina na wyjsciu z napedu na linke obraca sie.
Linka w pancerzu tez sie obraca,nie zapieczona i nie zerwana.
Zegar - podlaczajac wiertarke do linki widac,ze wskazowka drga.
Czyli wszystko niby OK,ale NIE DZIALA.
Zero wskazan.
Co mu jest?
Mam w planie inny moto niedlugo,ale ten zostawiam synkowi i po co ma sie chlopak meczyc
Chyba sie niejasno wyrazilem.PETER pisze:końcówka linki, to co wchodzi do licznika , obrobiona, powinna mieć kształt kwadratowy, lub ukręcona, albo jak pisał przedmówca gniazdo ale stawiałbym na linkę
Zegar dostaje naped z linki,jesli linka sie kreci - np. wiertarka.
I wtedy wskazowka dziala.
Problem,ze w czasie jazdy nie dziala,chociaz wszystko wyglada na sprawne.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
tak napisałeś a drga to nie znaczy że działa powinieneś napisać że wskazuje jakąś prędkość , napędzając wiertarką 1, zmieniasz położenie linki 2, dodatkowo wciskasz linkę w pancerz co zmienia napęd licznika w stosunku do tego jak pracuje przy normalnym podłączeniu propozycje odkręć linkę od licznika sprawdź końcówkę długość elementu kwadratowego -kształt tego elementu ,złap palcami końcówkę linki i zakręć kołem sprawdzisz czy napęd i linka ok licznik raczej jest dobry można jeszcze włożyć w licznik zapałkę i zakręcić jak bączkiem powinno być widać reakcje wskazówki zapałka powinna wejść na jakieś 1 do 1,5 cm w licznikJ43 pisze:podlaczajac wiertarke do linki widac,ze wskazowka drga
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- MC_Hammer
- ostry klepacz
- Posty: 2124
- Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
- Imię: Maciej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
Nikt wcześniej nie napisał do dopiszę :]PETER pisze:tak napisałeś a drga to nie znaczy że działa powinieneś napisać że wskazuje jakąś prędkość , napędzając wiertarką 1, zmieniasz położenie linki 2, dodatkowo wciskasz linkę w pancerz co zmienia napęd licznika w stosunku do tego jak pracuje przy normalnym podłączeniu propozycje odkręć linkę od licznika sprawdź końcówkę długość elementu kwadratowego -kształt tego elementu ,złap palcami końcówkę linki i zakręć kołem sprawdzisz czy napęd i linka ok licznik raczej jest dobry można jeszcze włożyć w licznik zapałkę i zakręcić jak bączkiem powinno być widać reakcje wskazówki zapałka powinna wejść na jakieś 1 do 1,5 cm w licznikJ43 pisze:podlaczajac wiertarke do linki widac,ze wskazowka drga
WAŻNE !!!
Nie pomylić obrotów na ewentualnej wiertarce obrotów prawe- lewe.
Nie pamiętam ale sprawdzić przed podłączeniem w którą stronę kręci się linka podczas jazdy koła do przodu.
W innym przypadku licznik będzie można na pewno oddać do naprawy.
Calkiem mozliwe,ze podczas prob wlasnie to zrobilemMC_Hammer pisze:Nikt wcześniej nie napisał do dopiszę :]PETER pisze:tak napisałeś a drga to nie znaczy że działa powinieneś napisać że wskazuje jakąś prędkość , napędzając wiertarką 1, zmieniasz położenie linki 2, dodatkowo wciskasz linkę w pancerz co zmienia napęd licznika w stosunku do tego jak pracuje przy normalnym podłączeniu propozycje odkręć linkę od licznika sprawdź końcówkę długość elementu kwadratowego -kształt tego elementu ,złap palcami końcówkę linki i zakręć kołem sprawdzisz czy napęd i linka ok licznik raczej jest dobry można jeszcze włożyć w licznik zapałkę i zakręcić jak bączkiem powinno być widać reakcje wskazówki zapałka powinna wejść na jakieś 1 do 1,5 cm w licznikJ43 pisze:podlaczajac wiertarke do linki widac,ze wskazowka drga
WAŻNE !!!
Nie pomylić obrotów na ewentualnej wiertarce obrotów prawe- lewe.
Nie pamiętam ale sprawdzić przed podłączeniem w którą stronę kręci się linka podczas jazdy koła do przodu.
W innym przypadku licznik będzie można na pewno oddać do naprawy.
Z czego wniosek:
Nie ma sensu dalej sie w tym babrac,bo i tak bedzie z tego g...o
Dzieki za zaoszczedzenie mi zbednej roboty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości