Olej silnikowy,a olej do lag.

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Olej silnikowy,a olej do lag.

Post autor: Diego » wt 30 mar 2010, 21:39

Zostało mi troszkę Motula 300v i zastanawiam się czy można go użyć zamiast oleju do przedniego zawieszenia.
Jakie właściwości ma olej do lag,że producenci postanowili zrobić osobną półkę dla tego produktu?
Czy są jakieś przeciwwskazania do użycia zamiennie oleju silnikowego i do zawiechy?

PS.:Spoko nie do VFRy,a do skutera. :mrgreen:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 30 mar 2010, 21:56

a jak ci zostanie trochę oleju do amortyzatorów to dolejesz do silnika ????????????? :lol: :lol: :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » śr 31 mar 2010, 09:06

PETER pisze:a jak ci zostanie trochę oleju do amortyzatorów to dolejesz do silnika ????????????? :lol: :lol: :lol:
Nie ,oczywiście,że nie.Pomyślałem że w drugą str można.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 01 kwie 2010, 09:24

w takim razie odpowiedziałeś sobie na pytanie a tak teoretycznie to można w lać do amortyzatorów ale jak to będzie działało ????????????? na pewno jakieś ?????? tłumienie będzie a i smarowanie elementów wewnętrznych też :lol: i lepsze niż bez oleju
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

dancio750
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: ndz 14 gru 2008, 12:52
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EłK
Kontakt:

Post autor: dancio750 » czw 01 kwie 2010, 18:03

ja lalem silnikowy i nie widze roznicy

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 01 kwie 2010, 19:41

Pamiętam że do starych konstrukcji typu Jawa TS 350 do amortyzatorów zalecali mieszać w stosunku 1:1 olej silnikowy i amortyzol. Chyba nic nie przekręciłem :???:
Try before you die!

Krupski
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 11:55
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krupski » sob 03 kwie 2010, 10:49

kolego inne specyfikacje sa tych olejow jezeli zalejesz ten motul 300v do zawieszenia moze sie okazac ze motor bedzie miał przod za miekki lub za twardy polecam lac tak jak przewiduje producent nie czynic wydziwiasów :roll:

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » sob 03 kwie 2010, 16:00

Specyfikacja?Podaj konkrety.

Ja jedynie znalazlem coś takiego:
Motul Fork Oil 10W olej do zawieszenia
a Zapewnia właściwą charakterystykę tłumienia w wysokich jak i niskich temperaturach
b Szybko wydziela powietrze zapobiegając zanikowi tłumienia
c Zabezpiecza przed zużyciem elementy zawieszenia
d Minimalizuje tarce początkowe umożliwiając płynne tłumienie
e Zabezpiecza przed korozją.
f zawiera dodatki przeciwpieniące.

300V nie dałby rady?Wydaje mi sie ,że większe wymagania są stawiane olejowi silnikowemu niż olejowi do zawiechy.Chyba że wymagania tu i tu są równie wysokie ale na tyle odmienne,że nie można ich zamiennie używać.Największą różnicę widzę w punkcie b .

PiS.: :mrgreen: Nie chodzi mi czy wymieniać,ale dlaczego nie.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 03 kwie 2010, 16:32

Diego idąc tym tropem to można każdy olej nalać tam gdzie akurat ma zabrakło bo czytając tak z grubsza to wszystkie oleje mają podobną specyfikacje
P.S.
Diego pisze:a Zapewnia właściwą charakterystykę w wysokich jak i niskich temperaturach
b Szybko wydziela powietrze
c Zabezpiecza przed zużyciem elementy
d Minimalizuje tarce początkowe
e Zabezpiecza przed korozją.
f zawiera dodatki przeciwpieniące.
trochę zmienione ale pasuje do każdego oleju :twisted: :twisted: :twisted:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Diego
klepacz
klepacz
Posty: 1544
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 20:52
Imię: Mirek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock city

Post autor: Diego » sob 03 kwie 2010, 16:39

No właśnie,pasuje prawie do każdego,a mi chodzi o to aby wychwycić te różnice,które mówią że olej silnikowy(niezależnie jak dobry)nie nadaje się do zawiechy.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 03 kwie 2010, 16:45

wypadałoby dorwać sie do pełnej specyfikacji jak i składu tzn z jakich składników robimy olej silnikowy a z jakich alej do amortyzatorów
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
JuNioR
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: śr 23 sty 2008, 00:14
Imię: Przemek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JuNioR » czw 06 maja 2010, 08:53

Diego, jeśli chcesz wykorzystać jakoś olej silnikowy - weź pędzel i smaruj sobie nim łańcuch, zamiast używać sprayu - ja tak robiłem i uważam to za świetne rozwiązanie - dużo większe odprowadzanie ciepła niż spraje, poza tym pędzlem wysmarujesz sobie dokładnie, nic nie psikniesz po oponie np..
Olej do lag, to olej to lag, umówmy się że nie wiadomo jak olej silnikowy wpływać może wpływać chociażby na gumki zgrubne, poza tym, no takie moje zdanie - olej silnikowy na pewno się nie zmarnuje, czy to na dolewkę (chociaż tutaj w vfr prawdopodobnie nie znajdzie zastosowania :)), poza tym może pewnie odczekać zamknięty na następną wymianę (wtedy kupisz już tylko 3 litry a 100ml weźmiesz właśnie na dolanie z tego co Ci teraz zostało)..

Awatar użytkownika
Łysolek
Shrek
Shrek
Posty: 1261
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 08:45
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Marki

Post autor: Łysolek » czw 06 maja 2010, 13:23

to pare słów ode mnie
z racji tego ze jestem dystrybutorem Castrola pozwoliłem sobie wynaleźc i wkleić własnosci oleju silnikowego 4T 10W-40 i oleju do lag 10W

Fork Oil 10W - olej do lag
doszukałęm się gdzies że jego podstawowym składnikiem jest PŁYN HYDRAULICZNY

Parametry
Gęstość w @ 20ºC, Kg/m³ 0.871
Lepkość kinematyczna w 100ºC, mm²/s 4.0
Lepkość kinematyczna w 40ºC, mm²/s 15
Wskaźnik lepkości 150
Temperatura płynięcia ºC -51

Właściwości fizykochemiczne
Temperatura samozapłonu >200 °C
Niższy: 0.6 %
Górny: 10 %
Limity eksplozji
Temperatura zapłonu >140 °C (Tygiel zamknięty)
Temperatura krzepnięcia -51 °C
Kolor Bursztynowy.
Stan fizyczny Ciecz.
Zapach Łagodny.
>200 °C
Gęstość <1000 kg/m3 (<1 g/cm3) przy 20°C
Rozpuszczalność nierozpuszczalny w wodzie.
Temperatura wrzenia / zakres
LogKow Produkt ten jest bardziej rozpuszczalny w oktanolu; log(oktanol/woda) >3
Lepkość Kinematyczna: 13 mm2/s (13 cSt) przy 40°C
Kinematyczna: 4 mm2/s (4 cSt) przy 100°C

Power 1 GPS 4T 10W-40 - olej silnikowy
podstawowym składnikiem jest olej bazowy mineralny

Test Method(s) Unit Min Typical Max
Gęstość @ 15C ASTM D4052 g/ml 0.875
Wygląd Visual C&B
Lepkość kinematyczna 100C ASTM D445 mm²/s 13.0 13.5 14.0
Lepkość kinematyczna 40C ASTM D445 mm²/s 88.0
Wskaxnik lepkości ASTM D2270 None 155
Lepkość, CCS -25C (10W) ASTM D5293 cP 5000 5500
Punkt zapłonu, PMCC ASTM D93 °C 180 190
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -30 -18

Właściwości fizykochemiczne
Temperatura zapłonu Tygiel zamknięty: 190°C (374°F) [Pensky-Martens.]
Kolor Czerwony.
Stan fizyczny Ciecz.
Zapach Olejowy
Informacje ogólne
Wygląd
Ważne informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa
i środowiska
Temperatura krzepnięcia -30 °C
Gęstość 875 kg/m3 (0.875 g/cm3) przy 15°C
Rozpuszczalność nierozpuszczalny w wodzie.
Współczynnik podziału >3 (LogKow)

miłej lektury :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości