Płyn chłodzący

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
artek69
Posty: 6
Rejestracja: pn 08 mar 2010, 23:08
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Płyn chłodzący

Post autor: artek69 » wt 09 mar 2010, 18:44

Witam wszystkich.
Jestem świeżym posiadaczem Hondy VFR 800 Fi '98 :mrgreen: i mam pytanie do doświadczonych już kolegów: ile i jaki najlepiej wlać płyn chłodzący? Drugie pytanko: czy waszym zdaniem można samemu podjąć się wymiany płynu hamulcowego w tym układzie Dual CBS czy raczej zrobić to gdzieś w servisie? Nie miałem jeszcze do czynienia z takimi hamulcami choć motocykli już kilka objeździłem. Obawiam się o odpowietrzenie układu - może niepotrzebnie.

Pozdrawiam i czekam na odp...
VFR 800 Fi '98 - najszybsza bo czerwona :-)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 09 mar 2010, 19:36

Okolo 3,5 litra do chłodnic aluminiowych , 2,75 do układu , reszta ok 0,5l do zbiorniczka wyrownawczego ,hamulców nie zapowietrzaj , tzn nie zlewaj starego płynu tylko dolewajac nowy przetłaczaj go az zacznie wylewac sie jasny nowy płyn , rob tak z kazdym odpwietrznikiem , na forumie masz temat o o odpowietrzaniu duala
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
MC_Hammer
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2124
Rejestracja: wt 05 maja 2009, 23:22
Imię: Maciej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: MC_Hammer » śr 10 mar 2010, 00:24

A ja bym proponował zacząć od tego tematu :

viewforum.php?f=33

I potem pytać.

Awatar użytkownika
Art Leffe
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru 2009, 08:09
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Art Leffe » śr 10 mar 2010, 10:17

Ja używam płynu G-12 z VW (nowy oczywiście) i jest gites. Z hamulcami to jak nie robiłeś nigdy tego nawet w samochodzie to lepiej zapewnij sobie pomoc fachowca
Do nikąd coraz szybciej spirala życia ze mną kręci się....

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 10 mar 2010, 10:21

artek69 pisze:czy waszym zdaniem można samemu podjąć się wymiany płynu hamulcowego w tym układzie Dual CBS

Sam nie dasz rady, musisz mieć 2 osobę do pompowania klamki :twisted: .
szatan pisze:na forumie masz temat o o odpowietrzaniu duala
Poszukaj i znajdziesz co robić krok po kroku ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

artek69
Posty: 6
Rejestracja: pn 08 mar 2010, 23:08
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: artek69 » śr 10 mar 2010, 12:03

MC_Hammer pisze:A ja bym proponował zacząć od tego tematu :

viewforum.php?f=33

I potem pytać.
Wiem, wiem - falstart :oops: .
Nadrobię jak tylko będę w stanie zrobić fotki.
VFR 800 Fi '98 - najszybsza bo czerwona :-)

artek69
Posty: 6
Rejestracja: pn 08 mar 2010, 23:08
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: artek69 » śr 10 mar 2010, 12:09

szatan pisze:Okolo 3,5 litra do chłodnic aluminiowych , 2,75 do układu , reszta ok 0,5l do zbiorniczka wyrownawczego ,hamulców nie zapowietrzaj , tzn nie zlewaj starego płynu tylko dolewajac nowy przetłaczaj go az zacznie wylewac sie jasny nowy płyn , rob tak z kazdym odpwietrznikiem , na forumie masz temat o o odpowietrzaniu duala
Wielkie dzięki za pomoc, dzisiaj kupię płyn i wymienię. Co do hamulców zastosuję się do zaleceń kolegi - w normalnych układach nie było problemu z wypompowaniem całości i wtłoczeniem nowego, ale tu zdublowane przewody, jakieś inne ciekawe elementy po drodze.... lepiej nie zapowietrzyć. Dzięki raz jeszcze. Jak się uporam i poskręcam do kupy pochwalę się fotkami na forum.

Pozdrawiam
VFR 800 Fi '98 - najszybsza bo czerwona :-)

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 10 mar 2010, 22:54

Pamietaj, zeby kupic motocyklowy plyn chlodniczy. Charakteryzuja sie one wyzsza temperatura wrzenia (ok. 135 stopni). Wentylator zalacza sie przy okolo 110 stopniach i z niektorymi plynami samochodowymi moze byc juz problem. Polecam motul motocool expert.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » śr 10 mar 2010, 23:27

elco pisze:Wentylator zalacza sie przy okolo 110 stopniach
Tu masz dokładne wartości dla 800 FI
Obrazek
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Siara
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: czw 06 lis 2008, 11:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: Siara » czw 11 mar 2010, 00:00

W RC46 wentylator się zalacza przy 104 przy chyba 124 jest "czerwony alarm" wg serwisówki...
Akrapović, WINGRACK 2, Givi 3x, K&N

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 11 mar 2010, 00:07

Hmm, to ja nie wiem jakie my mamy serwisówki. :D Te foto to screen z mojej.
Wiesz co, gdybyś mógł mi dać namiary na Twoją serwisówkę, bo ja mam amerykańską to może dlatego.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » czw 11 mar 2010, 00:12

serwisowka to tylko teoria. Rzeczywistosc bywa rozna.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Art Leffe
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru 2009, 08:09
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Art Leffe » czw 11 mar 2010, 07:56

W mojej bez owiewek załącza się przy 110 a poskładana przy 104 st. Płyn daje radę w Dieselach to i w moturze też powinien wydolić
Do nikąd coraz szybciej spirala życia ze mną kręci się....

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 623
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Post autor: Hefajstos » czw 11 mar 2010, 08:34

W swojej układ chłodzenia zalałem zwykłym rozcieńczonym koncentratem FEBI. Wentylator załącza się przy 104 stopniach i nie ma problemów z temperaturą.

Awatar użytkownika
Siara
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 87
Rejestracja: czw 06 lis 2008, 11:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: Siara » czw 11 mar 2010, 10:03

A'rtino "czerwona linia" jest przy 122st., kiedy rusza wentylator nie znalazłem :neutral: ale sprawdzałem w praktyce, zawsze przy 104st. i chodzi do 98...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Akrapović, WINGRACK 2, Givi 3x, K&N

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości