Strona 1 z 1

numer ramy i dane identyfikacyjne

: pt 08 sty 2010, 22:42
autor: baku.kris
Jako świeżo zarejestrowany użytkownik forum, witam i pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników pięknych maszyn jakimi są VFR-ki!

Mam pytanie dotyczące położenia wszelkich numerów identyfikacyjnych motocykla jakim jest VFR 800 z 1999 roku RC-46. Sprawa wygląda tak, że przejmuję motocykl od rodzinki z Niemiec i czeka mnie cała sekwencja wizyt w urzędach z tytułu rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy. Nie byłoby problemu, gdyby nie to, że motocykl stoi obecnie w centrum Polski skąd odebrać mogę go dopiero gdy zacznie się na dobre sezon motocyklowy. A rejestrację chciałbym przeprowadzić do końca stycznia. Jako pierwszy wymóg wydział komunikacji postawił mi wykonanie pierwszego przeglądu w kraju. Możliwe że uda mi się go wykonać bez obecności maszyny, lecz serwisant podobno musi w dokumentach umieścić położenie na maszynie wszelkich istotnych numerów identyfikacyjnych ( domyślam się, że chodzi o numer ramy i tabliczkę znamionową). I to jest właśnie moje pytanie, gdzie one się dokładnie znajdują?

pozdrawiam
Krzysiek

: pt 08 sty 2010, 23:11
autor: Diego
Poszło na PW.

: sob 09 sty 2010, 00:32
autor: orzyl
baku.kris pisze:Możliwe że uda mi się go wykonać bez obecności maszyny
pamietaj że piszesz na forum publicznym....

: sob 09 sty 2010, 09:31
autor: Gregory
orzyl pisze:
baku.kris pisze:Możliwe że uda mi się go wykonać bez obecności maszyny
pamietaj że piszesz na forum publicznym....
Orzyl, przecież można wziąć gościa od przeglądów do samochodu i zawieźć go do maszyny :mrgreen:

: sob 09 sty 2010, 11:28
autor: elco
Gregory pisze:
orzyl pisze:
baku.kris pisze:Możliwe że uda mi się go wykonać bez obecności maszyny
pamietaj że piszesz na forum publicznym....
Orzyl, przecież można wziąć gościa od przeglądów do samochodu i zawieźć go do maszyny :mrgreen:
Pierwszy przeglad jako, ze jest rozszerzony wymaga dosc sporo specjalistycznego sprzetu. Trzeba namowic diagnoste, zeby to jeszcze schowal do plecaka, tudziez kieszeni :P

: sob 09 sty 2010, 12:11
autor: grzegrzol
Spoko już pan diagnosta schowa do kieszeni co tam trzeba i przegląd gotowy. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: sob 09 sty 2010, 12:14
autor: baku.kris
jeszcze nic nie zrobiłem więc przestępstwa nie ma, a tak na marginesie (powracając do tematu) to co jest sprawdzane na pierwszym przeglądzie i co wpisują do dokumentów? może jest coś jeszcze prócz tej tabliczki?

: sob 09 sty 2010, 20:20
autor: Diego
Wszystko zależy od diagnosty.W większości stacji diagnostycznych przegląd motocykla wygląda tak : zostanie sprawdzony Vin i nr ramy czy zgadza się z papierami.Stan opon,światła.........i to wsio.
Nie słyszałem aby jakaś stacja sprawdzała np stan amorków,stan ramy itp.

: sob 09 sty 2010, 20:52
autor: adi610
elco pisze: Pierwszy przeglad jako, ze jest rozszerzony wymaga dosc sporo specjalistycznego sprzetu. Trzeba namowic diagnoste, zeby to jeszcze schowal do plecaka, tudziez kieszeni :P
Już czegoś takiego chyba nie ma, jak pierwsze badanie z zagranicy

: sob 09 sty 2010, 21:24
autor: baku.kris
chyba jednak jest, gościu w wydziale komunikacji mi pokazywał jakieś 2 zapełnione kartki a4, mówił że tak to wygląda za pierwszym razem. ogólnie nie trzeba robić przeglądu gdy masz aktualny zagraniczny, niestety mój wyszedł już dawno.

: sob 09 sty 2010, 22:41
autor: sensi
moze sie myle ale jesli moto ma wazny przeglad np. w niemczech to w polsce chyba tez powinien zobowiazywac?

: ndz 10 sty 2010, 14:59
autor: grzegrzol
Pierwszy przegląd jest poszerzony i faktycznie trzeba wypełnić dwie strony gdzie między innymi trzeba podać wymiary i masy więc warto zaopatrzyć się w serwisówkę, lub pobrać dane z neta. Tak przynajmniej było rok temu kiedy robiłem pierwszy przegląd w beemie.

: ndz 10 sty 2010, 18:23
autor: adi610
wiem że coś się zmieniło i raczej zostało zniesione pierwsze badanie techniczne jeżeli pojazd jest z krajów UE. Niestety na stronie ministerstwa nie mogę znaleźć nic sensownego http://www.mi.gov.pl/2-4821bbb4ec64b.htm

: pn 11 sty 2010, 09:50
autor: Radarro
U mnie dodatkowo tylko zważyli moto, bo nie miałem danych ze sobą. Świateł nie sprawdzali, tabliczka znamionowa i to wszystko.
Generalnie jak trafisz na normalnego gościa w stacji obsługi, to nie będzie problemu.