Strona 1 z 3

: wt 19 sty 2010, 01:01
autor: Kornik
szatan pisze:Mafiozo nie da sie zmienic wyswietlacza bo przebieg jest zapisany w pamięci eeprom w scalaku pod wyswietlaczem
Coś ci się chłopaku że tak powiem jebło, przebieg masz zapisywany w komputerze który masz pod siedzeniem w tylnej części zadupka tuż obok tylnej lampy pod specjalną "przykrywką". Zegary możesz sobie zmieniać dowolnie, np. miec predkościmierz w milach a wyświetlacz LCD w km, jedno drugiemu nie koliduje bo to co ty piszesz to sposób "dekodowania" przebiegu z komputera. Wygląda to tak:
1. Zębatka przednia się obraca
2. Impulsy elektryonieczne wędrują do komputera i na prędkościomierz
3a. Komputer zapisuje impulsy elektroniczne w pamięci pokładowej
3b. Prędkościomierz dekoduje impulsy z czujnika na odpowiednie wychylenie wskazówki na prędkościomierzu (uwaga prędkościomierz w milach i w km mają to samo wychylenie, różnica polega tylko na wyskalowanej podziałce na prędkościomierzu)
4. Sygnał z komputera pokładowego trafia do wyświetlacza LCD
5. Układ elektroniczny w LCD odpowiednio dekoduje przekazywane dane z komputera pokładowego na odpowiedni odczyt na wyświetlaczu (ten ukłąd co piszesz o nim opdowiada tylko za odpowiednie policzenie impulsów na KM lub Mile, w wersjach nie V-tec zmiana mil na km polega na wymianie LCD bądz opcja dla lubiących grzebać zmianie oporności i pojemności przy układzie scalonym, w wersji V-tec odbywa się poprzez wciśniecie odpowiedniej kombinacji klawiszy)

Mam dwa zegary, jeden z predkościomierzem w milach i LCD w KM a drugi predkościomierz i LCD w km(ten byl seryjnie z moja VFRką) po dzwonie sprawdzilem podłaczając jeden i drugi zegar do moto i oba mi pokazaywaly ten sam dystans przejechany :)

: wt 19 sty 2010, 09:51
autor: szatan
Kornik pisze:ten ukłąd co piszesz o nim opdowiada tylko za odpowiednie policzenie impulsów na KM lub Mile,
No to j.e.b.n.i.j mnie w łeb a ja Ciebie.
Napisałes to samo co ja . Czyli własnie liczy te impulsy z ECU i zalęzy od programu wgranego do eeproma co on wyswietli na lcd km czy mile , no chyba że a angolach i w nomalnym licznikach program dekodera jest ten sam a zliczanie impulsów z ECU zalezy od filtra LC przy scalaku , oswieć mnie Korniku i j.b.n. mocno w łeb
Właśnie pracuje nad wskaznikiem biegów do vfr i jego pier...oli co tam w kompie jest zapisane , on ma swoj program w pamięci i porównuje impulsy obrotów i predkosci .

Cżyli wg Ciebie przebieg jest zapisany w ecu pod siedzeniem ? jaki miałes przebieg przekładając zegary ? taki sam ? to dlaczego cofanie licznika polega na wylutowaniu i przeprogramowaniu scalaka z zegarów. Wszystko by sie zgadzało gdyby to załezało od wspomnianego filtru LC . ;-)
Kornik pisze:polega na wymianie LCD
Chciałes napisać całego modułu LCD , bo wyswietlacz to wyśwetlacz , jak krowa wyswietli co mu sterownik (scalak) każe
Kornik pisze:Mam dwa zegary, jeden z predkościomierzem w milach i LCD w KM ............i oba mi pokazaywaly ten sam dystans przejechany :)
Nie żebym, sie czepiał ale co to za wynalazek ? jakie jest jego pochodzenie , skąd wiesz ze nikt przy nim nie grzebał ? nie wymenial tarcz albo modułu bo ja tez se wkleje do moich zegarów tarcze w milach i bede miał taki sam licznik jak Twój , predkosc w milach a przebieg w km.

: wt 19 sty 2010, 10:31
autor: Kornik
Dobra szatan napisałem trochę może za skrótowo dla ciebie ;)

Po kolei od tyłu :)

Mam dwa zegary to znaczy że mam dwa całe zegary od VFR z 2 różnych motocykli, po wypadku w moim pękła obudowa, a miałem okazję za małe pieniądze kupić drugie zegary z powypadkowej VFRki. Tak więc mam dwa "zegary" w sensie dwa pełne wskaźniki.

LCD w moim przypadku to skrót myślowy mający oznaczać cały LCD Unit (wyświetlacz LCD z całym jego osprzętem znajdującym się na płytce). Więc nie czepiaj się takiego szczegółu bo dobrze wiesz co miałem na myśli :P

A wracając do tego co niby to napisaliśmy to samo to nie wydaje mi się albo ja ciebie źle zrozumiałem, bo z twojej wypowiedzi wynika że w LCD Unit jest zapisany przebyty dystans
szatan pisze: ...przebieg jest zapisany w pamięci eeprom w scalaku pod wyświetlaczem...
Według mojej wiedzy jest zapisywany w ECU, na co nawet wskazuje sam schemat elektryczny, a w LCD Unit jest tylko konwertowany na odpowiedni wynik (Mile/Km). Kiedy po dzwonie miałem w ręku dwa zegary podpiąłem te które kupiłem w celu sprawdzenia czy działają i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem na LCD ten sam przebieg (dokładnie co do Km) co miałem na swoich orginalnych zegarach.

Z przelutowaniem pierwsze słyszę, ale mówię to co wiem z czystego praktycznego podpięcia innych zegarów.

: wt 19 sty 2010, 10:32
autor: Kornik
Żeby nie było wysłałem zapytanie o to do Hondy :) niech autorzy się wypowiedzą :)

: wt 19 sty 2010, 12:06
autor: szatan
Kornik pisze:a w LCD Unit jest tylko konwertowany na odpowiedni wynik (Mile/Km).
No i wlasnie od lcd unit zalezy czy to są kilometry czy mile , czyli to co własnie napisałeś.
Ale skoro mówisz ze podpinałes 2 rozne zegary i przebieg pokazało ten sam to znaczy ze przebieg jest w ecu
Kornik pisze:Według mojej wiedzy jest zapisywany w ECU, na co nawet wskazuje sam schemat elektryczny
To teraz ja mam do Ciebie pytanie , skąd kooorva moje zegary ktore leza w komórce obok odkurzacza pokazują przebieg ? he ??? telepatycznie komunikują sie z vfr ktora stoi rozkrecona na czesci pierwsze w garażu ?
Kornik pisze:Z przelutowaniem pierwsze słyszę, ale mówię to co wiem z czystego praktycznego podpięcia innych zegarów.
Ciekawe

: wt 19 sty 2010, 12:31
autor: Kornik
Szatan a to ci powiem że dobre :) Aż jak dokopie sie do motocykla to ponownie podłączę drugie zegary w celu sprawdzenia bo aż nie wieżę :) Jak pamiętam, przy składaniu motka podłączałem drugie zegary i miałem ten sam przebieg co na orginalnych zegarach :)

Będziemy mieli jasnośc jak Honda sie wypowie i jak ja podepnę drugie zegary ponownie do moto :)

Może być też taka opcja że oboje mamy rację, ale to póki co tylko teoria, że przebieg jest w ECU i w LCD Unit, jeśli niema ECU przebieg podawany jest z LCD Unit natomiast kiedy pojawia sie sygnał z ECU LCD Unit jest update'owany :) ale jak mówie to póki co moja czysta teoria a praktyka pokaże niedługo (jak tylko śniegi odpuszczą :) )

ps. Dałeś mi do myślenia chłopaku

: wt 19 sty 2010, 12:52
autor: szatan
Kornik pisze: kiedy pojawia sie sygnał z ECU LCD Unit jest update'owany
I tak to może wyglądać , tylko ze jest jeszcze jeden problem , znam goscia ktory cofał przebieg w hądzie (nie vfr) i dawał mu same zegary . koles wylutował scalaka , przeprogramowal i przebieg 20 tysi mniejszy ;)

: wt 19 sty 2010, 18:58
autor: Twardy161
szatan pisze:
Kornik pisze: kiedy pojawia sie sygnał z ECU LCD Unit jest update'owany
I tak to może wyglądać , tylko ze jest jeszcze jeden problem , znam goscia ktory cofał przebieg w hądzie (nie vfr) i dawał mu same zegary . koles wylutował scalaka , przeprogramowal i przebieg 20 tysi mniejszy ;)
moze zamienil km na mile:D

: czw 28 sty 2010, 08:51
autor: Kornik
szatan, kolego masz 100% racji, ja byłem w błędzie i najwidoczniej mojej pamięci coś się pomerdało albo miałem bardzo zbliżone wyniki w zegarach bo dostałem odpowiedz od Honda Sam która jasno określa jak to wygląda. Poniżej przeklejam treść odpowiedzi
Witam,
Przepraszamy za późną odpowiedź, lecz właśnie przed chwilą uzyskaliśmy informacje z fabryki w Japonii. Pamięć o przebiegu jest w pamięci ROM w zespole wyświetlacza LCD, także w przypadku wymiany na nowy wskazanie przebiegu będzie 0 km


Szatan zwracam honor i chyle czoło

Re: Jak zmienić Mille na Kil. w Angliku ?

: śr 04 kwie 2012, 09:26
autor: perz_86
czy ktoś z was rozgryzł który rezystor i kondensator trzeba wymienić? zamierzam się za to w święta zabrać i przydała by się jakaś porcja solidnej wiedzy ;>

Re: Jak zmienić Mille na Kil. w Angliku ?

: śr 11 kwie 2012, 15:03
autor: perz_86
wszystko działa jak należy, jakby ktoś chciał zmienić temperaturę F na C, i Mile na km to proszę pisać na pw lub piotr.tokarczyk@gazeta.pl, dodam że nie trzeba zmieniać impulsatora, ponieważ wszystko działa tak że z impulsatora leci sygnał na licznik który spełnia funkcję jednostki obliczeniowej (potem do komputera gdzie zapisywany jest przebieg, tutaj przebieg zapisywany jest jako liczba, dla komputera nie ma znaczenia czy są to mile czy km, licznik z komputerem są synchronizowane ale nie wiem kiedy ani jakim łączem, pewnie can), i liczy ile jednostek odległości zostało pokonanych, więc jak zmienimy w liczniku mile na km to jednostki będą dobrze liczone, i zapisywane :)

Re: Jak zmienić Mille na Kil. w Angliku ?

: śr 11 kwie 2012, 15:06
autor: orzyl
a to nei mozesz poprostu napisac? ja z chęcią zmienie :)

Re: Jak zmienić Mille na Kil. w Angliku ?

: śr 11 kwie 2012, 15:19
autor: perz_86
Jak zamienić temp F na C, Mile na Km:

Po pierwsze: NIE WOLNO używać lutownicy transformatorowej ze względu na indukcję wysokich napięć, jak masz tylko taką to odrazu wywal ją do kosza bo do niczego się nie nadaje, próba lutowania taką lutownicą niedość że może spowodować usmarzenie większości scalaków, to poza tym na tej pcb wszystkie elementy dyskretne i nietylko to smd ...

Po drugie: Jeżeli nie wiesz co to zimne luty i jak ich uniknąć to się za to nawet nie zabieraj!!!

A teraz do rzeczy trzeba rozebrać licznik, wyjąć płytkę z lcd, i tam są dwie zworki J1 i J2 i dwa miejsca na rezystory R37 i R38, żeby mieć C i Km zworki trzeba rozewrzeć a w miejsce rezystorów wstawić 47K smd 0603 lub 0402

Re: Jak zmienić Mille na Kil. w Angliku ?

: śr 11 kwie 2012, 15:25
autor: orzyl
i to wszystko ? :)
działa w Fi z 98 roku ? sprwadzone ?

to wyciągam dzisiaj oporową :P

Re: Jak zmienić Mille na Kil. w Angliku ?

: śr 11 kwie 2012, 15:28
autor: perz_86
na mojej viki(800FI 98) wszystko śmiga jak należy, nie porównywałem dokładności pomiarów z innym pojazdem, ale na oko i na mapę jest ok :)