Strona 1 z 1
Wyciek paliwa po przewrotce
: wt 17 lis 2009, 17:07
autor: jqr
Dziś niestety pierwszy raz moja 800tka przewróciła się na prawy bok - na szczęście bez strat (wpadła w miękkie), ale pociekło troszkę paliwa myślę że około 100ml z prawej strony. Niestety jak zdjąłem plastik, już wyschło i nie widać skąd leciało. Plama sugeruje że gdzieś na dole po silniku blisko pedału hamulca.
Po obejrzeniu zauważyłem tam poprowadzony wężyk kończący się w powietrzu (z niczego nie wypadł) i chyba z niego poleciało - czy to jest jakieś odpowietrzenie baku lub jakiś przelew ?
Ew. inne pomysły skąd pociekło. Na stojąco wcześniej i teraz nie cieknie
pozdr
: wt 17 lis 2009, 17:16
autor: Wojtek86
Przypuszczam, że w VFR jest zabezpieczenie które uniemożliwia nalanie za dużej ilości paliwa (żeby się nie przelało) i to prawdopodobnie tamtędy nastąpił wyciek.
: wt 17 lis 2009, 17:21
autor: Damo 88
Wlew Paliwa Obrzeże Mały otwór
Jest Wężyk Przelewowy czasem jak odstawiam moto po jezdzie i wracam by wszystko sprawdzić kontrolnie czuć Wachę . Ale jeżeli ciekło po bloku silnika

A może myłeś moto
na gorącym silniku czego nie wolno robić !
: wt 17 lis 2009, 17:26
autor: Ruda i Piotr
Po wywrotce moto, mam na myśli takie postojówki, bo po nich to zauważamy

nam się na szczęście nic nie dzieje, a biedne moto trzeba pocieszyć i obejrzeć
Wycieka trochę paliwa, właśnie tym wężykiem o którym piszesz
Najważniejsze, że ani Ty ani moto nie ucierpieliście, tym wyciekiem nie zawracałabym sobie głowy, każdy motocykl z tego co ja wiem jest w niego wyposażony dla bezpieczeństwa
Jak znam, chłopaków z forum zaraz będziesz miał fachowe i wyczerpujące wytłumaczenie tematu

: śr 18 lis 2009, 12:15
autor: klosiewi
Cześć, ja też tak miałem. Motek VFR jest wyposażony w przewody odprowadzające nadmiar paliwa, tak jak wyżej napisane jeden jest zamontowany w zbiorniku ale on służy tylko do odprowadzenia nadmiaru paliwa jeśli przelejesz zbiornik, podczas jazdy przy zamkniętym wlewie paliwo się tam nie dostaje bo inaczej cały czas by się tam lało... od spodu motka są dwa spięte przewody jeden od zbiornika a drugi według mnie jest podpięty pod wtrysk. Pewnie jak się wywrucił to odrazu zgasł ( ja tak mam) swoiste zabezpieczenie przy wywrotce dawka paliwa odpływa w nadmiarówkę i stop kapela

: śr 18 lis 2009, 13:29
autor: KolczyK
w koszalinie na torze też mi poleciało......leżała z pół minuty
: śr 18 lis 2009, 13:56
autor: kris2k
klosiewi pisze:Pewnie jak się wywrucił to odrazu zgasł ( ja tak mam) swoiste zabezpieczenie przy wywrotce dawka paliwa odpływa w nadmiarówkę i stop kapela

Zgasl bo zadzialal czujnik przechylu a nie brak paliwa
Dla odmiany jak sie przewraca motek na lewy bok to leci plyn chlodniczy z przelewu ze zbiornika wyrownawczego co jest z lewej strony owiewki

: śr 18 lis 2009, 15:12
autor: ppamula
Z baku są dwie rurki odprowadzające nadmiar paliwa albo wyrónujące ciśnienie w baku. Jedna to obrzeże korka.
Jeżeli w baku było więcej niż połowa wysokości poziomu paliwa (co nie znaczy połowa objętości a znacznie niej) to podczas przechyłu na boku paliwo sięga korka.
Sam korek nie jest idealnie szcelny i spod niego paliwo wycieka do obrzeża. Ma prawo i to normalne.
Nie należy sie przejmować.
Poczekać chwilę, sprawdzić czy po silniku nie cieknie i dalej jazda.
: śr 18 lis 2009, 18:34
autor: Fazer72
Ja tam dmuchnął bym w ten wężyk dla pewności , bo jak znam życie to on ma gdzieś drugi koniec
