sprawdzenie zaworów i olej

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
joseph_biker
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: sob 27 wrz 2008, 15:45
Imię: Józef
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: nidek/ roczyny małopolska
Kontakt:

sprawdzenie zaworów i olej

Post autor: joseph_biker » ndz 01 lis 2009, 16:45

witam wszystkich. moje pytanie brzmi moze dosc błacho dla wiekszości ale zapytam moze ktos doradzi.. a mianowicie. rok temu kupiłem vfr800 z włoch nie mam do niego książki serwisowej z przegląami. a motocykl był powypadkowy i mial rozbity licznik kilometrow. przejezdzilem nim 8 tys bez problemów oczywiscie moje pytanie brzmi czy przed sezonem nastepnym sprawdzać lyzy zaworowe?...problem oczywiscie kasy koszt 400zl i druga sprawa to wymiana oleju czy jezeli nie wiem jaki jest wlany do motocykla moge wlać motul pełny syntetyk czy moze lepiej półsyntetyk??? serdecznie pozdrawiam.. i prosze o pomoc
joseph

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » ndz 01 lis 2009, 18:22

Jak chodzi o zawory to sprawdź - powie ci to dużo na temat przebiegu ponieważ większość vfr-ek wymaga pierwszej regulacji dopiero tak przy 60 - 80 tys km. Przy okazji warto zrobić synchro wtrysków. A jak chodzi o olej to producent zaleca półsyntetyk 10W-40 i uważam że lanie syntetyka nic nie da (poza wyższą ceną), chyba że będziesz latał po torze.
PS. Jak będziesz wymieniał z filtrem to wchodzą niecałe 3 litry.

grizzly
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzly » ndz 01 lis 2009, 18:26

Sprawdzenie luzów zaworowych jest jak najbardziej celowe, bo zbyt ciasne spowodują wypalenie zaworów. I nie sądzę, aby ta operacja kosztowała aż 400 złotych (samo sprawdzenie). Natomiast co do oleju, wlałbym półsyntetyk.
diesel-naprawa układów wtryskowych, mechanika pojazdowa, wymiana opon, naprawa motocykli, quadów i skuterów-Poznań 519 185 505

Awatar użytkownika
joseph_biker
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: sob 27 wrz 2008, 15:45
Imię: Józef
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: nidek/ roczyny małopolska
Kontakt:

Post autor: joseph_biker » ndz 01 lis 2009, 18:43

sprawdze zawory i wtryskiwacze tez...dzieki za podpowiedz olej w takim razie pólsyntetyk..dzieki Wam za info
joseph

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » ndz 01 lis 2009, 19:11

Samo sprawdzenie luzow zaworowych kosztuje okolo 200 zl. Jezleli nie bedzie koniecznosci regulacji to na tym sie zatrzyma. Jezeli chodzi o olej, to nie znajac przeszlosci motocykla, bedzie bezpieczniej wlac olej polsyntetyczny 10W-40. Wraz z filtrem wchodzi 3,1 litra wg serwisowki. Ja przy wymianie wlalem 3,3 litra (poziom idealnie miedzy max a min)
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » śr 09 gru 2009, 15:18

a co ile kilometrow wymieniamy olej i sprawdzamy luz zaworowy ?

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » śr 09 gru 2009, 15:31

Rychu,


Olej co 12 tyś.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » śr 09 gru 2009, 15:47

wasyl pisze:Rychu,


Olej co 12 tyś.
lub co sezon :)

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » śr 09 gru 2009, 19:55

za to luzy wg. serwisowki sprawdzac nalezy co 24tys. km zaczynajac od 24->48->72 itd.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości