Strona 1 z 5
Moc- 98 ->110? vfr800 RC46
: śr 08 lis 2006, 16:48
autor: rafwoj
Wiecie jak odblokowac vfr rc46 z 98 koni do pełnej mocy? Jakie to pociąga za sobą koszty? (VFR800 1999, rynek niemiecki)
Pozdro.
RAF.
: śr 08 lis 2006, 19:19
autor: GaBaS
Dobre pytanie! Też mam 98 kucy a przynajmniej tak jest w briefie. Ciekawy jestem czy jest to różnica odczuwalna na prędkości czy na przyśpieszeniu. Słyszałem tylko, że blokada w vfr jest w kompie(module) i jedynym wyjściem jest wymiana. Ja mam wypruty kat. wymieniony filtr kN, wydech przelotowy BOSA i muszę sprawdzić go na hamowni, alo to już chyba na wiosnę.posss
: śr 08 lis 2006, 20:45
autor: szatan
GaBaS pisze:Ja mam wypruty kat. wymieniony filtr kN,
sam go wypruwałeś ? co trza zrobić zeby nie swirował jak sie odepnie sonde, , moj tez ma 78KW czyli to tez jest jakieś 98 KM, nie wiem jak to sie oblicza
: śr 08 lis 2006, 21:05
autor: GaBaS
Tak samemu , pytanie tylko czy masz sondę za czy przed kat.(a możesz mieć też dwie). Ja mam tylko przed więc nie było problemu. Jednak byłem w szoku bo ten katalizatoz wyglądał na taki który wogóle nie blokuje spalin tzn. miał bardzo duży przelot, wyglądał w środku jak (naklejka na miodzie:)) z dużymi dziurkami ok 2 mm. Jeżeli chodzi o moc to 1 KW ma około 1,35 KM nie wiem dokładnie, ale może mylę się o KUNIA
A może tak spotkamy się na hamowni jeszcze w tym roku
: śr 08 lis 2006, 21:34
autor: szatan
W zasadzie to u mnie jest to troche podejrzane napewno nie ma u mnie takiego czegoś jak na tym zdjeciu , kabli tez nie ma ,czyli są usuniete , jest tylko dwa zaspawane punkciki. ale nie widze zeby coś tam było wycinane i spawane
w ktorym miejscu dokładnie jest ten katalizator i jak duze to jest, Mozliwe ze ktos usunął sonde ale zostawił katalizator w srodku .
78 kw x 1,35 = ok 105 KM wiec jak to jest , moze ktos wie
: śr 08 lis 2006, 22:19
autor: GaBaS
Nie widzę tego na zdjęciu, wygląda to jak puszka łącząca przednie rury z wydechem. Jeżeli chodzi o przelicznik to tyle znalazłem na szybko. Wg tego 78*1,3596=106,0488...jeżeli to pomnożysz razy 0,7355 wyjdzie to samo
Moc:
metryczny koń mechaniczny (KM, PS, CV)koń parowy (HP, BHP)KM (PS, CV),
Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa.
1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 1PS (niemiecki) = 1CV (francuski).
Anglosaski koń mechaniczny (horse power, HP, BHP) równy jest 550 funtów razy stopa na sekundę = 745,699 W = 1,0139 KM.
1kW = 1,3596216 KM (metrycznie).DIN
1kW =1.341 HP (SAE)
1kW =1.379 BHP
1 KM=0,7355 kW.
1 KM=0,9863 HP
1 HP=1,0139 KM
: śr 08 lis 2006, 22:20
autor: Pawel
szatan pisze: moj tez ma 78KW czyli to tez jest jakieś 98 KM, nie wiem jak to sie oblicza
1 KM = 0,735498 kW
1 kW = 1,3596 KM
Pawel
Gabas, chyba na raz pisaliśmy
.
: śr 08 lis 2006, 22:31
autor: szatan
78 kW x 1,3596 = 106 KM czyli ani 98 ani 110 nie ma, generalnie to juz tylko hamownia zostaje zeby sie dowiedzieć ile ma tak naprawde
: śr 08 lis 2006, 22:35
autor: GaBaS
Jutro pogadamy, ja muszę uciekać, ale chyba inaczej tego nie przeliczysz i masz 106 kucy. Oczywiście jak masz 78 KW
: śr 08 lis 2006, 23:09
autor: szatan
No mam 78KW ale tylko na papeirku , a co siedzi tak naprwade pod moją du.ą to juz na hamowni trza sprawdzic
: śr 08 lis 2006, 23:29
autor: Pawel
106? 108? 110? Nie ważne, na gumę i tak idzie
.
Pawel.
Przeliczniki podaliśmy prawidłowe.
: czw 09 lis 2006, 11:00
autor: rommi
szatan pisze:w ktorym miejscu dokładnie jest ten katalizator i jak duze to jest, Mozliwe ze ktos usunął sonde ale zostawił katalizator w srodku .
czy na zdjęciu, które załączyłeś nie ma tego katalizatora??? mi sie wydaje, że jest (schowany za rurami)
moim zdaniem - mogę się mylić, katalizator (przynajmniej u mnie) to jest to -> żółta strzałka na zdjęciu pokazuje
: czw 09 lis 2006, 12:10
autor: maciek
Moja VFR (98 rok) nie ma katalizatora, ani sond lambda
Wszystko dlatego, że na rynek polski była taka wersja. Na rynku niemieckim i szwajcarskim VFR już w 98 roku miała te wynalazki.
: czw 09 lis 2006, 16:24
autor: seba_VF750FR
szatan pisze:No mam 78KW ale tylko na papeirku , a co siedzi tak naprwade pod moją du.ą to juz na hamowni trza sprawdzic
zalezy na jakiej hamowni , hamownia mierząca moc z koła podaje zawsze nizszy wynik ,bo moc na tylnym kole a moc silnika to co innego ,hamownie mierzące moc silnika są rzadko spotykane.
: czw 09 lis 2006, 20:17
autor: szatan
maciek pisze:Na rynku niemieckim i szwajcarskim VFR już w 98 roku miała te wynalazki.
Moja jest z Francji
a skąd pochodzi , z jakiego rynku jest to nie wiem.
Rommi tez sie domyslam ze to tu ale mi chodzi o to gdzie ciąć zeby wyciąć bebechy siateczke. bo moje wygląda tak jakby były usuniete sondy (sonda) ale bebechy zostały w srodku bo nie widze zadnych cięć ani spawań
i sam juz nie wiem czy ktos to usuwał , pewne jest tylko ze nie ma sond. Może sam sie tego czepie przez zime
, bo zamierzam wydrzec całe kolektory zeby je pomalować.